Τα νέα σκίτσα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας αποκαλύπτουν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, που αναμένεται να αποτελέσει το φθηνότερο ηλεκτρικό της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Dacia φλερτάρει καιρό με την ιδέα της δημιουργίας ενός προσιτού ηλεκτρικού οχήματος βασιζόμενη στην τεχνογνωσία, αλλά και τις τεχνολογίες που έχει στα ράφια της η Γαλλίδα μητέρα, Renault. Αυτά τα πλάνα φαίνεται να μπαίνουν σταδιακά στο δρόμο της υλοποίησης, κάτι που αποδεικνύεται από τα σκίτσα που ήρθαν στη δημοσιότητα και δείχνουν ένα μίνι ηλεκτρικό μοντέλο που ακούει στο όνομα Spring.
Η Dacia φαίνεται πως θα φέρει την... άνοιξη (σ.σ. η λέξη spring μεταφράζεται ως «άνοιξη») στην αγορά των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη, αφού οι τιμές του Spring φημολογείται ότι θα κυμανθούν από τις 10.000 έως και τις 15.000 ευρώ, τιμή «λουκούμι» αν συγκριθεί με εκείνες των μοντέλων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και την Ελλάδα.
Συνυπολογίζοντας επιπλέον το bonusπου δίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες για την αγορά ηλεκτροκίνητου, συμπεριλαμβανομένης και την Ελλάδας, η τιμή μπορεί να πέσει περισσότερο, αποτελώντας μία πολύ καλή και οικονομική λύση για αστικές μετακινήσεις.
Όσον αφορά στη σχεδίαση του επερχόμενου ηλεκτρικού μοντέλου της Dacia, πρόκεται ουσιαστικά για ένα Renault City K-ZE με άλλο σήμα. Υπενθυμίζουμε πως το Renault City K-ZE είναι το ηλεκτρικό μίνι Crossover της γαλλικής εταιρείας για την αγορά της Κίνας, που υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 250 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.
Να σημειωθεί πως στην κινεζική του εκδοχή το City K-ZE έχει 150 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, ενώ το μεταξόνιο του μετριέται στα 2.423 χιλιοστά. Τέλος η Renault αναφέρει πως σε κατάσταση γρήγορης φόρτισης χρειάζεται 50 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία μέχρι το 80%.
Αν οι τιμές είναι αυτές, τότε το μισό στο πληρώνει το κράτος. Οπότε δίνεις γύρω στα 4 έως 7 χιλιάρικα, και έχεις ένα πάμφθηνο αυτοκινητάκι για τις καθημερινές σου μετακινήσεις με σχεδόν μηδενικό κόστος χρήσης. Μόνο την ασφάλεια πληρώνεις και τα σέρβις που θα ναι μια φορά στα τρία χρόνια και αν...
Δεν γράφετε τα βασικά τεχνικά στοιχεία, όπως ιπποδύναμη, τελική ταχύτητα, επιτάχυνση, βάρος κ.λ.π. Στοιχεία πολύ σημαντικά για να αποφασίσει κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τι να το κάνω αν έχει π.χ. μόνο 50 ίππους και πιάνει 100 χιλ/ώρα;
Αν οι τιμές είναι αυτές, τότε το μισό στο πληρώνει το κράτος. Οπότε δίνεις γύρω στα 4 έως 7 χιλιάρικα, και έχεις ένα πάμφθηνο αυτοκινητάκι για τις καθημερινές σου μετακινήσεις με σχεδόν μηδενικό κόστος χρήσης. Μόνο την ασφάλεια πληρώνεις και τα σέρβις που θα ναι μια φορά στα τρία χρόνια και αν...
....Μακαρι να το δουμε συντομα
Δεν γράφετε τα βασικά τεχνικά στοιχεία, όπως ιπποδύναμη, τελική ταχύτητα, επιτάχυνση, βάρος κ.λ.π. Στοιχεία πολύ σημαντικά για να αποφασίσει κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τι να το κάνω αν έχει π.χ. μόνο 50 ίππους και πιάνει 100 χιλ/ώρα;