Η Hyundai αποκάλυψε μία σειρά από νέες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδια ηλεκτροκίνησης της, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Σκοπός του κορεατικού κολοσσού είναι να επιταχύνει τη μετάβασή του σε πάροχος έξυπνων λύσεων κινητικότητας επενδύοντας 77,8 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου κατά τη διάρκεια των επόμενων δέκα ετών. Από αυτά τα 25,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ηλεκτροκίνηση, κίνηση που θα της επιτρέψει να πουλά δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά ετησίως έως το 2030.
Η στρατηγική της Hyundai που επικεντρώνεται κυρίως στα ηλεκτρικά ονομάζεται «Hyundai Motor Way». Στόχος της μάρκας είναι να εδραιώσει τη θέση της στις αγορές και σε αυτό θα έχει μεγάλη συνεισφορά η νέα πλατφόρμα Integrated Modular Architecture (IMA) για ηλεκτρικά δεύτερης γενιάς. Αυτή θα αντικαταστήσει την τρέχουσα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και θα χρησιμοποιηθεί σε 13 νέα μοντέλα των Hyundai, Kia και Genesis μέχρι το 2030. Μάλιστα η μάρκα είπε πως η πλατφόρμα ΙΜΑ είναι εξαιρετικά ευέλικτη και μπορεί να βασίσει από μικρά οχήματα μέχρι και pick-up.
Επενδύει και στις μπαταρίες
Εκτός από την πλατφόρμα, ο Όμιλος Hyundai θα επενδύσει και στις μπαταρίες. Σε αυτό το μέτωπο, η Hyundai σχεδιάζει να προσφέρει μια ποικιλία λύσεων, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών επόμενης γενιάς NCM (Νικελίου Μαγγανίου Κοβάλτιου) και LFP (Φωσφορικού Λιθίου Σιδήρου) για μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα IMA. Μιλώντας για μπαταρίες LFP, η εταιρεία στοχεύει να εισαγάγει μονάδες με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και βελτιωμένη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες για πρώτη φορά γύρω στο 2025.
Τεχνολογία θα φορτίζει τα ηλεκτρικά καθ' οδόν
Η Hyundai ανέφερε επίσης εν συντομία μια τεχνολογία αιχμής που επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά την οδήγηση, χρησιμοποιώντας ένα ανεξάρτητο power bank. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε επίσης ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών που βασίζεται σε AI (τεχνητή νοημοσύνη), το οποίο παρακολουθεί το πακέτο μπαταριών και εντοπίζει τυχόν πιθανά προβλήματα ασφάλειας. Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία συνεργάζεται με εταιρείες για την ύπαρξη μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Ετοιμάζει εργοστάσια αποκλειστικά για ηλεκτρικά
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι το ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών θα αυξηθεί από 8% φέτος σε 34% το 2030. Για να αντιμετωπίσει την άνοδο αυτή η Hyundai ετοιμάζει το πρώτο εργοστάσιο που θα κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά και θα έχει έδρα στη Γεωργία και αναμένεται να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Μόλις ολοκληρωθεί θα υπάρχει παραγωγική ικανότητα 300.000 οχημάτων ετησίως. Παράλληλα ένα ακόμα εργοστάσιο για ηλεκτρικά θα χτιστεί στην Ν. Κορέα και θα λειτουργήσει το 2025. Θα παράγει οχήματα τόσο για την εγχώρια όσο και για τη διεθνή αγορά.