Πως μπορείς να πουλήσεις ακριβά ένα αυτοκίνητο σε μια κατηγορία που πουλάει κυρίως για τις χαμηλές τιμές της; Οι premium μάρκες μπήκαν για λίγο στα μικρά, τώρα όμως φαίνεται πως σιγά σιγά φεύγουν. Μήπως τελικά premium και μικρό δεν πάνε μαζί;
Τα μικρά αυτοκίνητα είναι τα δημοφιλέστερα, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη. Και είναι λογικό. Αποτελούν πλέον την ραχοκοκαλιά της κάθε γκάμας και έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό το παραδοσιακό οικογενειακό αυτοκίνητο σε πολλές χώρες, σίγουρα στη δική μας.
Κι είναι λογικό. Οι μεταφορικές ανάγκες πλέον σπάνια απαιτούν όλη την οικογένεια με όλα της τα μπαγκάζια σε ένα αυτοκίνητο. Αντίθετα απαιτούν συμπαγείς διαστάσεις ώστε το αυτοκίνητο να χωράει να παρκάρει, και χώρους τόσους ώστε τέσσερις με κάποιες αποσκευές, απλά να χωρούν.
Το σίγουρο είναι πως ένα αυτοκίνητο που γίνεται ανάρπαστο γιατί πετυχαίνει τους καλύτερους δυνατούς συμβιβασμούς, πρέπει να έχει επίσης με το μέρος του το χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης. Να είναι φθηνό και οικονομικό.
Πως γίνεται λοιπόν πάνω σε αυτό να φορτώσεις το «καπέλο» του premium και να περιμένεις να κάνεις πωλήσεις; Στην κατηγορία όμως δραστηριοποιούνται τέσσερεις κατασκευαστές με μοντέλα που έχουν premium χαρακτηριστικά. Το Mini της BMW, το Α1 της Audi, το DS3 της DS και η Mito της Alfa Romeo.
Όμως με εξαίρεση το Mini, τα άλλα τρία μοντέλα βρίσκονται σε μία υπαρξιακή αναζήτηση, αφού η κατηγορία δεν φαίνεται να τα «χωράει». Η Mito είναι μάλλον βέβαιο ότι δεν θα έχει αντικαταστάτη, ενώ επίσημες πληροφορίες από την DS θέλουν την επόμενη γενιά του DS3 να γίνεται crossover, πιο κοντά στο ομόσταυλο C4 Cactus και λιγότερο στο supermini που ξέρουμε σήμερα.
Η Audi, από την άλλη, επιμένει, με το Α1 να ετοιμάζεται να μπει στην δεύτερη γενιά του, και ας πούλησε το πρώτο λιγότερο από τα μισά από όσο πούλησε το Mini παγκοσμίως. Πιθανώς για την Audi είναι πιο εύκολο να λανσάρει ένα μικρό, δεδομένης της συγγένειας με τα Polo, Ibiza και Fabia, και με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, το μοντέλο να έχει εμπορική λογική. Μπορεί επίσης να φέρνει στις εκθέσεις της μάρκας και ένα άλλο κοινό, που μπαίνει για το Α1 αλλά αλλιώς δεν θα έβλεπε ποτέ την υπόλοιπη γκάμα.
Μήπως όμως η κατηγορία απλά δεν χωράει τα premium; Με το Mini να είναι ειδική περίπτωση λόγω της ρετρό εικόνας, μήπως τελικά τα μικρά μοντέλα θέλουν περισσότερο value for money και λιγότερο lifestyle; Εσείς τι λέτε; Μήπως υπάρχουν πολλά καλά μικρά που απλά εξαφανίζουν τα premium από την κατηγορία; Ποια;
Το mini cooper πιστεύω ότι με μόνο μειονέκτημα τους χώρους είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο. Έχει άριστη ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις, τεχνολογία και είναι ξεχωριστό.
Εξαιρουμένου πράγματι του Mini Cooper που έχει ειδικό κοινό, όλα τα δήθεν premium mini δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο από τα ανταγωνιστικά "μη premium". Κ πάλι όχι οτι θα έδινα τα λεφτά μου για Mini Cooper τη στιγμή που κοστίζει το ίδιο με ένα άριστο hatchback. Το έχω ξαναπεί κ θα το ξαναπώ: premium μόνο για μεγάλα SUV και sedan, αλλιώς είσαι κορόιδο που δίνεις τζάμπα λεφτά, όχι μονο στην αγορά αλλά και στη συντήρηση! μάλιστα, ο ίδιος κανόνας ισχύει (λιγότερο βέβαια) και στη μικρομεσαία κατηγορία...συνεπώς λεω όχι στα premium (super) mini, αλλά και στις σειρές a της Mercedes, 1 της BMW, a3 της Audi (εάν θέλω γερμανικό παίρνω golf) κ.λπ.
Το mini cooper πιστεύω ότι με μόνο μειονέκτημα τους χώρους είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο. Έχει άριστη ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις, τεχνολογία και είναι ξεχωριστό.
Εξαιρουμένου πράγματι του Mini Cooper που έχει ειδικό κοινό, όλα τα δήθεν premium mini δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο από τα ανταγωνιστικά "μη premium". Κ πάλι όχι οτι θα έδινα τα λεφτά μου για Mini Cooper τη στιγμή που κοστίζει το ίδιο με ένα άριστο hatchback. Το έχω ξαναπεί κ θα το ξαναπώ: premium μόνο για μεγάλα SUV και sedan, αλλιώς είσαι κορόιδο που δίνεις τζάμπα λεφτά, όχι μονο στην αγορά αλλά και στη συντήρηση! μάλιστα, ο ίδιος κανόνας ισχύει (λιγότερο βέβαια) και στη μικρομεσαία κατηγορία...συνεπώς λεω όχι στα premium (super) mini, αλλά και στις σειρές a της Mercedes, 1 της BMW, a3 της Audi (εάν θέλω γερμανικό παίρνω golf) κ.λπ.