Ποιος είναι ο βασιλιάς του value for money στα μικρομεσαία SUV; Skoda ή Hyundai; Με τις δύο μάρκες να έχουν ιδιαίτερα επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές σε Karoq και Tucson αντίστοιχα, και μόλις 200 ευρώ διαφορά στις βασικές εκδόσεις, ποιος κερδίζει;
Η Skoda με το Karoq να ξεκινάει κάτω από 20.000 ευρώ γονάτισε τον ανταγωνισμό. Όχι μόνο σε τιμή, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Η Hyundai από την άλλη έχει στο Tucson την σχεδίαση που το κάνει να δείχνει μια κατηγορία πάνω τόσο σε τιμή όσο και σε μέγεθος.
Αλήθεια είναι πως στις βασικές τους εκδόσεις, το Karoq ξεκινά με τον 1.000άρη των 116 ίππων ενώ το Tucson διαθέτει ένα 1.600άρι με 132 άλογα. Η μάχη εδώ είναι μεταξύ τούρμπο και ατμόσφαιρας, αφού το Skoda κερδίζει σε ροπή λόγω τούρμπο και έτσι πετυχαίνει καλύτερες επιδόσεις, με το 0-100 βελτιωμένο κατά ένα δευτερόλεπτο, ενώ το ατμοσφαιρικό του Tucson χάνει και στην κατανάλωση με πάνω από 1,5 λίτρο διαφορά στα 100 χλμ., σχεδόν 30% υψηλότερη από το Skoda. To ίδιο σενάριο ισχύει και για τους ρύπους που χαρίζει στο Karoq χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.
Από κει και πέρα το Hyundai προσφέρει καλύτερο εξοπλισμό στη βασική του έκδοση και σημαντικά μεγαλύτερα διαστήματα εγγυήσεων, 5 έτη έναντι 2 της Skoda. Με 1.000 ευρώ ακόμη το Hyundai αναβαθμίζεται αισθητά σε εξοπλισμό, όμως το Skoda με τον ίδιο εξοπλισμό αλλάζει μοτέρ και μια ανάσα από τις 22.000 ευρώ προσφέρει τον νέο 1.500άρη κινητήρα με τα 150 άλογα και 0-100 μόλις 8,4 δλ.
Για να πάρεις αντίστοιχες επιδόσεις από το Hyundai πρέπει να πας στην έκδοση τούρμπο του 1.600άρη που όμως συνδυάζεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό που τσιμπάει την τιμή πάνω από τα 27.700 ευρώ σχεδόν 1.000 ευρώ παραπάνω από την πλούσια έκδοση 1.500 του Karoq, που και πάλι όμως υστερεί σε εξοπλισμό σε σχέση με το Tucson.
Οπότε το παιχνίδι παίζεται μεταξύ εξοπλισμού, επιδόσεων και διαστήματος εγγύησης, ενώ διαφορές φυσικά υπάρχουν και στο πως κινούνται τα αυτοκίνητα στο δρόμο, με το Tucson να δίνει έμφαση στην άνεση και το Skoda στο δυναμισμό, άλλος ένας τομέας που έχει να κάνει με την προτίμηση του καθενός.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Στη μάχη του value-for-money στην κατηγορία, τι προτιμάτε; Tucson ή Karoq; Γιατί;
Πολυ καλά και τίμια αυτοκινητα και τα δυο, αλλά το βασικό κριτήριο αγορας που προβάλεται ειναι η τιμή εκκίνησης. Αυτο όμως το πληρώνεις αργότερα στην τιμή μεταπώλησης που ειναι χαμηλή σε σχέση με ενα γιαπωνέζικο ή γερμανικό του ανταγωνισμού. Επομένως πολυ καλά και τα δύο μόνο στη βασική έκδοση. Εκει αναρωτιεσαι εαν το 1000ρι turbo θα αντέξει με τα χρόνια ή θα κλατάρει.. Αν αρχίζει και ξεφεύγει η τιμή τότε είτε πας σε γερμανικό VW Tiguan ή πας σε γιαπωνέζο πχ το Mitsubishi Eclispe cross με 163 ιππους και αναρτηση πολλαπλων συνδέσμων (και κορυφαιο στην ασφάλεια μαζι με το Volvo) ή κοιτας Honda ή Τοyοτα
Ας δείξουμε επιτέλους ότι είμαστε συνειδητοποιημένοι καταναλωτές και δεν επικροτούμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Μποϊκοτάζ στο πολλαπλά αμαρτωλό κλεφτοgroup.
Η τιμή μεταπώλησης στην δεκαετία είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα. Και το tucson είναι με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Πολυ καλά και τίμια αυτοκινητα και τα δυο, αλλά το βασικό κριτήριο αγορας που προβάλεται ειναι η τιμή εκκίνησης. Αυτο όμως το πληρώνεις αργότερα στην τιμή μεταπώλησης που ειναι χαμηλή σε σχέση με ενα γιαπωνέζικο ή γερμανικό του ανταγωνισμού. Επομένως πολυ καλά και τα δύο μόνο στη βασική έκδοση. Εκει αναρωτιεσαι εαν το 1000ρι turbo θα αντέξει με τα χρόνια ή θα κλατάρει.. Αν αρχίζει και ξεφεύγει η τιμή τότε είτε πας σε γερμανικό VW Tiguan ή πας σε γιαπωνέζο πχ το Mitsubishi Eclispe cross με 163 ιππους και αναρτηση πολλαπλων συνδέσμων (και κορυφαιο στην ασφάλεια μαζι με το Volvo) ή κοιτας Honda ή Τοyοτα
Ας δείξουμε επιτέλους ότι είμαστε συνειδητοποιημένοι καταναλωτές και δεν επικροτούμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Μποϊκοτάζ στο πολλαπλά αμαρτωλό κλεφτοgroup.