Αλλαγές στα ΚΤΕΟ ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών. Έρχονται ψηφιακές κάμερες και αυτόματη μεταφορά δεδομένων, με στόχο οι έλεγχοι να γίνουν ακόμα πιο αυστηροί!
Προ των πυλών οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ
Το Υπουργείο Μεταφορών προωθεί την αυστηροποίηση των ελέγχων στα ΚΤΕΟ για τα οχήματα, ακλουθώντας μία σειρά από αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Στις αλλαγές αυτές, συμπεριλαμβάνεται και η αποστολή δεδομένων μέσω του συστήματος στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο, ενώ σε αυτά θα συγκαταλέγονται πλέον φωτογραφίες από την διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο και στατιστικά ελέγχων, ελλείψεων και αποτελεσμάτων ανά όχημα, ημέρα, ιδιοκτήτη και υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
Οι αλλαγές επηρεάζουν και το Μηχανογραφικό Σύστημα των ΚΤΕΟ, που πλέον θα διαβιβάζουν απευθείας τα δεδομένα στο Υπουργείο Μεταφορών. Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά και χωρίς μηχανήματα, η εισαγωγή των αποτελεσμάτων τους θα γίνεται από τον κάθε ελεγκτή. Στο σύστημα θα καταγράφεται η ημερομηνία, η ώρα έναρξης και λήξης κάθε τεχνικού ελέγχου, καθώς και ο αύξοντας αριθμός του κάθε οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, στο σύστημα θα καταγράφεται και ο κωδικός αριθμός κάθε ελεγκτή που απασχολείται στο ΚΤΕΟ και αντιστοιχεί στο πιστοποιητικό του, όπως χορηγήθηκε από τη από τη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου.
Μπαίνουν κάμερες στους ελέγχους
Ο νέος τρόπος ελέγχου θα περιλαμβάνει και υλικό από ψηφιακές κάμερες. Οι γραμμές ελέγχου κάθε ΚΤΕΟ θα είναι πλέον εφοδιασμένες με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες (σταθερές και φορητές), με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις και συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Οι φωτογραφίες θα αποστέλλονται στο αντίστοιχο σύστημα του υπουργείου όπου θα αναγράφεται και ο αριθμός του ΚΤΕΟ, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο αριθμός φωτογραφίας, η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας.
Επανέλεγχος ανά έτος;
Μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Μεταφορών φέρεται πως εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου επανέλεγχου των οχημάτων στο ένα έτος, αντί για δύο που ισχύει τώρα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι ηλικίας άνω των 10ή 15 ετών. Σε αυτό το σημείο, να σημειωθεί πως στην Ελλάδα εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ. Την ίδια ώρα, από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών. Σε αντίθεση με την Γερμανία, που έχει αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα, από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που ελέγχονται.
Τα πρόστιμα για όσους δεν περάσουν έγκαιρα από έλεγχο ΚΤΕΟ
Να θυμίσουμε πως όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι υπόχρεα να περνούν από έλεγχο μετά από τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο κάθε δύο έτη. Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ επιβατικού οχήματος δέχεται πρόστιμο 16 ευρώ για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης, 33 ευρώ για μέχρι έξι μήνες και για πάνω από έξι μήνες 67 ευρώ.
Προ των πυλών οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ.
- Τι καινούργιο υπάρχει στο Μηχανογραφικό Σύστημα.
- Μπαίνουν κάμερες στους ελέγχους.
- Εξετάζεται ο επανέλεγχος ανά έτος!
- Τα πρόστιμα για όσους δεν περάσουν έγκαιρα από έλεγχο ΚΤΕΟ.
Θεωρείς αναγκαίο ο επανέλεγχος να γίνεται ανά έτος ή είναι υπερβολικό;