Τα απαραίτητα μέτρα για να περιοριστεί η είσοδος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να μείνουν έξω τα «σαπάκια» φαίνεται ότι θα ληφθούν τον Μάρτιο. Δείτε πως διαμορφώθηκε το τοπίο για τα εισαγόμενα το 2017.
Αποκαλυπτικά είναι τα πρωτογενή στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σχετικά με τις πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων που έγιναν μέσα στο 2017 στην χώρα μας. Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυξήθηκαν σε σχέση με το 2016, ωστόσο από τον επόμενο μήνα αναμένεται να ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία η ευρωπαϊκη οδηγία 45/2014 με σκοπό να μπλοκαριστούν τα «σαπάκια» με τα γυρισμένα χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε, θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όπου θα ζητούνται βεβαιώσεις γύρω από όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως η χώρα προέλευσης, τα στοιχεία κυβισμού, τις εκπομπές ρύπων που παράγει, την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης και τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Ακόμα, για να περάσει τα σύνορα, το εισαγόμενο θα πρέπει να έχει βεβαίωση του επίσημου αντιπροσώπου του εθνικού διανομέα της χώρας μας σχετικά με το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει, πότε έλαβαν χώρα, με πόσα χιλιόμετρα έγιναν και αν υπάρχουν εκκρεμή άλλα στοιχεία. Τέλος, θα χρειάζεται βεβαίωση ΚΤΕΟ από την χώρα προέλευσης που θα αναφέρει τι έλεγχοι έχουν γίνει, πότε έγιναν, αν ήταν επιτυχείς και πόσα χιλιόμετρα είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο ενώ απο την πλευρά του ο αγοραστής θα πρέπει να αναγνωρίσει με υπευθυνη δήλωση ότι έχει λάβει γνώση όλων των παραπάνω βεβαιώσεων και του δελτίου ΚΤΕΟ στην χώρα μας που απαιτείται πριν την ταξινόμηση.
Πώς διαμορφώθηκε όμως το τοπίο αναφορικά με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων; Αρχικά, πρέπει να τονίσουμε πως η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε άνοδο, καθώς το 2017 υπήρξε αύξηση της τάξης του 11,7 στις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν σε αριθμό τα 88.083 αυτοκίνητα (78.873 ήταν πέρυσι). Πολλά όμως ήταν και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που έρχονται στην χώρα μας, καθώς σε σχέση με το 2016 υπήρξε αύξηση κατά 51,8% με τον συνολικό αριθμό αυτοκινήτων να φτάνει τα 42.218 αυτοκίνητα (27.814 ήταν το 2016).
Συμπερασματικά, η μεγάλη άνοδος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες όπως η Γερμανία, έφερε για πρώτη φορά το ποσοστό τους την τελευταία 7ετία για την ελληνική αγορά πάνω από το 30% (συγκεκριμένα στο 32,4%). Αντίθετα, το ποσοστό των ταξινομήσεων των καινούριων αυτοκινήτων έπεσε από το 73,9% που ήταν το 2016 στο 67,6% για το 2017.
Ποιες είναι όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα μοντέλα στα οποία στρέφονται εκείνοι που σπεύδουν να εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από άλλες χώρες; To 18,9% του συνόλου είναι Τοyota, με δεύτερη την Opel (14,6%) και τρίτη την Fiat (7,2%), ενώ το top 10 συμπληρώνουν η Ford, smart, Nissan, Citroen, Renault, VW και Peugeot.
Όσον αφορά στα μοντέλα, το Τοyota Yaris βρίσκεται πρώτο με ποσοστό 11,3%, το Opel Corsa με 8,1% και το smart Fortwo με 3,7%. Ακολουθούν με μικρό ποσοστό τα Ford Fiesta, Opel Astra, VW Polo, Ford Focus, Nissan Qashqai, Fiat Grande Punto και Νissan Micra.
ΠΟΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ;;;;;;;;;;;;;;ΟΕΟ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΑ 'ΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΕΔΩ ΣΤΙΣ "ΚΑΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ"... ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ MERCEDES ΑΠΟ ΣΤΟΥΤΓΚΑΡΔΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΟΕΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΠΟΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ;;;;;;;;;;;;;;ΟΕΟ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΑ 'ΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΕΔΩ ΣΤΙΣ "ΚΑΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ"... ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ MERCEDES ΑΠΟ ΣΤΟΥΤΓΚΑΡΔΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΟΕΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!