Φτάνουν σχεδόν 600 άλογα για το επόμενο χάτσμπακ Hyundai με τα διακριτικά «Ν»;
Ioniq 5 N: Με 600 άλογα και κίνηση στους 4 τροχούς!
Η Hyundai δεν θέλει απλά ένα γρήγορο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τέτοια έχουμε ήδη. Θέλει ένα αυτοκίνητο που θα είναι αντάξιο του σήματος Ν, όπως μας έμαθε. Γρήγορο, και στριφτερό. Πως γίνεται αυτό στα ηλεκτρικά;
Η ιπποδύναμη φυσικά εντυπωσιάζει. Το νούμερο δεν είναι άγνωστο, αφού το αδελφό Kia EV6 έχει τέτοια νούμερα στην έκδοση GT. Όμως η ισχύς δεν είναι δύσκολη στα ηλεκτρικά. Σε αντίθεση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που χρειάζονται ένα μοτέρ-θηρίο για να βγάζει τέτοια δύναμη, στα ηλεκτρικά ο κινητήρας είναι το πιο εύκολο, και πολύ πιο φθηνός, συγκριτικά.
Φυσικά όταν έχεις μάθει να ακούς 250-300 άλογα στα μοντέλα Ν της Hyundai, τα 600 ακούγονται πολλά. Και είναι. Είναι ένα απίστευτο νούμερο για ένα χάτσμπακ μοντέλο. Πως θα τα βγάλει στην άσφαλτο;
Φυσικά το Ioniq 5, σε αντίθεση με τα συμβατικά χάτσμπακ της μάρκας είναι βασικά πισωκίνητο, ή τετρακίνητο. Τα 600 άλογα θε περνάνε στην άσφαλτο και από τους τέσσερις τροχούς. Τέλεια. Είναι αυτό αρκετό;
Για την Hyundai μάλλον όχι. Επιτάχυνση και επιδόσεις έχουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, οπότε το ζητούμενο είναι αλλού. Οι μηχανικοί της μάρκας κάνουν δοκιμές ήδη, με την έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά. Δηλαδή πως στρίβει, ή καλύτερα πως αλλάζει κατεύθυνση το αυτοκίνητο.
Μιλάμε για ένα μεγάλο χάτσμπακ, με μπαταρίες και άρα βάρος. Ακόμη και με 600 άλογα, αν ζυγίζει 3 τόνους, μπορεί να επιταχύνει γρήγορα, αλλά οι στροφές δεν είναι εύκολη υπόθεση. Άλλα σπορ ηλεκτρικά, όπως η Taycan, παρά την ισχύ τους, δεν μπορούν να κρύψουν τα κιλά τους στις στροφές.
Και εδώ είναι το ζουμί. Θα «κόψει» μπαταρίες η Hyundai για να ελαφρύνει η έκδοση Ν του Ioniq 5; Ακόμη και έτσι όμως, θα μπορέσει ένα τέτοιο μοντέλο να «στρίψει» όπως ένα i30 N; Μπορεί να κάνει η Hyundai στο Ioniq 5 αυτό που δεν κατάφερε η Porsche στην Taycan; Τι λέτε;