Το 9ης γενιάς Volkswagen Passat κάνει πρεμιέρα μόνο σε wagon έκδοση, με εμπνευσμένο από τα ηλεκτρικά ID σχεδιασμό και κινητήρια σύνολο για κάθε γούστο.
Στην επίσημη παρουσίαση του νέου Passat προχώρησε η Volkswagen και όπως περιμέναμε, στις φωτογραφίες βλέπουμε μόνο την station-wagon έκδοση, αφού το σεντάν αποτελεί και επίσημα παρελθόν στην 9η γενιά του. Θυμίζουμε πως το Passat είναι το δεύτερο πιο μοσχοπουλημένο μοντέλο της VW μετά το Golf και έχει πουλήσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1973.
Η νέας γενιάς Passat βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo, την οποία θα χρησιμοποιήσει και το επόμενο Tiguan και όσον αφορά τις διαστάσεις του, η VW ανακοινώνει πως το μήκος του είναι 4.917 χιλιοστά, το πλάτος του είναι 1.852 χιλιοστά, το ύψος του 1.506 χιλιοστά και το μεταξόνιό του είναι πλέον πιο μακρύ στα 2.841 χιλιοστά. Ο σχεδιασμός του νέου Passat, αν και ριζοσπαστικός, θυμίζει έντονα αυτόν τον ID μοντέλων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα. Ως συνήθως, το παρουσιαστικό του μοντέλου θα αλλάζει ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού: Passat, Business, Elegance και R-Line. Η VW θα προσφέρει ζάντες έως 19 ίντσες, τα νέα matrix LED φώτα αλλά και τα νέας τεχνολογίας δυναμικά LED στα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος, τα οποία πλέον συνδέονται με μια λεπτή μπάρα.
Με δύο οθόνες και χώρο αποσκευών 690 λτ.
Το νέο Passat διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά σε ό,τι έχει να κάνει με το εσωτερικό, αφού η VW εξάλειψε τον επιλογέα ταχυτήτων αλλά και πολλά από τα παραδοσιακά μπουτόν. Όλα θα γίνονται πλέον μέσω μιας οθόνης αφής των 12,9 ιντσών που θα προσφέρεται από την βασική έκδοση. Προαιρετικά, θα προσφέρεται οθόνη 15 ιντσών. Πίσω από το τιμόνι θα δίνει το παρών ένας πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών από την βασική έκδοση. Όπως κάθε wagon που σέβεται τον εαυτό του, θα προσφέρει τεράστια άνεση στο εσωτερικό και θα μπορεί να μεταφέρει έως 690 λτ. αποσκευών με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Αν αυτά αναδιπλωθούν, ο χώρος αποσκευών εκτινάσσεται στα 1.920 λτ.
Ήπια υβριδικό, diesel και Plug-in
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει για πρώτη φορά στην ιστορία του Passat μια ήπια υβριδική επιλογή και συγκεκριμένα τον 1,5 λτ. eTSI με απόδοση 150 άλογα. Πιο ψηλά βρίσκεται ο μεγαλύτερος 2,0 TSI των 204 ίππων στην εμπροσθιοκίνητη έκδοσή του ή 265 PS με σύστημα τετρακίνησης. Στο diesel, υπάρχει ένας 2,0 TDI σε τρεις εκδόσεις 122, 150 και 193 άλογα, η τελευταία με τετρακίνηση. Όλες οι θερμικές εκδόσεις του νέου Passat συνδυάζονται με 7τάχυτο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη.
Το νέο Passat θα διατίθεται και σε Plug-in με 204 άλογα έως 272 ίππους και 400 Nm ροπής. Το σύνολό του αποτελείται από έναν 1.500άρη κινητήρα TSI, 6άρι DSG κιβώτιο και μια μπαταρία 19.7-kWh που προσφέρει αυτονομία 100 χιλιομέτρων.
Στην αγορά το 2024
Το ντεμπούτο του μπροστά στα μάτια του κοινού θα γίνει στο Μόναχο την επόμενη εβδομάδα. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται πλέον στη Μπρατισλάβα. Το εμπορικό του λανσάρισμα θα γίνει στις αρχές του 2024.