Ποια είναι τα νέα όρια εκπομπών ρύπων που θα ισχύουν από το 2021;
Νέα όρια εκπομπών ρύπων
9.668 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2016)
Από το 2021 θα ισχύουν νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ όσες εταιρίες δεν συμμορφωθούν θα κληθούν να πληρώσουν τσουχτερά πρόστιμα.
Με το ισχύον καθεστώς ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων, που πωλούνται στην Ευρώπη, ανά μάρκα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 130 γρ. CO2/χλμ. Εν τούτοις στο προσκήνιο έχουν έρθει νέοι κανονισμοί, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σταδιακά μέχρι το 2021, από όπου και θα έχουν πλήρη ισχύ.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν, θα πρέπει μέχρι τότε να έχουν καταφέρει να ρίξουν τον μέσο όρο εκπομπών CO2 επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων του έτους στα 95 γρ./χλμ. Ως εκ τούτου εάν ξεπεράσουν τα όρια το πρόστιμο θα είναι κλιμακούμενο, ανάλογα με το μέγεθος της παρασπονδίας και θα υπολογίζεται ως εξής:
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν, θα πρέπει μέχρι τότε να έχουν καταφέρει να ρίξουν τον μέσο όρο εκπομπών CO2 επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων του έτους στα 95 γρ./χλμ. Ως εκ τούτου εάν ξεπεράσουν τα όρια το πρόστιμο θα είναι κλιμακούμενο, ανάλογα με το μέγεθος της παρασπονδίας και θα υπολογίζεται ως εξής:
- 5 ευρώ για το πρώτο γρ./χλμ. επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν
- 15 ευρώ για το δεύτερο γρ./χλμ. επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν
- 25 ευρώ για το τρίτο γρ./χλμ. επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν
- 95 ευρώ για κάθε επόμενο γρ./χλμ. επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν.
Αξίζει να αναφερθεί δε πως από το 2019 το πρόστιμο θα υπολογίζεται με 95 ευρώ από το πρώτο γρ./χλμ. άνω του ορίου και για κάθε επόμενο γρ./χλμ. Με πιο απλά λόγια αν ο μέσος όρος εκπομπών CΟ2 μιας εταιρείας υπερβαίνει το όριο κατά 5 γρ./χλμ. το πρόστιμο θα υπολογίζεται 5 x 95 ευρώ -δηλαδή 475 ευρώ- επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν. Όπως αντιλαμβάνεστε το πρόστιμο που θα κληθούν να καταβάλλουν όσες εταιρίες δεν συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς θα είναι υπέρογκο. Παίρνοντας ως ενδεικτικό παράδειγμα το VW Group, του οποίου οι μέχρι τώρα πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται κοντά στα 3 εκατ. αυτοκίνητα, το πρόστιμο ανάλογα με τις τρεις κατηγορίες θα κυμανθεί έως το 2019 από τα 15 μέχρι και τα 285 εκατ. ευρώ. Από το 2019 και μετά που θα τεθεί σε ισχύ η αυστηρότερη κλίμακα, παίρνοντας ως παράδειγμα μια υπέρβαση της τάξεως των 5 γρ./χλμ. το πρόστιμο θα διαμορφωθεί στα 2,9 δις ευρώ.
Όσον αφορά την περίοδο προσαρμογής προς την επίτευξη του στόχου, η Ε.Ε. ζητάει αρχικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες τη συμμόρφωση του 95 τοις εκατό του στόλου της εκάστοτε μάρκας μέχρι το 2020, ενώ από το 2021 στην συνάρτηση θα συμμετέχει το 100 τοις εκατό των αυτοκινήτων.
Στην αντίπερα όχθη ο ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) σε παλαιότερη ανακοίνωσή του είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του για τη σκληρή στάση της Ε.Ε. απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η μείωση στις εκπομπές ρύπων στοχεύει τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, ενώ θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται όλα τα οχήματα στους κανονισμούς. Τονίζεται τέλος, πως τηρείται εξαιρετικά σθεναρή στάση από την Ε.Ε., αφού τους ζητείται να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 42% την ίδια στιγμή που στον υπόλοιπο πλανήτη απαιτείται μείωση της τάξεων του 21%.
Όσον αφορά την περίοδο προσαρμογής προς την επίτευξη του στόχου, η Ε.Ε. ζητάει αρχικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες τη συμμόρφωση του 95 τοις εκατό του στόλου της εκάστοτε μάρκας μέχρι το 2020, ενώ από το 2021 στην συνάρτηση θα συμμετέχει το 100 τοις εκατό των αυτοκινήτων.
Στην αντίπερα όχθη ο ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) σε παλαιότερη ανακοίνωσή του είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του για τη σκληρή στάση της Ε.Ε. απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η μείωση στις εκπομπές ρύπων στοχεύει τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, ενώ θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται όλα τα οχήματα στους κανονισμούς. Τονίζεται τέλος, πως τηρείται εξαιρετικά σθεναρή στάση από την Ε.Ε., αφού τους ζητείται να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 42% την ίδια στιγμή που στον υπόλοιπο πλανήτη απαιτείται μείωση της τάξεων του 21%.
Εδω στη κολομβια των βαλκανιων θα εξακολουθησουμε να αφαιρουμε τις μαμα εξατμισεις με τους καταλυτες για να κανουμε περισσοτερο θορυβο, να πειραζουμε τα μοτερ, να μη φοραμε ζωνη και κρανος, να παραβιαζουμε τον κοκ, να μη σεβομαστε τιποτα και κανενα. Σημαια μας η καφριλα, ο τσαμπουκας και η ρυπανση, δυστυχως καμια σωτηρια δεν υπαρχει...
Αυτά κάνουν και σε λίγο θα κυκλοφορούν μόνο TOYOTA στους δρόμους.Ευχαριστώ
θα κλαψουν μανουλες!
Φίλε giovani επειδή εδώ είναι μπανανία δεν νομίζω στο ελλαδιστάν να τους κάνουν τίποτα δυστυχώς.
Και που θα στελνουν οι ευρωπαιοι την σαβουρα τους;εδω δεν υπαρχει περιπτωση να ισχυσουν τα μετρα.
Οι κατασκευαστές το πάνε εκεί που το πάει και η apple!!!Πουτ@νι@;Κατά τα άλλα, ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΗ!!! Οι πιο νέοι παίκτες;Google!!! Το όχημα πάει να γίνει ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ... όπως ένα smartphone!!! απλά θα έχει και ρόδες!!! Θα συνεχίσει η βελτίωση=είναι αναπόσπαστο κομμάτι των κατασκευαστών, κ.τ.λ. όμως πλεον θα επεκταθεί και αλλού... θα τοποθετούμε μεγαλύτερη μνήμη ram, μεγαλύτερους σκληρούς δίσκους, κ.τ.λ. Είναι πάρα πολύ όμορφα αυτά...