ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μηχανή με δίπλωμα αυτοκινήτου: Λύση ή μεγαλύτερο πρόβλημα;

6.099 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2021)

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ποιο είναι άραγε το σκεπτικό πίσω από την ενοποίηση των διπλωμάτων Α1 και Β κατηγορίας; Μήπως πρέπει να χαλαρώσουμε και να σκεφτούμε τα οφέλη από όλο αυτό;

Η ενοποίηση του διπλώματος μοτοσυκλέτας Α1, με το δίπλωμα αυτοκινήτου Β συζητιόταν από καιρό στη χώρα μας και εδώ και λίγες εβδομάδες είναι νόμος του κράτους. Αφορά δίκυκλα έως 125 κυβικά, η οδήγηση των οποίων επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις σε όσους έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, ο οδηγός απαιτείται να έχει την άδεια οδήγησης (Β) πάνω από 6 χρόνια και να έχει συμπληρώσει τα 27 έτη, ενώ απαιτούνται και 5 ώρες εκπαίδευσης οδήγησης μοτοσυκλέτας.

Πρέπει να αναφέρουμε εδώ, ότι η οδήγηση μοτοσυκλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου δεν είναι κάτι νέο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αποτελεί ευρωπαϊκή οδηγία εδώ 15 χρόνια και έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλά κράτη μέλη της Ε.Ε..

Ο νόμος αυτός αποτελεί ριζική επαναπροσέγγιση του θέματος των διπλωμάτων οδήγησης και γι` αυτό προκάλεσε αντιδράσεις στο παρελθόν τόσο από τους εκπαιδευτές όσο και τον κόσμο. Πολλοί αμφισβητούν αν ένας οδηγός αυτοκινήτου με μηδενικές ώρες σε δίκυκλο, θα έχει την αντίληψη που απαιτείται από το διαφορετικό όχημα, για να κυκλοφορεί ασφαλής. Πόσο καλά θα μπορέσει να γνωρίσει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του δικύκλου, ώστε να μπορεί να είναι ασφαλής για τον εαυτό του αλλά κυρίως, για τους τρίτους; Η πιθανότητα «κατάχρησης» της δυναμικής για εύκολη μετακίνηση που προσφέρει ένα δίκυκλο, από… καταπιεσμένους οδηγούς αυτοκινήτων που επιτέλους παίρνουν ανάσα στο μποτιλιάρισμα, δεν μπορεί να αποκλειστεί, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος, οι φωνές αυτές θα πληθύνουν. Ποια είναι όμως η άλλη οπτική σε αυτή την απόφαση;
 
Η οδική πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι ευρέως γνωστή. Πολλοί αναβάτες δικύκλων σήμερα, κυκλοφορούν χωρίς δίπλωμα, άρα και χωρίς τις στοιχειώδεις γνώσεις θεωρίας, τα «σήματα» αν προτιμάτε. Και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας: Δεν μαθαίνεις οδήγηση στην σχολή, μαθαίνεις πρωτίστως επειδή θέλεις να μάθεις και κατόπιν μέσω της εμπειρίας. Η σχολή οδηγών, βάζει τα θεμέλια σε όλους αυτούς τους τομείς και σου πιστοποιεί την ικανότητα σου να κυκλοφορήσεις.
 
Μήπως, με έναν πλάγιο τρόπο, η εξίσωση διπλωμάτων Α1 και Β έρχεται να αποτελέσει βοήθεια στην ευκολότερη μετακίνηση; Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί, που ενώ γνωρίζουν να οδηγούν δίκυκλο, αναγκάζοντας μέχρι τώρα να μην το επιλέγουν καθαρά και μόνο λόγω διπλώματος. Η εξίσωση μπορεί να αποτελέσει λύτρωση, για τον ευσυνείδητο χρήστη του δρόμου που απλά δεν αντέχει άλλο στην κίνηση. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό, οι οδηγοί αυτοκινήτων που θα ανέβουν στη σέλα, να δουν τα δίκυκλα με άλλο μάτι και να αλλάξουν τον τρόπο οδήγησής τους. Πιο αμυντικά, πιο μετρημένα. Να αρχίσουν να σέβονται περισσότερο τους άλλους δικυκλιστές του δρόμου και ίσως να αποκτήσουν και καλύτερες οδηγικές ικανότητες όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους.

Μην ξεχνάμε επίσης πόσο θα ανακουφιστεί το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους με αυτή την εξέλιξη, ειδικότερα κατά τις ώρες αιχμής που ο κόσμος πάει στις δουλειές του, έστω για τις μέρες που ο καιρός θα είναι καλός. Γιατί όπως και να το κάνουμε, άλλο ένα μποτιλιάρισμα με 100 αυτοκίνητα με συνήθως έναν οδηγό το καθένα και άλλο με 100 μηχανάκια.

Από την άλλη, όσοι δεν θέλουν ή μπορεί να φοβούνται να προσεγγίσουν με αυτό τον τρόπο το δίκυκλο και θεωρούν ότι οι 5 ώρες εκπαίδευσης δεν αρκούν, μπορούν να προσθέσουν ώρες, μέχρις ότου νιώσουν ότι πλέον είναι έτοιμοι, κάτι που ίσχυε και πριν τόσο για το δίπλωμα μηχανής όσο και αυτοκινήτου. 

Εσείς όμως τι λέτε; Συμφωνείτε με την ενοποίηση των διπλωμάτων Α1 και Β; Το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό στους δρόμους ή μήπως θα υπάρξει διαφορά τόσο στην κίνηση, όσο και στη ρύπανση κυρίως στις μεγάλες πόλεις;

Autotriti.gr
PROTATHLITES