Η Mercedes GLA δεν στερείται από εκδόσεις, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό των μικρομεσαίων premium SUV επιλογές βενζίνης, πετρελαίου, Plug-in Hybrid, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, μέσω της EQA.
Μπορεί η GLA να βρίσκεται στη βάση της γκάμας των SUV της Mercedes, ωστόσο δεν στερείται διαφορετικών επιλογών, αφού προς τέρψιν του κοινού διαθέτει επιλογές βενζίνης και ντίζελ, όπως και Plug-In υβριδικό σύστημα κίνησης. Όλα αυτά την ώρα που η ηλεκτρική έκδοση, μέσω της EQA, δείχνει την κατεύθυνση της γερμανικής φίρμας προς τον εξηλεκτρισμό της.
Για αυτό και το autotriti.gr βάζει στη σειρά τις επιλογές που υπάρχουν για το μικρομεσαίο premium SUV, που διατηρεί το δικό του διακριτό ρόλο μέσα στην πλούσια γκάμα μοντέλων της Mercedes.
Βενζίνη με συμβατικές και ισχυρές AMG εκδόσεις Ξεκινώντας από τις επιλογές βενζίνης, η Mercedes GLA 180 είναι διαθέσιμη με τον 1,33 λτ. turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 136 ίππων (από 34.309 ευρώ), ο οποίος προσφέρει 163 άλογα και 250 Nm ροπής στην έκδοση GLA 200 και GLA 200 4MATIC (από 36.450 ευρώ και 40.140 ευρώ αντίστοιχα). Από εκείνο το σημείο και έπειτα τη «σκυτάλη» αναλαμβάνει ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας για τις GLA 250 και GLA 250 4MATIC σε απόδοση 224 ίππων και τιμή από 51.340 ευρώ και 53.420 ευρώ, αντίστοιχα.
Λαμβάνοντας υπ` όψιν μας την GLA 200, ο εξοπλισμός που μπορεί κάποιος να συναντήσει από τα αρχικά «πατώματα» του μοντέλου είναι αρκετά καλός. Μεγαλύτερο παράδειγμα αποτελούν οι 2 οθόνες του συστήματος MBUX (7 ιντσών ή προαιρετικά 10,25 ιντσών) που συνθέτουν τον high-tech χαρακτήρα της, ο οποίος ενισχύεται και από όλα τα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης που διαθέτει. Παράλληλα στη συγκεκριμένη έκδοση μπορεί κάποιος να βρει ανάμεσα από άλλα, Cruise Control, LED φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, Air Condition, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Φυσικά, στις βενζινοκίνητες επιλογές περιλαμβάνονται και οι ισχυρές AMG παραλλαγές. Η AMG GLA 35 4MATIC (από 65.450 ευρώ) που παίρνει ισχύ από 2λιτρο τετρακύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης με απόδοση 306 ίππων και 400 Nm ροπής, η AMG GLA 45 4MATIC των 387 ίππων (από 81.650 ευρώ) και η κορυφαία AMG GLA 45 S 4MATIC, που φτάνει τα 421 άλογα (87.400 ευρώ).
Premium αλλά δεν αποστρέφεται το πετρέλαιο Αφήνοντας τη βενζίνη για το πετρέλαιο, οι ντίζελ εκδόσεις εξοπλίζονται από τον 1.950 κ. εκ. πετρελαιοκινητήρα που προσφέρει 116 ίππους στη βασική GLA 180 d (από 37.000 ευρώ) και ανεβαίνει στα 150 άλογα στις εκδόσεις GLA 200 d και GLA 200 d 4MATIC (από 45.150 ευρώ και 47.000 ευρώ αντίστοιχα). Τέλος, οι κορυφαίες εκδόσεις στο ντίζελ που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι οι GLA 220 d και GLA 220 d 4MATIC, αμφότερες με 190 ίππους και κόστος απόκτησης από 49.630 ευρώ και 51.650 ευρώ αντίστοιχα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Plug-in υβριδικό για τους εναλλακτικούς τύπους
Όπως προαναφέραμε, το γερμανικό SUV έχει στη «φαρέτρα» του και Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, χάρη την 250 e (από 44.880 ευρώ). Το εν λόγω μοντέλο χρησιμοποιεί τον 1,33 λίτρων 4κύλινδρο κινητήρα των 160 ίππων της ως βάση, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων που βρίσκεται ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται σε αυτή την περίπτωση στους 218 ίππους και στα 450 Nm ροπής, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία ορίζεται στα 62 χιλιόμετρα. Όσον αφορά στον χρόνο φόρτισης των μπαταριών της (15,6 kWh) , η GLA 250e χρειάζεται 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox των 7,4 kW.
100% ηλεκτρική χάρη στην «αδερφή» της EQA
Τελευταία αλλά όχι καταϊδρωμένη αφήσαμε την ηλεκτρική GLA, όπως άλλωστε μπορεί να χαρακτηριστεί η Mercedes EQA (από 49.590 ευρώ στην βασική έκδοση EQA 250). Το μοντέλο εξοπλίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 190 ίππων και ροπής 375 Nm, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας των 66,5 kWh είναι το highlight της EQA, καθώς εγγυάται 398-426 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση. Αυτοί που θέλουν το κάτι παραπάνω έχουν στη διάθεσή τους τις EQA 300 4MATIC (από 57.100 ευρώ) και EQA 350 4MATIC (από 59.900 ευρώ) με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και ισχύ 228 και 292 ίππων αντίστοιχα.