Τα SUV είναι κάτι παραπάνω από ένα trend και προφανώς έχουν έρθει για να μείνουν. Παραδοσιακές αξίες όμως, όπως τα μικρομεσαία οικογενειακά όχι απλώς δεν παραγκωνίζονται αλλά θα πρωταγωνιστούν και στο μέλλον, όπως μας έδειξε προ ημερών το ανανεωμένο Opel Αstra.
Η επιδρομή των SUV τα τελευταία χρόνια έχει παγιώσει την κυριαρχία των εν λόγω μοντέλων στην αγορά κάτι που φαίνεται εάν προστεθούν τα μερίδια όλων των υποκατηγοριών των Crossover με βάση το μέγεθος. Πλήρης επιτυχία για το είδος αυτό, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση συγκεκριμένων segment της αγοράς, όπως τα πολυχρηστικά ή τα μεσαία σεντάν (όχι πλήρως βέβαια, καθώς τα premium και κάποιες εξαιρέσεις κρατάνε γερά).
Πριν λίγες μέρες, βρεθήκαμε στη Φρανκφούρτη για να δούμε το ανανεωμένο Opel Astra με τους νέους κινητήρες του. Στο πλαίσιο αυτό, η συζήτηση με τους experts της εταιρείας μας έδειξε ότι, οι κλασσικές κατηγορίες, ειδικά όσες είναι στον πυρήνα της αγοράς, δεν έχουν κάτι να φοβούνται. Η κλάση του Astra εν προκειμένω, φαίνεται ότι θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και στο μέλλον. Θα υπάρξει μια μικρή κάμψη αλλά η δυναμική είναι παρούσα και θα παραμείνει κάτι πολύ περισσότερο από υπολογίσιμη.
Το Astra λοιπόν εντυπωσιάζει καθώς είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της Opel, πίσω μόνο από το Corsa το οποίο συνεχίζει να σπάει τα κοντέρ.
Ως κομμάτι της παρουσίασης, οι άνθρωποι που δούλεψαν στο Astra, μας έδειξαν και τα γραφήματα που βλέπετε εδώ. Τι έχουμε εμπρός μας; Την πρόβλεψη της ίδιας της Opel για το πώς θα κινηθούν τα βασικά πεδία της αγοράς, στην πενταετία από φέτος έως το 2024. Ο ρυθμός στα SUV της μικρής και της μικρομεσαίας κατηγορίας είναι δαιμονισμένος όπως δείχνουν οι στήλες (γκρι για το 2019 και κίτρινο για το 2024). Το κλασσικό οικογενειακό όμως, σε πένταθυρη ή στέισον διαμόρφωση παραμένει βασικός πυλώνας. Το στοιχείο που τα καθιστά τόσο διαχρονικά δεν είναι μόνο το ολοκληρωμένο προφίλ και τα πολλαπλά ταλέντα που έχουν αυτά τα μοντέλα, αλλά και η ισορροπία στα κόστη, αγοράς και χρήσης, καθώς και το υψηλό επίπεδο τεχνολογίας που ενσωματώνουν πλέον οι εκπρόσωποι της μικρομεσαίας κλάσης.
Υπάρχουν όμως κι άλλα επιχειρήματα. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως όταν λανσαρίστηκε το νέο Skoda Scala στην Ελλάδα, προ ολίγων μηνών, τα στελέχη της φίρμας, μας έλεγαν ότι υπάρχει κύρος στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Δεν υπάρχει εταιρεία η οποία δε θέλει το πρεστίζ ενός κλασσικού μικρομεσαίου, χωρίς τα SUV φτιασιδώματα. Αυτά μπορούν να μπουν και μετά.
Εσείς τι πιστεύετε; Θα επαληθευτεί η πρόβλεψη των εταιρειών που ζωγραφίζουν ένα ρόδινο μέλλον για τα μικρομεσαία οικογενειακά ή η επικράτηση των SUV θα είναι κάποια στιγμή οριστική και ολοκληρωτική;
...Οταν πεθανουν οι λατρεις της οδηγικης απολαυσης, τοτε θα πεθανουν και τα μικρομεσαια.....
Προς το παρόν έχουμε ξεγράψει τα μεσαία, τους βασιλιάδες της αυτοκίνησης πριν μια 20ετία