Μήπως τιμωρούν όσους πήραν ηλεκτρικό με το «40% μπαταρία» στα καράβια;
Απόψεις Μήπως τιμωρούν όσους πήραν ηλεκτρικό με το «40% μπαταρία» στα καράβια;
- Δεν σε βάζουν στο καράβι αν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία φορτισμένη πάνω από 40%
- Κάτω από 40% σημαίνει περιορισμένη αυτονομία, πχ. 150 χλμ. & τα περισσότερα νησιά έχουν ελάχιστους φορτιστές
- Έξτρα ταλαιπωρία αν φτάσεις στο λιμάνι με πάνω από 40% μπαταρία. Πρέπει να κάνεις γύρες να ξεφορτίσει, αν προλάβεις
- Κατά τα άλλα επιδοτούν με 8 χιλιάρικα τα ηλεκτρικά & αγόρασαν 250 ηλεκτρικά λεωφορεία
Απαγορεύουν τα ηλεκτρικά στα καράβια αν έχουν πάνω από 40% φορτισμένη μπαταρία
Πριν από λίγες εβδομάδες, διαβάζοντας την νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για τον τρόπο που θα γίνεται η μεταφορά ηλεκτρικών και plug-in αυτοκινήτων στα πλοία, η αλήθεια είναι πως πιστεύαμε ότι πρόκειται για κάποιο λάθος που θα διορθωθεί τις επόμενες ημέρες.
Όμως οι μέρες πέρασαν και καμία διορθωτική εγκύκλιος δεν εκδόθηκε και μείναμε με τον κανόνα πως «Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά το επίπεδο φόρτισης των συσσωρευτών τους να μην υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών». Αυτό, σύμφωνα με το Υπουργείο είναι ένα από τα μέτρα πρόληψης και περιορισμού του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς και έκλυσης τοξικών αερίων στους χώρους μεταφοράς οχημάτων. Σα να μην έφτανε αυτό, μόλις τη Μεγάλη Τρίτη, διαβάσαμε για ιδιοκτήτη ηλεκτρικού που «έφαγε πόρτα» από καράβι στη Ραφήνα (οικογένεια με 3 παιδιά) καθώς το όχημά του είχε πάνω από 40% φορτισμένη τη μπαταρία του.
Από ευρωπαϊκή οδηγία, νόμος του κράτους
Το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί ευρωπαϊκή οδηγία που όμως μόνο στη χώρα μας έγινε νόμος του κράτους. Επιστημονικά μιλώντας, η οδηγία αυτή βασίζεται στην ένταση της ενέργειας μιας πυρκαγιάς σε μια μπαταρία, που στην περίπτωση της φουλ φορτισμένης είναι πολύ ισχυρότερη από την περίπτωση μιας μπαταρίας αρκετά κάτω από το 50% της χωρητικότητάς της. Ωστόσο, αυτό ισχύει για την περίπτωση που απλώς θα… βρεθεί ένα ηλεκτρικό σε μια πυρκαγιά (στην περίπτωσή μας που θα έχει ήδη ξεσπάσει εντός του πλοίου) και σε καμία περίπτωση δεν αφήνει να εννοηθεί πως ένα φουλ φορτισμένο ηλεκτρικό είναι πιο επικίνδυνο από ένα φορτισμένο στο 30 ή 40%.
Τα περισσότερα νησιά έχουν ελάχιστους φορτιστές. Με 150 χλμ. αυτονομία θα ψάχνεις φορτιστή πριν φτάσεις στο νησί
Και μετά έχεις την… τιμωρία του ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού που με 30-35% της μπαταρίας του θα έχει το πολύ 150 χλμ. αυτονομίας. Και ενώ με τα 350-400 χλμ. πλήρους αυτονομίας που του προσφέρει το ηλεκτρικό του θα έβγαζε, ανάλογα το νησί, ακόμα και όλα τα χλμ. των διακοπών του, τώρα θα πρέπει όπου πηγαίνει να ψάχνει σούκο να φορτίσει υπερβολικά αργά. Γιατί σε πολλά ακόμα (από τα πολυδιαφημισμένα κατά τα άλλα) νησιά της χώρας μας, δεν υπάρχει φορτιστής ούτε για δείγμα.
Έξτρα ταλαιπωρία αν φτάσεις στο λιμάνι με πάνω από 40% μπαταρία. Πρέπει να κάνεις γύρες να ξεφορτίσει, αν προλάβεις
Όμως η ταλαιπωρία ξεκινά πριν καν μπεις στο καράβι. Καθώς τώρα θα πρέπει να έχεις υπολογίσει να φτάσεις στο λιμάνι (ιδανικά) με ακριβώς 40% μπαταρία, αλλιώς αν φτάσεις με παραπάνω μπαταρία πρέπει να κάνεις πέρα δώθε (με κλιματισμό στο φουλ για να την «κάψεις».
Και σα να μην έφτανε αυτό, έχεις ένα ακόμα πρόβλημα να λύσεις. Επιστρέφοντας από τις διακοπές σου, στην περίπτωση που δε μένεις κοντά στο λιμάνι, θα αναγκαστείς να ψάχνεις φορτιστή για μπορέσεις να φτάσεις σπίτι σου. Σκέψου δηλαδή να μένεις στην Κόρινθο και να φτάσεις στις 11 στον Πειραιά και αντί για μισή ώρα, να θες μία ώρα έξτρα για να βρεις φορτιστή και να φορτίσεις.
Κατά τα άλλα επιδοτούν με 8 χιλιάρικα τα ηλεκτρικά & αγόρασαν 250 ηλεκτρικά λεωφορεία
Και όλα αυτά σε μια χώρα που εδώ και σχεδόν 4 χρόνια, επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με έως 8 χιλιάδες ευρώ και που ξοδεύτηκαν 111 εκατομμύρια ευρώ για 250 ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία που θα κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως καταλαβαίνει κανείς τα παραπάνω δεν συνάδουν με την απόφαση για την μεταφορά ηλεκτρικών σε καράβια. Η απόλυτη παράνοια!
Εσύ όμως τι λες, έχει κάποια βάση μια τέτοια απόφαση; Ή μήπως έγινε βιαστικά; Και τελικά, πιστεύεις ότι χρειάζονται περιορισμοί στη μεταφορά ηλεκτρικών με καράβια και Ferry;