Το νέο Kia ΕV6 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας. Έχει διαστάσεις μικρομεσαίου, και σχεδίαση που ρίχνει σαγόνια. Εντάξει, μπορεί η σχεδίαση να μην αρέσει σε όλους, και αρκετοί ακόμη να βλέπουν την ηλεκτροκίνηση ως τον «εχθρό». Όμως το μοντέλο που ουσιαστικά έρχεται να «κάτσει» στη θέση του Cee'd, έρχεται με πολύ καλή «προίκα».
Σκέψου. Η βασική έκδοση έχει 230 άλογα, είναι πισωκίνητη και έχει 0-100 κάτω από 7 δευτερόλεπτα. Φοράει 19άρες, έχει δύο τεράστιες οθόνες, και αν ακόμη δεν σου τρέχουν τα σάλια, τότε υπάρχει και η έκδοση GT. Με 330 ίππους, τετρακίνηση, 0-100 μια ανάσα πάνω από τα 5 δευτερόλεπτα, μαύρες 20άρες ζάντες και αυτόνομη οδήγηση.
Και τα δύο μοντέλα φορτίζουν από το 20 στο 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά και έρχονται με αυτονομία περισσότερο από όσο ένα ντεπόζιτο θα έδινε ποτέ σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ακόμη και με τις μισές αποδόσεις κινητήρα.
Και όμως, ακόμη και με τέτοια προίκα η «γκρίνια» συνεχίζεται. Τι θα το κάνεις τόσο «γκάζι»; Θα κάνεις 5 δευτερόλεπτα 0-100 σε κάθε φανάρι; Να 200αρίζεις σε κάθε στενό; Εξάλλου η αυτονομία είναι με υπολογισμένη με πολύ «ελαφρύ» πόδι, και όταν οι επιδόσεις χρησιμοποιούνται, δεν θα φτάνεις ούτε τα μισά χιλιόμετρα πριν φορτίσεις. Ναι, αυτά τα πράγματα είναι που απασχολούν σήμερα σε ότι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά.
Πότε όμως ήταν αυτά «πρόβλημα» στην εποχή της βενζίνης; Ποιος γκρίνιαξε ότι τάχα ένα μικρομεσαίο είχε πολλά άλογα; Ποιος αναρωτήθηκε σε τι χρησιμεύει το 0-100 σε κάτω από 7 δευτερόλεπτα; Και ποιός δεν ξέρει ότι αν πηγαίνεις παντού «τάπα», έναν ντεπόζιτο βενζίνη δεν φτάνει ούτε για «ζήτω»; Γιατί τώρα είναι όλα αυτά ξαφνικά «πρόβλημα»;
Εσείς γκρινιάζετε για τόσες επιδόσεις και την ιπποδύναμη που υπόσχονται τα ηλεκτρικά; Αντί να σας κάνουν αυτά τα νούμερα να νιώθετε καλύτερα, γιατί σας δημιουργούν τέτοιες ανησυχίες; Μήπως ακόμη και όταν τα χαρακτηριστικά είναι σαν αυτά του EV6, απλά ψάχνουμε να γκρινιάξουμε επειδή είναι ηλεκτρικό; Τι λέτε;
Δεν γκρινιάζουμε - το ξέρουμε ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό αλλά όχι ακόμα. Είναι πολύ νωρίς !
Έχω την εξής απορία: σε περίπτωση "χοντρής" σύγκρουσης μ'ένα ηλεκτρικό εκτός απο της λαμαρίνες,φαντάζομαι θα επιβαρυνθείς κ με το κόστος αλλαγής της συστοιχείας των μπαταριών ή και ηλεκτροκινητήρα αφου φαντάζει αδύνατων στις περισσότερες περιπτώσεις να μην υποστούν ζημιά. Και άντε ας υποθέσουμε έχεις να πληρώσεις κ την αντικατάσταση μπαταρίων ή ενδεχομένως και ηλεκτρικού κινητήρα,θα ξέρει ο κάθε συνοικιακώς φαναρτζής να κάνει την αντικατάσταση χωρίς τις οδηγίες του κατασκευαστή κ χωρίς την ανάλογη εκπαίδευση; Οπότε προφανώς θα απευθυνθείς στον αντιπρόσωπο κ θα πρέπει το χέρι να μπεί πολύ βαθειά στη τσέπη σε σημείο να είναι ασύμφορο να επισκευαστεί. Ίσως υπερβάλλω αλλά δεν έχω διαβάσει να προβάλλουν αυτό το σενάριο σε κανένα αρνητικό κομμάτι των ηλεκτρικων
Όταν θα παρουσιαστεί ηλεκτρικό που θα κοστίζει όσο το συμβατικό, θα φορτίζει σε 5 λεπτά για να ταξιδέψεις 700-800 χιλιόμετρα, ντάλα καλοκαίρι, με το κλιματιστικό στο φουλ και με 160 στο κοντέρ, τότε κανείς δεν θα έχει αντίρρηση να το αγοράσει, πιστέψτε με
Ο κόσμος δεν είναι αρνητικός αλλά επιφυλακτικός...πρώτα από όλα δεν ξέρουμε την τιμή του μοντέλου που αναφέρεται, δεύτερον το πρόβλημα της φόρτισης ειδικά σε όσους μένουν στα αστικά κέντρα είναι δυσεπίλυτο πρόβλημα, τρίτον ξέρετε να μας πείτε για την φορολογική τους μεταχείριση στο εγγύς μέλλον (ειδικά για Ελλάδα - τέλη, τεκμήρια κτλ ) και τελευταίο που μπορεί να σκεφτώ αυτή την στιγμή....τι ξέρουμε για την αξιοπιστία τους σε βάθος χρόνου; Ειδικά όταν ένα τέτοιο μοντέλο που αναφέρεται θα εξοντώσει πωλησιακά κάθε άλλο μοντέλο τόσο της μαμάς εταιρίας όσο και των άλλων και θα αποτελεί αντικίνητρο για αλλαγή του κάτι που στις εποχές που ζούμε σε οικονομικούς όρους κ μόνο ακούγεται ανέφικτο.....είδωμεν