Να κόψει στο μισό το βάρος των μπαταριών θέλει η Stellantis
1.311 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2023)
Το μεγάλο βάρος των μπαταριών δρα αρνητικά στις επιδόσεις, την απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτρικών και για αυτό η Stellantis ψάχνει να βρει τρόπο να το μειώσει κατά 50%.
Πρόβλημα το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών
Η Stellantis (Peugeot, Citroen, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep) στοχεύει να μειώσει στο μισό το βάρος της μπαταρίας στα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα, ώστε να τα κάνει το ίδιο βαριά με τα συμβατικά σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Για την επίτευξη του στόχου της, ο όμιλος συνεργάζεται με αρκετές εταιρείες ανάπτυξης μπαταριών.
Οι τωρινές μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι από τα πιο βαριά εξαρτήματα στα ηλεκτρικά οχήματα και το βάρος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις επιδόσεις, την απόδοση και την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι πως η μπαταρία ενός GMC Hummer ζυγίζει 1.278 κιλά, όσο περίπου ένα Honda Civic.
Νωρίτερα το 2023, ο Stellantis επένδυσε στην εταιρεία μπαταριών Lyten που έχει την έδρα της στην Καλιφόρνια, η οποία αναπτύσσει ελαφριές μπαταρίες λιθίου-θείου. Η εταιρεία αυτή θέλει να αναπτύξει μπαταρίες, οι οποίες θα έχουν μικρότερο κόστος παραγωγής, θα είναι πιο ελαφριές κατά 60% και θα είναι πιο αποδοτικές. Οι μπαταρίες αυτές δεν θα είναι κατασκευασμένες από νικέλιο, μαγγάνιο, γραφίτη και κοβάλτιο, ιδιαίτερα όταν το τελευταίο λέγεται ότι έχει αρνητικές επιπτώσεις στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
Η Stellantis επενδύει επίσης στις μπαταρίες ιόντων νατρίου. Η CATL έχει αναπτύξει μια μπαταρία ιόντων νατρίου πρώτης γενιάς και ισχυρίζεται ότι έχει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, δυνατότητες για πολύ γρήγορη φόρτιση και βελτιωμένη θερμική σταθερότητα. Η κινεζική κρατική εταιρεία Chery είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τις μπαταρίες ιόντων νατρίου (Na-ion) της CATL.
Η ομάδα συνεργάζεται επίσης με το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας (CNRS) και την εταιρεία Saft, που ανήκει στην TotalEnergies, για την ανάπτυξη μιας νέας μπαταρίας που υπόσχεται μειωμένο κόστος και μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ ταυτόχρονα θα έχει μικρό μέγεθος. Συμπερασματικά, θα πρέπει να περιμένουμε μερικά χρόνια για να δούμε αν τελικά θα μπορέσουν τα ηλεκτρικά να γίνουν πιο ελαφριά και θα έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία.