ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
3 φωτογραφίες »

Μετατροπή σε ηλεκτρικό από βενζίνη & diesel στην Ελλάδα

7.643 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2021)

Όλοι οι Έλληνες θα μπορούν να μετατρέψουν τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες (βενζίνης ή diesel) σε ηλεκτρικά, σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην ενότητα «Sustainable Mobility Strategies», ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης -ανάμεσα στις πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας- αποκάλυψε πως στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα. Επιπλέον, ο Υφυπουργός έκανε λόγο για την εισαγωγή ρυθμίσεων για την ανάπτυξη υποδομών υδρογονοκίνησης, τόσο στον σιδηρόδρομο όσο και στα οδικά οχήματα.
 
Ο κος Κεφαλογιάννης, μιλώντας για τις τεχνολογίες των μεταφορών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, επανέλαβε τα βήματα που έχουν ήδη γίνει. Έκανε λόγο, δηλαδή, για την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, τον επικείμενο διαγωνισμό που βρίσκεται σε διαβούλευση για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, την απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και την εισαγωγή ρυθμίσεων για τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων.
 
Σε επόμενο σημείο της ομιλίας του, ο Υφυπουργός μίλησε για την ανορθολογική χρήση των μέσων μεταφοράς, είτε λόγω νοοτροπίας είτε λόγω θεσμικών στρεβλώσεων, που μας εμποδίζει να γίνουμε περισσότερο παραγωγικοί. Ο κος Κεφαλογιάννης χρησιμοποίησε τα εξής τρία παραδείγματα:
  1. Πόσο επιβαρύνουν τη βιωσιμότητα των πόλεων τα Ι.Χ. οχήματα που κινούνται εντός του αστικού ιστού και μεταφέρουν κατά βάση έναν επιβάτη: Τον οδηγό.
  2. Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας π.χ. των ΕΔΧ οχημάτων αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπει τον διαμοιρασμό του οχήματος μεταξύ επιβατών με κοινή διαδρομή. «Στην Ελλάδα η έννοια αυτή είναι άγνωστη. Στην πράξη βέβαια ο διαμοιρασμός γίνεται, η περίφημη «διπλοκούρσα», αλλά γίνεται παράνομα. Με διαφυγόντα έσοδα για το δημόσιο. Η ουσία είναι όμως ότι ούτε ο επαγγελματίας, ούτε ο πολίτης – επιβάτης έχει αυτήν επιλογή, αν το επιθυμεί. Το αποτέλεσμα αυτής της στρέβλωσης είναι συχνά η άσκοπη μετακίνηση οχημάτων. Ας σκεφτούμε μόνο την «περιπλάνηση» των ΤΑΞΙ στα αστικά κέντρα μέχρι να βρουν επιβάτη», είπε σχετικά ο κος Κεφαλογιάννης.
  3. Ένα Επιβατηγό Ιδιωτικής Χρήσης με Οδηγό που μεταφέρει επιβάτες στο αεροδρόμιο, με το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να γυρίσει άδειο στην έδρα του, προκειμένου να μισθώσει ξανά επιβάτη, και αφού περάσουν τρεις ώρες. Αυτό σημαίνει δεκάδες άσκοπες μετακινήσεις οχημάτων στην Αθήνα.
Ψηφιακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης
«Σε όλα αυτά τα ζητήματα υπάρχουν λύσεις. Λύσεις που συζητούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και είμαστε έτοιμοι και εμείς να υιοθετήσουμε. Καταλυτικό ρόλο κατά τη γνώμη μου στον περιορισμό της ανορθολογικής χρήσης των μέσων μεταφοράς μπορούν να διαδραματίσουν οι ψηφιακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης», είπε στη συνέχεια ο Υφυπουργός, αναλύοντας του λόγους ως εξής:
  • Περιορίζουν το κόστος και βελτιστοποιούν τη λειτουργία των μέσων μεταφοράς, περιορίζοντας την άσκοπη μετακίνηση αυτών.
  • Περιορίζουν την άσκοπη αναζήτηση μέσων μεταφοράς των επιβατών, απελευθερώνοντας τον παραγωγικό και τον ελεύθερο τους χρόνο.
  • Περιορίζουν την απώλεια δημοσίων εσόδων και μπορούν να δώσουν χρήσιμα στατιστικά στοιχεία για το κράτος σχετικά με τη χρήση των μέσων μεταφοράς. 
Ο κος Κεφαλογιάννης υποσχέθηκε πως για όλα αυτά θα υπάρξουν το επόμενο διάστημα συγκεκριμένες καινοτόμες θεσμικές λύσεις που εγκολπώνουν προτάσεις και βέλτιστες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ο Υφυπουργός δεν παρέλειψε να τονίσει, τέλος, πως ένα ακόμα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι εκείνο της αλλαγής νοοτροπίας, τόσο του κράτους όσο και των πολιτών ως προς το ζήτημα της κινητικότητας.

Toyota
Citroen