Η Volkswagen εργάζεται πάνω στη νέα, τρίτη γενιά του Tiguan, που θα αποτελέσει και το τελευταίο SUV της γερμανικής μάρκας με κινητήρες βενζίνης και diesel, πριν το οριστικό πέρασμα στα ηλεκτρικά. Με σχεδιαστική έμπνευση από Golf 8 και την οικογένεια ID, το επόμενο Tiguan θα είναι πιο ψηφιακό από ποτέ με μεγάλες οθόνες και όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες.
Το Tiguan (από τις γερμανικές λέξεις Tiger και Leguan, δηλαδή ιγκουάνα) είναι το κερδισμένο στοίχημα της Volkswagen στην δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV που από την πρώτη του κιόλας γενιά το 2007 έδειξε καλά δείγματα γραφής σε μια κατηγορία που μέχρι τότε έπαιζε σχεδόν χωρίς αντίπαλο στην ελληνική αγορά το Nissan Qashqai. Συγκεκριμένα, η πρώτη γενιά σημείωσε 9.985 ταξινομήσεις στην Ελλάδα και 2,8 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, παραδίδοντας την σκυτάλη στη δεύτερη γενιά, η ανανεωμένη έκδοση της οποίας κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης. Πλέον, η νέα τρίτη γενιά του οικογενειακού SUV της Volkswagen βρίσκεται στα σκαριά θέλοντας να διεκδικήσει εκ νέου τα ηνία της κλάσης.
Ριζικές αλλαγές για το Tiguan σε εμφάνιση και τεχνολογίες
Σε πρώτη ανάγνωση της ψηφιακά επεξεργασμένης εικόνας που δημοσίευσε η γαλλική Autoplus, το επόμενο Tiguan θα δανειστεί στοιχεία από την όγδοη γενιά του Golf, αλλά και την ηλεκτρική οικογένεια ID της VW. Οι μυώδεις καμπύλες και η χαμηλά τοποθετημένη κλειστή μάσκα σε συνδυασμό με τα LED φώτα που θα ενώνονται μέσω μιας λεπτής φωτιζόμενης φάσας κάνουν το Tiguan να δείχνει φαρδύτερο, κάτι που τονίζεται από τους πρησμένους θόλους των τροχών και την νεύρωση στο πλάι που διατρέχει το αμάξωμα. Το σπορτίφ εικαστικό σύνολο ολοκληρώνεται με τις μεγάλες ζάντες και τα σπόιλερ που πιθανώς θα κοσμούν την R-Line έκδοση. Σύμφωνα με τον Ralf Brandstatter, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, το νέο μοντέλο θα πρέπει να διατηρήσει τη σιλουέτα του σχετικά κοντά σε αυτή του τωρινού, αποχαιρετώντας τις έντονες γωνίες, ενώ θα επενδύσει σε περισσότερες καμπύλες.
Ίδιο σε μήκος, πιο δυναμικό σε σχεδίαση
Στον τομέα της μηχανικής, το νέο Tiguan θα βασίζεται στην... πολυμήχανη MQB πλατφόρμα του γερμανικού ομίλου, όπως ακριβώς και το μοντέλο που θα αντικαταστήσει, με τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις στο πάτωμα για βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και μείωση του βάρους. Από εκεί και έπειτα, όσον αφορά στο μέγεθος του οικογενεικού SUV της VW, θα κυμανθεί στα 4,5 μέτρα δηλαδή στα πρότυπα του Tiguan των 4,52 μ. που κυκλοφορεί, χωρίς να υπάρχει προς το παρόν κάποια πληροφόρηση για μεγαλύτερο μεταξόνιο, που μεταφράζεται και σε περισσότερους χώρους για τους επιβάτες στην καμπίνα.
Εσωτερικό σε στιλ Golf! Με ανανεώσεις over-the-air
Μιλώντας για την καμπίνα, στο εσωτερικό του Tiguan αναμένουμε πλήρη ψηφιοποίηση του επόμενου μοντέλου, στα πρότυπα του Golf 8. Δεδομένη θεωρείται η χρήση ψηφιακού πίνακα οργάνων, αλλά και μια οθόνης αφής που θα εδράζεται ψηλά στο μέσον του ταμπλό με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό και θα είναι υπεύθυνη για τον χειρισμό του σύστηματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αμφότερες οι οθόνες, θα είναι ευμεγέθεις, με διαστάσεις τουλάχιστον 10 ιντσών, και υψηλής ευκρίνειας και απόδοσης, ενώ οι ψηφιακές ευκολίες όπως η ασύρματη, επαγωγική φόρτιση smartphone και η διασυνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Andoid Auto θα δώσουν το «παρών». Επιπλέον, το νέο Tiguan θα ανεβάσει τις τεχνολογικές του μετοχές, έχοντας στην φαρέτρα του ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, over-the-air απομακρυσμένες ενημερώσεις λογισμικού μέσω internet, συνδεδεμένες υπηρεσίες κ.ά., ενώ ιδιαίτερη βάση θα δοθεί και στην ποιότητα με ποιοτικά μαλακά υλικά και την γνώριμη στιβαρή συναρμογή που χαρακτηρίζει την VW.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Mild hybrid βενζίνη, diesel & Plug-in υβριδικό
Στο πεδίο των μηχανικών συνόλων, η νέα τρίτη γενιά του Tiguan θα είναι και η τελευταία με κινητήρες βενζίνης και diesel. Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι eTSI κινητήρες των 130 και 150 ίππων, ενώ στο diesel θα υπάρχει ένας 2λιτρος TDI με απόδοση 150 ίππων. Αμφότεροι θα υποστηρίζονται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ξανά μια Plug-in υβριδική έκδοση με την ονομαστική ισχύ να κυμαίνεται ανάμεσα σε 200 και 300 ίππους, της οποίας η ηλεκτρική αυτονομία θα εκτοξευθεί στα 100 χιλιόμετρα (!), από τα 49 χλμ. που είναι τώρα. Όλες οι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της VW σχετικά με την επικείμενη εξαφάνιση των χειροκίνητων κιβωτίων. Ηλεκτρική έκδοση του νέου Tiguan πιθανώς δε θα δούμε, καθώς το κενό έχει ήδη καλυφθεί από το ID.4 και το ID.5. Λαμβάνοντας υπόψη το ηλεκτρικό πλάνο της Volkswagen, το νέο Tiguan θα είναι το τελευταίο που θα δούμε με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκτός αν γίνει κάποια αναπάντεχη ανατροπή.
Κλείνοντας, το νέο Tiguan θα παρουσιαστεί μέσα στο 2022 και θα λανσαριστεί επίσημα στις αγορές το 2023. Είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για τιμές του επόμενου Tiguan, ωστόσο οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για τιμή εκκίνησης κοντά στις 30.000 ευρώ.