Την προεπισκόπηση της οικογένειας των νέων compact αυτοκινήτων αναμένεται να κάνει εντός του 2023 η Mercedes, κατηγορία στην οποία θα υπάγονται λιγότερα μοντέλα.
Πριν φύγει το 2022 η Mercedes είχε ανακοινώσει τα βραχυπρόθεσμα πλάνα της, προσφέροντας μέσω μίας teaser εικόνας την πρώιμη ματιά σε ένα compact σεντάν που μοιάζει με την CLA. Έχει προγραμματιστεί να μπει σε παραγωγή το 2024 στο εργοστάσιο Kecskemét, στην Ουγγαρία, μετά από επένδυση 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Η εικόνα teaser έδειχνε τη σιλουέτα ενός τετράθυρου αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε από τον Gorden Wagener, τον επικεφαλής σχεδιαστή της εταιρείας.
Ωστόσο δεν αποκλείεται μία πιο καθαρή ματιά να μας την προσφέρει η Mercedes μέσα στο έτος. Αυτό τουλάχιστον ανέφερε σε δηλώσεις του ο διευθύνοντας σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius. Ο επικεφαλής της γερμανικής μάρκας ρωτήθηκε από την Automotive News Europe εάν τα compact αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν μέλλον στη γκάμα της Mercedes, με την απάντηση να είναι καταφατική. «Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Αλλά θα επικεντρωθούμε στα μοντέλα που πιστεύουμε ότι είναι πιο επιτυχημένα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ίσως αργότερα αυτό το έτος να δείξουμε ακόμη και πως θα είναι αυτά», είπε συγκεκριμένα ο Källenius.
Βασισμένα στη νέα πλατφόρμα ΜΜΑ
Οι πληροφορίες που υπάρχουν αναφέρουν πως η νέα compact οικογένεια μοντέλων της Mercedes θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα Mercedes Modular Architecture (MMA), η οποία θα αφορά κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά όχι μόνο. Το μοντέλο που αναφέρθηκε νωρίτερα θα είναι ο αντικαταστάτης της σημερινής CLA και ένα από τα τέσσερα μέλη της κατηγορίας «Entry Luxury», όπως τα ονομάζει η Mercedes, αφού σκοπεύει να κόψει τρία από τα επτά σημερινά compact αυτοκίνητα που βρίσκονται στην γκάμα της.
Με νέο λογισμικό και τεχνολογίες
Η νέα compact οικογένεια μοντέλων της Mercedes πέραν την νέα αρχιτεκτονικής θα έρθει και με περισσότερη τεχνολογία. Βασικός πρωταγωνιστής στον υψηλότερο hi-tech χαρακτήρα των νέων μοντέλων θα είναι το λογισμικό MB.OS, ενώ λέγεται πως θα κάνουν και την εμφάνισή τους καινοτομίες που αναπτύχθηκαν μέσω της Vision EQXX. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως παρόλο το γεγονός πως η Mercedes παραμένει προσηλωμένη στα συμπαγή αυτοκίνητα, το 75 τοις εκατό των συνολικών μελλοντικών της επενδύσεων προορίζεται για μεγαλύτερα οχήματα (από C-Class και άνω), καθώς αυτά έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Δίνει «γεύση» από τους αντικαταστάτες των A-Class, Β-Class και CLA.
- Έχει κυκλοφορήσει η πρώτη teaser εικόνα.
- Επιβεβαίωσε τις προθέσεις της Mercedes ο CEO.
- Βασισμένα στη νέα πλατφόρμα ΜΜΑ για ηλεκτρικά, αλλά όχι μόνο.
- Με νέο λογισμικό και τεχνολογίες.
Θα έπαιρνες ηλεκτρική Mercedes ή θα προτιμούσες με κινητήρα βενζίνης;