ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μήπως βιαστήκαμε να... κλάψουμε τα ηλεκτρικά;

 Σχολιάστε 
9.025 Επισκέψεις στο άρθρο (31/8/2024)
Απόψεις - Μήπως βιαστήκαμε να... κλάψουμε τα ηλεκτρικά;

Απόψεις - Μήπως βιαστήκαμε να... κλάψουμε τα ηλεκτρικά;

- Έπεσαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και όλοι τρελάθηκαν
- Οι εταιρείες βάζουν μοτέρ βενζίνης στα νέα μοντέλα που έλεγαν πως θα ήταν μόνο ηλεκτρικά
- Όμως, δε σκέφτεται κανείς πως το κόψιμο των επιδοτήσεων έκοψε και τη φόρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών
- Η μετάβαση θα γίνει, αλλά όχι σε 5-6 χρόνια που περίμεναν πολλοί

Έπεσαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και όλοι τρελάθηκαν

Η είδηση για την πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών το πρώτο 3μηνο του 2024 έπεσε σαν κεραυνός. Παρόλο που αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, οι Ευρωπαίοι φαίνεται να χάνουν το ενδιαφέρον τους προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτό είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί να σπεύσουν να «πανηγυρίσουν» την αποτυχία της ηλεκτροκίνησης και άλλα τέτοια... ολοκληρωτικά.

Οι εταιρείες βάζουν μοτέρ βενζίνης στα νέα μοντέλα που έλεγαν πως θα ήταν μόνο ηλεκτρικά

Η πτώση των πωλήσεων, έφερε «στροφή» προς τη βενζίνη με κάποιο υβριδικό σύστημα από πολλούς κατασκευαστές. Πρώτος και καλύτερος ο όμιλος Stellantis, που εκμεταλλευόμενος την πλατφόρμα «πασπαρτού» των μικρών και μικρομεσαίων μοντέλων της, βγάζει τα περισσότερα νέα μοντέλα του και με κινητήρες βενζίνης ή mild hybrid. Βλέπεις μοντέλα όπως τα Jeep Avenger, Citroen C3, Peugeot 3008, που αρχικά θα ήταν διαθέσιμα αποκλειστικά ως ηλεκτρικά, τελικά θα έχουν στη γκάμα τους και μοτέρ βενζίνης, καλύπτοντας τις ανάγκες της αγοράς σήμερα, αλλά και έχοντας μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων για όταν θα γίνει ο καθολικός εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης.

Δε σκέφτεται κανείς όμως πως το κόψιμο των επιδοτήσεων έκοψε τη φόρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών

Όμως δεν έχουν όλες οι εταιρείες και οι όμιλοι τις ίδιες δυνατότητες. Βλέπεις ο όμιλος Volkswagen, με αφορμή τον υποχρεωτικό εξηλεκτρισμό έως το 2030, άλλαξε ολοκληρωτικά τη γκάμα σε όλες τις μάρκες, με νέες πλατφόρμες (πισωκίνητες) και τελείως νέα μοντέλα. Και τώρα φαίνεται πως έχει βρεθεί σε αδιέξοδο. Πόσο ισχύει όμως αυτό;

Πολλοί αναλυτές, τονίζουν ότι η απότομη πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οφείλεται στο τέλος των επιδοτήσεων σε ορισμένες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (π.χ. Γερμανία). Όχι, δεν μειώθηκε το ενδιαφέρον του κόσμου από τη μια στιγμή στην άλλη προς τα ηλεκτρικά, απλά ανέβηκε απότομα η τιμή των μοντέλων (μιας και κόπηκε η επιδότηση) σε πολλές από τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κοπεί (για την ώρα) η φόρα σε πολλούς επίδοξους νέους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και χιλιάδες καινούργια ηλεκτρικά να περιμένουν απούλητα σε αποθήκες, λιμάνια και αεροδρόμια.

Η μετάβαση θα γίνει, αλλά όχι σε 5-6 χρόνια που περίμεναν πολλοί

Το παραπάνω δίνει μια εξήγηση για την πτώση των πωλήσεων. Την ίδια στιγμή βέβαια, η Ελλάδα ανακοίνωσε αύξηση κατά 1.000 ευρώ στην κρατική επιδότηση για ηλεκτρικά (από τις 8 στις 9.000 ευρώ) και 2.000 ευρώ αν αποσύρεις παλιό αυτοκίνητο, ήτοι 11.000 ευρώ «έκπτωση» για καινούργιο ηλεκτρικό. 

Όμως παράλληλα, τόσο οι υποδομές βελτιώνονται με νέα δίκτυα φορτιστών και ταχυφορτιστών, όσο και οι κατασκευαστές εξελίσσουν νέα μοντέλα και νέες τεχνολογίες στις μπαταρίες αλλά και περαιτέρω πτώση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό όμως που φαίνεται ξεκάθαρα πως ήταν λάθος από την αρχή, ήταν η... «βιασύνη» να γίνουν όλα ηλεκτρικά σε λιγότερο από μια 10ετία. Κανείς δε λέει πως δεν θα επικρατήσουν τελικά τα ηλεκτρικά, όμως πλέον είναι πιο ξεκάθαρο πως αυτό δε θα γίνει ούτε στο 100% (καθώς θα κυκλοφορούν για πολλά χρόνια ακόμα και οχήματα με θερμικούς κινητήρες), ούτε μέχρι το 2030, αλλά αρκετά αργότερα.

Εσύ όμως τι λες; Θα καταφέρουν να επικρατήσουν τα ηλεκτρικά; Ή μήπως η ηλεκτροκίνηση θα αποτύχει στο τέλος και θα μείνουμε με «βενζινούλα» ή και εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο μέχρι τέλους;

Autotriti.gr
BEST SELLER VANS