ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέα τεχνολογία turbo της Cummins για κινητήρες υδρογόνου

1.447 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2025)
Νέα τεχνολογία turbo της Cummins για κινητήρες υδρογόνου
3 Φωτογραφίες »

Τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας CCS H2 ICE ειδικά σχεδιασμένη για κινητήρες υδρογόνου
Διατηρεί τις μηδενικές εκπομπές ρύπων των κινητήρων που «καίνε» υδρογόνο
Ο ανεφοδιασμός παραμένει από τα βασικά προβλήματα για την υιοθέτηση του υδρογόνου στην Ευρώπη
Το turbo της Cummins θα μπορούσε να μπει σε φορτηγά ή επιβατικά αυτοκίνητα

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας CCS H2 ICE ειδικά σχεδιασμένη για κινητήρες υδρογόνου

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι καθώς αναζητά εναλλακτικές λύσεις για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα (βενζίνη και diesel). Σκεπτόμενοι αυτό, οι μηχανικοί της Cummins, μίας αμερικανικής εταιρείας κατασκευής κινητήρων, παρουσίασε πρόσφατα μια καινοτόμο λύση που θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον των μετακινήσεων: τον υπερσυμπιεστή CCS H2 ICE, ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες υδρογόνου. Ο νέος υπερσυμπιεστής διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία και έχει κατασκευαστεί με γνώμονα τις μοναδικές απαιτήσεις των κινητήρων υδρογόνου, ενώ παράλληλα έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη διαχείριση του νερού που παράγεται κατά την καύση του υδρογόνου. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η αμερικανική εταιρεία, η νέα τουρμπίνα διαχειρίζεται με τον βέλτιστο τρόπο την παροχή αέρα ούτε ώστε το μείγμα αέρα-καυσίμου για τον κινητήρα να είναι αυτό που χρειάζεται ο κινητήρας υδρογόνου. Αν αναρωτιέστε τι αλλάζει και χρειάζεται ειδική τουρμπίνα είναι το γεγονός πως βενζίνη και diesel έχουν διαφορετική πυκνότητα, οπότε κατ΄ αντιστοιχία πρέπει να υπάρχει άλλη ροή αέρα για να επιτευχθεί το επιθυμητό μείγμα αέρος-υδρογόνου για την καύση.

Διατηρεί τις μηδενικές εκπομπές ρύπων των κινητήρων που «καίνε» υδρογόνο

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία αναγνωρίζει τους κινητήρες υδρογόνου ως συστήματα μηδενικών εκπομπών ρύπνω, γεγονός που τους καθιστά συμβατούς με τους αυστηρούς κανονισμούς Euro 7. Το turbo της Cummins δεν επηρεάζει τον κινητήρα όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, συνεπώς εξασφαλίζει τη διατήρηση αυτής της συμμόρφωσης για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Προς το παρόν, η τεχνολογία εφαρμόζεται κυρίως σε εμπορικά οχήματα, όπως φορτηγά, αλλά το μέλλον αναμένεται να έχει αρκετό ενδιαφέρον με εταιρείες όπως η Ferrari να κατοχυρώνουν πατέντες για κινητήρες υδρογόνου, την ίδια στιγμή που κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους της Ευρώπης (σ.σ. όπου αυτό επιτρέπεται και υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου) το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai.

Ο ανεφοδιασμός παραμένει από τα βασικά προβλήματα για την υιοθέτηση του υδρογόνου στην Ευρώπη

Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι υποδομές ανεφοδιασμού παραμένουν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ευρεία υιοθέτηση των κινητήρων υδρογόνου. Η μεταφορά και αποθήκευση του υδρογόνου απαιτεί εξειδικευμένες δεξαμενές υψηλής πίεσης και ειδικά συστήματα ανεφοδιασμού, αρκετά πιο περίπλοκα από εκείνα της βενζίνης και του πετρελαίου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το υδρογόνο είναι λιγότερο εκρηκτικό από τη βενζίνη σε μείγμα καυσίμου-αέρα, καταρρίπτοντας έτσι κάποιους μύθους σχετικά με την επικινδυνότητά του. Σημειώστε πως αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 190 πρατήρια για ανεφοδιασμό με υδρογόνο ή όπως θα λέγαμε και στη χώρα μας «υδρογονάδικα» σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Τσεχία, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Αυστρία, Βέλγιο, Ελβετία, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία κ.ά..

Το turbo της Cummins θα μπορούσε να μπει σε φορτηγά ή επιβατικά αυτοκίνητα

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η τεχνολογία υδρογόνου μπορεί να προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση τόσο για εμπορικές εφαρμογές, όσο και για συμβατικά οχήματα στο μέλλον. Παρόλο που η Cummins δεν έχει ανακοινώσει πότε θα είναι διαθέσιμο το νέο turbo, η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον στις μεταφορές.

Autotriti.gr
HLEKTRIKO VS BENZIN