Με πρωτοστάτες τα εισαγωγικά μοντέλα (A-Class, GLA, GLB κ.λπ.) και τον σκληρό πυρήνα (C-Class, E-Class, EQC, EQE κ.ά.) η Mercedes-Benz κατέγραψε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις στην Ευρώπη και τον κόσμο. Πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξε η αγορά της Γερμανίας με αύξηση 22%.
Πωλήσεις Mercedes-Benz: Ανάπτυξη σε ηλεκτρικά & κορυφαίες εκδόσεις
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο για το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, δίνοντας παράλληλα το στίγμα για την εμπορική επιτυχία των μοντέλων της το πρώτο εξάμηνο του 2023. Σύμφωνα με την γερμανική premium φίρμα, αυξήθηκε κατακόρυφα η ζήτηση για ηλεκτρικά μοντέλα το δεύτερο τρίμηνο (Q2) της χρονιάς με το «αστέρι» να καταγράφει 56.300 ταξινομήσεις, που αντιστοιχεί σε αύξηση 123% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών της Mercedes-Benz παγκοσμίως «έκλεισαν» στις 515.700 μονάδες για το Q2 του 2023 σημειώνοντας αύξηση 6%, την ίδια στιγμή που το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς έκλεισε με θετικό πρόσημο 5 ποσοστιαίων μονάδων, το οποίο μεταφράζεται σε 1.019.200 αυτοκίνητα. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στη ζήτηση για τις ηλεκτρικές EQA (+73%) και EQB (+83%), καθώς επίσης και για το EQE Sedan (+157%). Τους πρώτους έξι μήνες του 2023, η παγκόσμια αγορά απορρόφησε περί τα 102.600 ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz (+121%), που κατ΄ επέκταση σημαίνει πως τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 11% των συνολικών πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Τα «Top End» μοντέλα, όπως της Mercedes-AMG και οι S-Class και G-Class έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην φετινή επίδοση της μάρκας.
Στην Ευρώπη οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% (157.100 μονάδες) το δεύτερο τρίμηνο και έφθασαν τις 321.000 μονάδες (+7%) το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η σημαντικότερη ίσως αγορά για τη Mercedes-Benz εντός Ευρώπης είναι αυτή της Γερμανίας, η οποία απορρόφησε 119.000 αυτοκίνητα, ήτοι το 37% περίπου του συνολικού όγκου της γηραιάς ηπείρου.
Εμβαθύνοντας λίγο, η ανάπτυξη τους πρώτους έξι μήνες υποστηρίχθηκε από την αύξηση κατά 28% στις πωλήσεις των μοντέλων της «μεγάλης» κατηγορίας, που εσωτερικά στη Mercedes ονομάζεται «Top End» (σ.σ. αυτή η λίγκα περιλαμβάνει τις Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Class, S-Class, GLS, EQS και EQS SUV). Από εκεί και έπειτα, την ανιούσα πήραν και τα πλήρως ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα κατά 62% με την EQE Sedan να καταγράφει 7.000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη, δηλαδή 129% πάνω. Σημειωτέον πως, το μερίδιο των ηλεκτρικών Mecedes στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 18% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, σε σύγκριση με το 14% που είχαν την ίδια περίοδο πέρυσι.
Πώς τα πάει η Mercedes στην Ελλάδα;
Δυναμική η παρουσία της Mercedes-Benz και στην Ελλάδα, παρόλο που βρίσκεται σε φάση ανανέωσης του στόλου της μετά την παρουσίαση των ανανεωμένων A-Class, A-Class Sedan, B-Class, GLA και GLB, που αποτελούν τα πιο εμπορικά μοντέλα της στην ελληνική αγορά. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, το «αστέρι» έχει 3,3% μερίδιο αγοράς στη χώρα μας καταγράφοντας 2.320 ταξινομήσεις.
Πρωταγωνίστρια στη φετινή απόδοση της Mercedes-Benz είναι η GLA, το premium μικρομεσαίο SUV της μάρκας που είναι άμεσα διαθέσιμο, ή αλλιώς ετοιμοπαράδοτο, και έχει σημειώσει 730 πωλήσεις. Επιπλέον, στην κούρσα μπήκε λίγο μετά την αρχή και τη χρονιάς και η ανανεωμένη A-Class σε hatchback και sedan μορφή μετρώντας 530 ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο.