Από σήμερα τέρμα τα ψέματα για τους ρύπους!
5.569 Επισκέψεις στο άρθρο (1/9/2017)
Από σήμερα 1 Σεπτεμβρίου τίθενται σε ισχύ οι νέες δοκιμές εκπομπών ρύπων επί ευρωπαϊκού εδάφους που βασίζονται σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο και όχι στα εργοστασιακά στοιχεία.
Μέχρι τώρα οι μετρήσεις της κατανάλωσης γινόντουσαν βάσει κύκλου NEDC (New European Driving Circle) και πραγματοποιούνταν από τις ίδιες τις εταιρείες σε εργαστήρια. Με απλά λόγια οι μετρήσεις γίνονται ανεξέλεγκτα και κατά το δοκούν, με τα αποτελέσματα να έχουν αξία μόνο ως μέσο σύγκρισης μεταξύ των μοντέλων. Αλλωστε ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές οι οποίοι ακολουθούν αυτές τις τυποποιημένες μετρήσεις παραδέχονται πως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο σύγκρισης.
Η τυποποιημένη μέτρηση της κατανάλωσης κατά NEDC την οποία ακολουθούν οι κατασκευαστές διαφέρει από την πραγματικότητα. Όχι μόνο λόγω του ότι οι μετρήσεις κατά NEDC γίνονται σε εργαστηριακές συνθήκες και υπάρχουν «παραθυράκια» που μπορούν να ακολουθηθούν για να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και επειδή η ίδια η μέτρηση εξομοιώνει οδηγικές συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος NEDC τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1997, ενώ η μέση ταχύτητα δοκιμής του είναι τα 33,6 χλμ./ώρα, νούμερο υψηλότερο από το σημερινό (η μέση ταχύτητα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι από 25 έως 30 χλμ./ώρα). Όσον αφορά στα παραθυράκια που υπάρχουν; Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική μπορούν να μπουν χαρτοταινίες στις ενώσεις ή στη μάσκα, να χρησιμοποιηθούν λιπαντικά χαμηλής τριβής, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών, να γίνουν οι μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και ου τω καθεξής.
Καλωσορίζοντας τον κύκλο μέτρησης WLTP
Αρχικά να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worlwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), σύμφωνα με τον οποίο θα γίνονται πλέον οι μετρήσεις κατανάλωσης, αλλά και εκπομπών ρύπων. Ο WLTP σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με δεδομένα πραγματικής οδήγησης (RDE), συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η τυποποιημένη μέτρηση της κατανάλωσης κατά NEDC την οποία ακολουθούν οι κατασκευαστές διαφέρει από την πραγματικότητα. Όχι μόνο λόγω του ότι οι μετρήσεις κατά NEDC γίνονται σε εργαστηριακές συνθήκες και υπάρχουν «παραθυράκια» που μπορούν να ακολουθηθούν για να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και επειδή η ίδια η μέτρηση εξομοιώνει οδηγικές συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος NEDC τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1997, ενώ η μέση ταχύτητα δοκιμής του είναι τα 33,6 χλμ./ώρα, νούμερο υψηλότερο από το σημερινό (η μέση ταχύτητα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι από 25 έως 30 χλμ./ώρα). Όσον αφορά στα παραθυράκια που υπάρχουν; Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική μπορούν να μπουν χαρτοταινίες στις ενώσεις ή στη μάσκα, να χρησιμοποιηθούν λιπαντικά χαμηλής τριβής, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών, να γίνουν οι μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και ου τω καθεξής.
Καλωσορίζοντας τον κύκλο μέτρησης WLTP
Αρχικά να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worlwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), σύμφωνα με τον οποίο θα γίνονται πλέον οι μετρήσεις κατανάλωσης, αλλά και εκπομπών ρύπων. Ο WLTP σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με δεδομένα πραγματικής οδήγησης (RDE), συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης.
Οι εκπομπές NOx και σωματιδίων, οι οποίες αποτελούν κύρια αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μετριούνται πιο αξιόπιστα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (δοκιμή RDE). Η δοκιμή RDE θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς μια νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία εργαστηριακής δοκιμής (δοκιμή WLTP) για όλες τις εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και των εκπομπών NOx και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων.
Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε 4 φάσεις, η καθεμιά από τις οποίες αφορά διαφορετική μέση ταχύτητα, χαμηλή, μέση, υψηλή και εξαιρετικά υψηλή και λαμβάνει χώρα στο δρόμο: Κάθε φάση λοιπόν περιλαμβάνει διάφορες συνθήκες οδήγησης, στάσεις και εκκινήσεις, φρεναρίσματα και επιτάχυνση. Για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, κάθε διαφορετικό κινητήριο σύνολο δοκιμάζεται με τον κύκλο WLTP για να διαπιστωθούν οι χαμηλότερες και υψηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμο την οικονομικότερη και λιγότερο οικονομική έκδοση του αυτοκινήτου. Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται από φορητές συσκευές που προσαρτώνται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ακριβώς όπως αυτή που βλέπετε στην εικόνα του θέματος, και ονομάζονται PEMS (Portable Emission Measurment System).
Δείτε τις πραγματικές καταναλώσεις 280 μοντέλων στο νέο τεύχος του περιοδικού AutoΤρίτη που θα κυκλοφορήσει στις 5/9!
Ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP που αναφέραμε παραπάνω, θα τεθεί σε εφαρμογή για όλα τα νέα μοντέλα από σήμερα και θεωρείται απαραίτητος, ώστε ένα νέο μοντέλο να λάβει έγκριση κυκλοφορίας στην Ε.Ε. Παράλληλα όσα μοντέλα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν έχουν περιθώριο ενός έτους, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018, ώστε να ανακοινώσουν τις νέες μετρήσεις κατανάλωσης. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό θα αποτελέσουν τα μοντέλα που πρόκειται να αντικατασταθούν άμεσα, τα οποία θα μπορέσουν να διαθέσουν το υπάρχον στοκ εκείνης της στιγμής μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019.
Δείτε στον παρακάτω πίνακα μια μικρή σύγκριση μεταξύ των δύο κύκλων μετρήσεων NEDC και WLTP:
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Θερμοκρασία εκκίνησης | Κρύος κινητήρας | Κρύος κινητήρας |
Χρόνος δοκιμών | 20 λεπτά | 30 λεπτά |
Χρόνος ακινησίας | 25% του χρόνου της δοκιμής | 13% του χρόνου της δοκιμής |
Μήκος διαδρομής δοκιμών | 11 χλμ. | 23,25 χλμ. |
Ταχύτητα | Μέση: 34 χλμ./ώρα Μέγιστη: 120 χλμ./ώρα | Μέση: 46.6 χλμ./ώρα Μέγιστη: 131 χλμ./ώρα |
Προαιρετικός εξοπλισμός / Κλιματισμός | Δεν λαμβάνεται υπόψιν | Οποιοσδήποτε εξοπλισμός λαμβάνεται υπόψιν όσον αφορά το βάρος και την αεροδυναμική. Χωρίς κλιματισμό. |
Εσσεται η Νεμεσις