Τόσο στην παρουσίαση του Scala στο εξωτερικό, όσο και στις αντίστοιχες εκδηλώσεις για το λανσάρισμα, εδώ στην Ελλάδα, οι άνθρωποι της Skoda απέφυγαν επιμελώς να αναφερθούν στην προηγούμενη κατάσταση, το Rapid. Είναι προφανής ο στόχος να μπει το Scala στην καρδιά της κατηγορίας και να παίξει με τους πιο μεγάλους –εμπορικά- παίχτες. Αυτό υποτίθεται ότι, απαιτούσε κάποιες αλλαγές και μια στροφή, μια απόκλιση λίγο από το Rapid. Έγινε αυτό όμως; Ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Το νέο μοντέλο, για να απομακρυνθεί από το Rapid, ήθελε περισσότερο συναίσθημα. Αυτό είναι γεγονός: το Scala έβαλε περισσότερο συναίσθημα στην ταυτότητά του, δείχνει πιο ενήλικο και έχει πάψει πια να φαίνεται σαν ένα αυτοκίνητο που θα υπέθετε κανείς ότι προέρχεται από τη Fabia. Δε φαίνεται όμως να εξάντλησε τα περιθώρια που είχε. Και τα περιθώρια που είχε, τα έδειχνε το πρωτότυπο που είχε προηγηθεί του επίσημου μοντέλου.
Επίσης, η έξυπνη κίνηση με το μαύρο κρύσταλλο πίσω να κατεβαίνει αρκετά χαμηλά στην πέμπτη πόρτα, πετυχαίνει μεν το στόχο της και δίνει ένα ξεχωριστό στιλ, αλλά, εκτός του ότι είναι στη λίστα με τα προαιρετικά στοιχεία, δεν είναι και κάτι καινούριο. Το είχε και το χάτσμπακ Rapid, όπως δείχνει και η φωτογραφία. Επίσης, ενώ το στιλ είναι όντως δυναμικό και ώριμο, οι αναλογίες είναι κάπου ανάμεσα σε κλασσικό 5θυρο χάτσμπακ και μικρό στέισον βάγκον και ξεφεύγουν από το κλασσικό ύφος που έχουν τα πιο καθιερωμένα στελέχη του segment C. Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι, οι αναλογίες αυτές εξασφαλίζουν πρακτικότητα.
Συνεχίζοντας την ανάλυση για να δούμε «πόσο Rapid έχει, ή δεν έχει, μέσα του» το Scala περνάμε στο εσωτερικό. Εδώ σίγουρα, η εικόνα έχει απομακρυνθεί από την προηγούμενη κατάσταση: ψηφιακός πίνακας, προαιρετικά έως και 9,2 ιντσών οθόνη αφής κι ένα ωραίο, μαλακό υλικό να ντύνει πλούσια το ταμπλό δίνουν πολλούς πόντους στο τελικό αποτέλεσμα. Σε τεχνικό επίπεδο υπάρχει αρκετή τεχνολογία, χωρίς ακρότητες, ενώ από πλευράς κινητήρων έχει τοποθετηθεί και ο κινητήρας των 1,5 λίτρων και 150 ίππων. Υπερσύγχρονος και οικονομικός, αλλά δεν παύει να αποτελεί και το ταβάνι της γκάμας.
Ένα δείγμα των κλασσικών μικρομεσαίων αποτελεί και το γεγονός ότι έχουν εκδόσεις και πιο ψηλά - εκεί στους 170-180 ίππους ή και πιο πάνω. Ειδικά, πάνω από τους 200 ίππους τα κλασσικά μικρομεσαία δείχνουν τον σπορ χαρακτήρα τους: Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra, φυσικά το VW Golf, το Renault Megane και πολλά ακόμα. Αυτό ίσως να είναι το επόμενο βήμα για το Scala. Τo επόμενο βήμα για την αληθινή καθιέρωση στην κλάση.
Εσείς τι λέτε; Διαπιστώνετε διαφορές και αναβαθμίσεις από το Scala έναντι του Rapid; Πιστεύετε ότι μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τα κλασσικά και πιο «έμπειρα» χάτσμπακ μικρομεσαία;