Γιατί βλέπουμε όλο και περισσότερα μικρά ρετρό ηλεκτρικά;
Δεν είναι τυχαίο ότι η Honda διάλεξε το πρώτο της ηλεκτρικό να είναι και το πιο χαριτωμένο της μοντέλο. Τι άλλο θα δούμε στα χνάρια του Honda e;
Όχι τυχαίο που όλο και περισσότερες μάρκες βγάζουν μικρά ρετρό ηλεκτρικά!
Σε μία αγορά που όλοι λίγο πολύ βουτάνε για πρώτη φορά τα «πόδια» τους, το να έχεις ένα σχήμα που να αρέσει, είναι το βασικότερο. Τι άλλο θα δούμε στην κατηγορία των μικρών και χαριτωμένων, με σκοπό την ηλεκτροκίνηση;
Δες για παράδειγμα τη Fiat. Γιατί να μην είναι το Tipo το πρώτο της ηλεκτρικό; Έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, μπορεί να χωρέσει πολλές μπαταρίες, και με το χαμηλό κόστος παραγωγής θα κρατούσε τα έξοδα χαμηλά για να δημιουργήσει κέρδος.
Τι έκανε η Fiat όμως; Άφησε το Tipo όπως ήταν, και πήρε το 500, και το έφτιαξε από την αρχή, ηλεκτρικό. Το ηλεκτρικό 500 δεν μοιράζεται τίποτε με το συμβατικό. Και ας μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό. Το κόστος φυσικά «κούκος-αηδόνι» όμως η αγορά το «σηκώνει». Γιατί το 500 είναι χαριτωμένο.
Το χαριτωμένο είναι πιο εύκολο να πουλήσει σε μία άγνωστη αγορά, όπως το ηλεκτρικό. Κάνει το χάπι του «καινούργιου» πιο εύκολο να το καταπιεί κανείς, ενώ ισχύει και ότι το κοινό που αγοράζει με κριτήριο την εικόνα, λίγο ενδιαφέρεται για τις τεχνολογίες, και τα πιθανά «τερτίπια» τους.
Έτσι η Fiat έριξε το 500, με κόστος εξέλιξης και παραγωγής από το μηδέν, στην αγορά των ηλεκτρικών. Στην ίδια αγορά που η Honda «γέννησε» από το πουθενά το «e». Ακόμη ένα δείγμα του πόσο σημαντικό φαίνεται πως είναι το στοιχείο της σχεδίασης και του χαριτωμένου.
Τι περίμενε άραγε τόσα χρόνια η Honda; Θα μπορούσε να πάρει το κατά τα άλλα εξαίρετο Jazz, ένα αυτοκίνητο που άνετα θα φορτωνόταν μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες χωρίς να πρέπει να αλλάξει σχήμα, και με την έμφαση στην πρακτικότητα, δεν θα σήκωνε ούτε «φρύδι» αν από αύριο ήταν μόνο ηλεκτρικό. Όμως και η Honda, από το μηδέν, με τεράστιο κόστος, μας έδωσε το μόνο ρετρό μοντέλο της ιστορίας της. Λες και το κρατούσε για την κατάλληλη στιγμή.
Και τώρα άλλη μία μάρκα φαίνεται πως κάνει στροφή στο χαριτωμένο. Το Nissan Micra φυσικά δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα ανήκει στη «χαριτωμένη» κατηγορία. Με εξαίρεση την πρώτη και την τελευταία του γενιά, όλα τα Micra είχαν «ειδική» σχεδίαση, και ήταν στην καρδιά της υποκατηγορίας των «χαριτωμένων». Πάνω που το είδαμε να αλλάζει προς το πιο «αθλητικό», η Nissan ετοιμάζεται να το ξανακάνει «στρογγυλό» και «γλυκούλι». Θα είναι και ηλεκτρικό έχοντας από την αδελφή Renault ήδη τις «πρώτες ύλες» για ηλεκτροκίνηση στο μέγεθος αυτό, με το Zoe.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Άλλος; Η Opel; Το Adam έκανε καλή καριέρα στα μίνι, όμως έμεινε χωρίς αντικαταστάτη όταν η μάρκα στριμώχτηκε οικονομικά από τις ζημιές της μητρικής (τότε) GM. Σήμερα όμως ένα νέο Adam είναι πιο πιθανό από ποτέ, αφού ο άλλοτε αντίπαλός του, το 500, τώρα είναι «ξαδελφάκι», μέσα στον ίδιο όμιλο Stellantis. Για ένα πολύ ειδικό μοντέλο όπως το ηλεκτρικό 500, μια δεύτερη γραμμή παραγωγής για το Adam στα ίδια μηχανικά, θα ήταν η καλύτερη κίνηση. Και η σχεδίαση, φυσικά, χαριτωμένη.
Μη νομίζετε ότι ξεχάσαμε το «5άρι» της Renault. Η επιστροφή της γαλλικής φίρμας στο σχήμα ενος επιτυχημένου μοντέλου με ντιζάιν που συνδυάζει την hi-tech εποχή του σήμερα με τα ρετρό στοιχεία του χθες και ενσαρκώνει το νέο στρατηγικό πλάνο «Renaulution». Και φυσικά, κι αυτό θα είναι ηλεκτρικό και άκρως χαριτωμένο, αφού θα θυμίζει στους παλιούς το κλασικό Renault 5 και θα μυήσει τους νεότερους σε μοτίβα των 80΄s-90΄s.
Τι λέτε όμως, είναι τα χαριτωμένα η καλύτερη είσοδος στα ηλεκτρικά; Και είναι αρκετή η σχεδίαση για να γλυκάνει το «χάπι» της ηλεκτροκίνησης; Τι λέτε; Fiat 500, Nissan Micra, Renault 5, Honda «e» και ένα νέο Opel Adam, πως σας ακούγονται;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »