Το Kamiq αποτελεί το νέο μικρό crossover της Skoda και φιλοδοξεί να αποτελέσει το δυνατό της χαρτί στον τομέα των πωλήσεων. Στον εσωτερικό ανταγωνισμό του ομίλου όμως στέκεται απέναντι στο T-Roc ή στο T-Cross και το Arona;
Το τρίτο μοντέλο της οικογένειας των SUV της Skoda, μετά τα Kodiaq και Karoq είναι το νέο Kamiq, που ανήκει στο segment των B-SUV, μία κατηγορία στην οποία η τσέχικη φίρμα δεν είχε ακόμη εκπρόσωπο, σε αντίθεση με τις αδερφές φίρμες, SΕΑΤ και VW.
Φυσικά η κίνηση της Skoda ήταν αναμενόμενη, καθώς με το Kamiq επιδιώκει να προσελκύσει ένα πιο νεανικό κοινό, που αναζητά τόσο την άνετη κίνηση μέσα στην πόλη, όσο και την εμπειρία της light περιπέτειας. Aλλωστε η επιτυχία των VW T-Roc και SEAT Arona, του «ενδοοικογενειακού» ανταγωνισμού, έδειξε πως υπάρχει «χώρος» για ακόμα ένα μοντέλο. Βέβαια στην συγκεκριμένη κατηγορία, η VW έχει δύο εκπροσώπους το μικρότερο T-Cross και το πιο μεγάλο T-Roc. Και αν τα πράγματα με το Arona της SEAT είναι ξεκάθαρα, καθώς ταιριάζει ταμάμ με το T-Cross, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το Kamiq, που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο μοντέλα.
Τι κοινό έχει με το Τ-Roc; Διαστάσεις. Το Kamiq έχει μήκος 4,241 μ., πλάτος 1,793 μ. και ύψος 1,531 μ. και το T-Roc αντίστοιχα 4234χ1.819χ1.573,πάντα σε χλστ.. Το ίδιο ισχύει και για το μεταξόνιο όπου το Kamiq έχει το μεγαλύτερο της κατηγορίας με 2.651 χλστ., ενώ το T-Roc βρίσκεται στα 2.590 χλστ.. Ως διαστάσεις λοιπόν βλέπουμε πως κολλάει πάνω στο T-Roc, καθώς το T-Cross είναι πολύ πιο compact, με μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.584 χλστ. και μεταξόνιο 2.551 χλστ..
Τι κοινό έχει με το Τ-Cross τώρα; Το βασικότερο, είναι χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα MQB A0, με το μοντέλο της Skoda βέβαια να παίρνει την πιο επιμηκυμένη εκδοχή της. Παράλληλα διαθέτουν αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις και τα ίδια σύνολα TSI και TDI 95 και 115 ίππων (το Kamiq διαθέτει επίσης τον 1,5 TSI EVΟ των 150 ίππων και μια επιλογή στο φυσικό αέριο, που πιθανόν να τη δούμε και στο T-Cross). Την ίδια στιγμή το T-Roc διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά και δίλιτρα σύνολα.
Που διαφέρει και από τα δύο μοντέλα; Έχει χώρο αποσκευών ακριβώς στη μέση, 400 λτ. το Kamiq, 347 το T-Cross και 445 το T-Roc. Παράλληλα συγκριτικά και με τα δύο μοντέλα διαθέτει πιο ποιοτικά υλικά στην καμπίνα του, με χρήση μαλακού υλικού σε όλο το ταμπλό.
Η μεγαλύτερη διαφορά ωστόσο είναι στην τιμή. Με τον ίδιο κινητήρα, 1,0 λτ. 115 ίππων στο μεσαίο εξοπλιστικό επίπεδο το Kamiq είναι αρκετά πιο προσιτό. Κοστίζει 18.900 ευρώ, ενώ το T-Cross 20.550 ευρώ και 21.370 το T-Roc.
Εσείς λοιπόν τι λέτε, το νέο Kamiq είναι το T-Cross ή το T-Roc της Skoda; Μήπως θεωρείτε πως δεν θα έπρεπε να το συγκρίνουμε με κανένα από τα δύο; Και τελικά ως υποψήφιος αγοραστής ποιο θα επιλέγατε και γιατί;
Με το Τ-ROC και έχει και ποιοτικότερα υλικά εσωτερικά και σε καλύτερη τιμή.Και αρκετά καλύτερες επιδόσεις στη μεγαλύτερη κατηγορία κινητήρα.Στο μόνο που υστερεί ο Τσέχος είναι στο χώρο αποσκεύων, αλλά αρκεί μια χαρά για μια μικρή οικογένεια.Σε τεχνολογικό εξοπλισμό είναι παρόμοια, αλλά πιο προσιτό το Σκόντα και λόγω κόστους στις μεσαίες εκδόσεις.......
Με το Τ-ROC και έχει και ποιοτικότερα υλικά εσωτερικά και σε καλύτερη τιμή.Και αρκετά καλύτερες επιδόσεις στη μεγαλύτερη κατηγορία κινητήρα.Στο μόνο που υστερεί ο Τσέχος είναι στο χώρο αποσκεύων, αλλά αρκεί μια χαρά για μια μικρή οικογένεια.Σε τεχνολογικό εξοπλισμό είναι παρόμοια, αλλά πιο προσιτό το Σκόντα και λόγω κόστους στις μεσαίες εκδόσεις.......