ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Υπάρχουν τεχνολογίες στα νέα αυτοκίνητα, που είναι μόνο για τις εντυπώσεις;

Υπάρχουν τεχνολογίες στα νέα αυτοκίνητα, που είναι μόνο για τις εντυπώσεις;

Μούφα-tech

5.984 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2016)

Μήπως κάποιες τεχνολογίες υπάρχουν μόνο και μόνο για να δημιουργούν εντυπώσεις; Εσείς τι λέτε;

Ανάμεσα στις δεκάδες τεχνολογίες που έρχονται στα αυτοκίνητα, κάποιες τις δεχόμαστε με χαρά, κάποιες όμως δεν μας πείθουν. Κάποιες μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πώς ζούσαμε χωρίς αυτές και κάποιες τι σκεφτόταν ο «μάστορας» όταν τις επινοούσε. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Ας ξεκινήσουμε με τις τεχνολογίες άνεσης. Για παράδειγμα, περάσαμε από το air-condition στον αυτόματο κλιματισμό, και σε όλους άρεσε το ότι έβαζες τη θερμοκρασία σε μία θέση και είχες σταθερό κλίμα στο αυτοκίνητο, αντί να λες «περισσότερο κρύο, περισσότερη ζέστη».
Μετά ήρθαν οι δύο ζώνες. Αλλη θερμοκρασία ο δεξιά, άλλη ο αριστερά. Και πες πως αυτό είχε μια χρησιμότητα, όχι τόσο ως προς τη θερμοκρασία που είχε η κάθε ζώνη, όσο ως προς το τι θερμοκρασία είχε ο αέρας που φυσούσε τον κάθε επιβάτη. Και τώρα πάμε στις τρεις ζώνες, με τους πίσω να έχουν τις δικές τους ρυθμίσεις. Αλήθεια, μπορεί σε μία καμπίνα αυτοκινήτου το πολύ τέσσερα τετραγωνικά να έχουμε τρεις θερμοκρασίες; Ή μήπως το σύστημα αυτό υπάρχει για να χαιρόμαστε ότι ο καθένας έχει τη δική του;

Αντίστοιχης λογικής φαίνεται πως είναι και τα συστήματα που σβήνουν τον κινητήρα στο φανάρι. Εκ πρώτης η ιδέα να μην καις όταν δεν κινείσαι ακούγεται εξαίρετη. Είναι μία σπατάλη που μπορεί να κοπεί. Και έτσι ένα τέτοιο σύστημα ακούγεται ιδανικό. Κάνει όμως τίποτα; Στο ρελαντί τα αυτοκίνητα σήμερα δεν καίνε σχεδόν τίποτα. Αυτό που αυξάνει την κατανάλωση δεν είναι η στασιμότητα, αλλά το σταμάτα - ξεκίνα με αναπόφευκτα βαρύ πόδι και πρώτη - δευτέρα με ψηλές στροφές. Το πιθανότερο είναι πως στην πράξη τα συστήματα αυτά αυξάνουν την κατανάλωση, αφού ο οδηγός προσπαθεί να κάνει αισθητή την πρόθεσή του να ξεκινήσει πατώντας το γκάζι περισσότερο.

Best Car 2017: Ψήφισε & Κέρδισε 1 Audi Q2, 1 Citroen C3, 1 Nissan Micra και δεκάδες άλλα δώρα!
 
Και ας περάσουμε στις πιο σύνθετες τεχνολογίες. Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με το σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη σωστή λωρίδα. H εφαρμογή και λειτουργία του αξιολογείται από τον οργανισμό που κάνει τα crash test, τον EuroNCAP, και επηρεάζει τη συνολική βαθμολογία ασφαλείας. Μέχρι εκεί καλά. Αλλά για δοκιμάστε να το ενεργοποιήσετε στο νέο Jeep Renegade και θα νομίσετε ότι ξεχάσατε να οδηγείτε. Βλέπεις, για να σε κρατήσει στην πορεία του, το σύστημα εδώ δε σου συγχωρεί το να πατήσεις τη διαγράμμιση (που το κάνεις συνέχεια ασυναίσθητα) και σε τραβάει (διορθώνοντας το τιμόνι) μέσα στη λωρίδα. Και εκεί που πας, ξάφνου στρίβεις. Και στο τέλος το βγάζεις το ρημάδι και ησυχάζεις. 

Ωραία τεχνολογία και ο 3D (virtual το λέει η Audi) πίνακας οργάνων. Η φοβερή εμπειρία του να λείπουν όλες οι επιμέρους οθόνες και να τα βλέπεις όλα τρισδιάστατα και ψηφιακά μπροστά σου σε γοητεύει όταν είναι σταματημένο. Όταν οδηγείς όμως, ψάχνεις τα κουμπιά για να αλλάξεις απεικόνιση, στη μία και μοναδική οθόνη, και να δεις μία την κατανάλωση, μία τον χάρτη, μία το GPS. Και τότε αναζητάς μανιωδώς και άλλες οθόνες μπας και έρθεις στα συγκαλά σου και κάνεις το αυτονόητο. Δηλαδή να βλέπεις πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα, χωρίς να γυρίζεις κουμπιά. 

Κάτι αντίστοιχο βιώνεις και στο εσωτερικό μοντέλων με μεγάλες οθόνες αφής. Εκεί σε υποδέχεται ένα minimal και hi-tech περιβάλλον με κυρίαρχη μια οθόνη αφής (α λα iPad) στο κέντρο του ταμπλό. Και πάνω που λες τα πιάσαμε τα λεφτά μας, ανακαλύπτεις πως οι touch επιλογές αγγίζουν τις…20, ανά οθόνη λειτουργιών, και πως υπάρχουν ακόμα πολλές οθόνες που μπορείς να διαλέξεις για να παίξεις και να χειριστείς το νέο σου καμάρι. Ωραίο όλο αυτό, αλλά μόνο αν είσαι παρκαρισμένος και περιμένεις κάποιον... Γιατί εν κινήσει, μόνο με το μεγάλο «iPhone» μπροστά σου και χωρίς άλλα κουμπιά, μπορεί και να την πατήσεις. 

Όπως νομίζεις ότι σκοτώνεσαι και με τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης παρκαρίσματος. Αφήνω έξω τελείως αυτά που παρκάρουν αυτόματα. Ειλικρινά αν δεν μπορείς να παρκάρεις, τι ακριβώς εννοείς «οδηγώ»; Ας πιάσουμε αυτά που σε βοηθάνε με τα περιμετρικά ραντάρ για την απόσταση από τα εμπόδια, όπως αυτό σε ένα random Golf. Ωραίο στο παρκάρισμα, σε προφυλάσσει από τις κρυμμένες κακοτοπιές. Αλλά τι γίνεται στην κίνηση; Εκεί λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, κι ας μην παρκάρεις. Σε πλησιάζει αυτοκίνητο, ενώ κινείσαι, αρχίζει να βαράει το «μπιπ», χαμηλώνει το ράδιο, αναβοσβήνει η οθόνη και εσύ πανικοβάλλεσαι λες και «ήρθε η ώρα σου». Ενώ απλά ο διπλανός σου σε πλησίασε κυλώντας. Το ίδιο «επικίνδυνα» είναι και τα χόρτα στους δρόμους…

Όσο για τα συστήματα που σε προειδοποιούν με ηχητικές και οπτικές ενδείξεις στους καθρέπτες ότι πάει να σε προσπεράσει άλλος, οπότε πρόσεχε μην αλλάξεις λωρίδα; Όλα καλά, φτάνει να μην το κάνουν αυτό με μεγάλα LED που αναβοσβήνουν απειλητικά μες στη μούρη σου, περισσότερο στραβώνοντας, παρά προστατεύοντάς σε. 

Ακόμα ένα ενοχλητικό σύστημα είναι αυτό που σου προβάλει τις βασικές πληροφορίες (ταχύτητα, GPS) στο παρμπρίζ (head-up display). Με αυτό, υποτίθεται, δεν αποσπάς την προσοχή σου από τον δρόμο. Ποτέ κανείς μας δεν το ενεργοποίησε για να ενημερωθεί. Μήπως είναι απλά κουραστικό γιατί θες όλο το φάσμα του τζαμιού μπροστά ανεμπόδιστο; Μπορεί. Αλλά μπορεί και κάποιους να τους βολεύει. Τι γίνεται όμως για να το απενεργοποιήσεις. Μερικά αυτοκίνητα έχουν ένα απλό κουμπί on-off εκεί κοντά στα φώτα. Αλλα, όπως τα Mini τελευταίας κοπής, δε σε αφήνουν με τίποτα να το βγάλεις. Πρέπει να μπεις στο μενού με τις ρυθμίσεις, να επιλέξεις την υποενότητα, να βρεις την εντολή και να την «ξετικάρεις». Και όλα αυτά με ένα κεντρικό, περιστροφικό διακόπτη. Φέξε μου και γλίστρησα δηλαδή.

Και το κορυφαίο είναι αυτό με τις περιμετρικές κάμερες που δείχνουν από πάνω την εικόνα του αυτοκινήτου για να σε βοηθήσουν να το εντάξεις στο περιβάλλον που παρκάρεις. «Bird`s Eye View» λέγεται. Το αποτέλεσμα που βλέπεις καταλήγει σε ένα παραισθησιογόνο παραλήρημα πληροφόρησης που το πιο πιθανό είναι ότι θα σε στείλει κατευθείαν στο κολονάκι που έχεις δει με το μάτι, αλλά όχι με το monitor. 

Εσείς τι θα πληρώνατε και τι όχι από τα παραπάνω; Ποιο από αυτά τα συστήματα θεωρείτε επικίνδυνο;  
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
TURANZA 6 ALL SEASON