2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Για να επιτευχθεί η βέλτιστη ροή καυσαερίων προς τις δυο τουρμπίνες, η GM εισήγαγε μια νέα σχεδίαση παράκαμψης των βαλβίδων εξαγωγής.
Νέα πατέντα turbo από GM
2.689 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2016)
Η General Motors κατοχύρωσε μια νέα πατέντα που αφορά το σύστημα διπλής υπετροφοδότησης και πιο συγκεκριμένα τη ροή καυσαερίων προς τις τουρμπίνες.
Για να επιτευχθεί η βέλτιστη ροή καυσαερίων προς τις δυο τουρμπίνες, η GM εισήγαγε μια νέα σχεδίαση παράκαμψης των βαλβίδων εξαγωγής. Σύμφωνα με την περιγραφή, η πολλαπλή εξαγωγής διαθέτει δύο εξόδους για την ροή των καυσαερίων, με τη μια να κατευθύνεται στην τουρμπίνα υψηλής πίεσης, ενώ τη δεύτερη να κατευθύνει τα καυσαέρια στην τουρμπίνα χαμηλής πίεσης μέσω ενός «καναλιού» σύνδεσης. Επιπλέον, τα καυσαέρια που εξέρχονται από την τουρμπίνα υψηλής πίεσης κατευθύνονται στην είσοδο της τουρμπίνας χαμηλής πίεσης.
Το νέο σύστημα παράκαμψης διαθέτει δύο βαλβίδες στον ίδιο άξονα τοποθετημένες κάθετα μεταξύ τους. Με τις βαλβίδες να είναι τοποθετημένες στο ίδιο επίπεδο, η μία βαλβίδα ανοίγει ώστε να κατευθύνει τη ροή των καυσαερίων προς τη μια τουρμπίνα, ενώ οι άλλες βαλβίδες ταυτόχρονα εμποδίζουν την εξαγωγή καυσαερίων προς την άλλη τουρμπίνα. Ο εγκέφαλος του οχήματος στέλνει ένα σήμα ενεργοποιώντας τον άξονα για να περιστρέψει τον άξονα των βαλβίδων με βάση τις στροφές ανά λεπτό του κινητήρα (σ.α.λ. στροφαλοφόρου άξονα).
Τέλος, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η εταιρεία, ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει στους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τη ροή των καυσαερίων σε δύο τουρμπίνες χωρίς τα προβλήματα των παραδοσιακών διπλά υπετροφοδοτούμενων συστημάτων. Επιπλέον, το νέο σύστημα θα μπορούσε να συνεργαστεί με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας ή σταθερής γεωμετρίας, στη θέση της τουρμπίνας υψηλής πίεσης, ενώ παράλληλα με τις βαλβίδες να βρίσκονται τοποθετημένες στον ίδιο άξονα, ο σχεδιασμός και η κατασκευή απλοποιείται εξαιρετικά.
Το νέο σύστημα παράκαμψης διαθέτει δύο βαλβίδες στον ίδιο άξονα τοποθετημένες κάθετα μεταξύ τους.