Οικογενειακό ζήτημα: Ένα μικρό SUV, ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ και ένα C-SUV. Renault Captur, Volkswagen Golf και Nissan Qashqai. Τρία μοντέλα από διαφορετικές κατηγορίες, που τα καταφέρνουν περίφημα στα οικογενειακά τους καθήκοντα.
Αν έχεις οικογένεια –ή αν σκέφτεσαι να αποκτήσεις άμεσα- τότε χρειάζεσαι και το κατάλληλο αυτοκίνητο, ώστε να εξυπηρετείς και τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν. Αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο δεν πρέπει να σε αγχώσει, καθώς πλέον έχεις πολλές διαθέσιμες εναλλακτικές και μάλιστα, αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους για να βρεις αυτή που σου ταιριάζει περισσότερο.
Βλέπεις αρκετά χρόνια πριν, η επιλογή ήταν μονόδρομος. Μικρομεσαίο χάτσμπακ ή σεντάν (φυσικά υπήρχαν και μεσαία μοντέλα, ωστόσο δεν ήταν για τα βαλάντια όλων). Η επέλαση των SUV και οι επιλογές που προέκυψαν, άλλαξαν άρδην το σκηνικό, καθώς πολλοί στράφηκαν προς τα εκεί. Τώρα η νέα τάση είναι τα μικρά SUV, τα οποία πλέον έχουν βλέψεις να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες. Μεγάλωσαν σε μέγεθος, έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην εκμετάλλευση των χώρων και πρόσθεσαν στο ρεπορτόριό τους ακόμα περισσότερη πρακτικότητα, όντας έτοιμα να κερδίσουν το μερίδιό τους από τα κλασσικά οικογενειακά αυτοκίνητα.
Με πολλά κοινά στοιχειά
Έτσι λοιπόν, παρακάτω θα συγκρίνουμε τρία μοντέλα, εκπρόσωπους διαφορετικών κατηγοριών που τηρούν αποτελεσματικά τα οικογενειακά τους καθήκοντα. Το νέο VW Golf, ένα από τα κλασικότερα μικρομεσαία μοντέλα, το C-SUV που έχει πουλήσει όσο κανένα άλλο ή αλλιώς το Nissan Qashqai και το νέο Renault Captur, ένα B-SUV, όπως αυτά που περιγράψαμε παραπάνω, με βλέψεις… Τρία μοντέλα με κινητήρες βενζίνης παρόμοιας ισχύος, παραπλήσια τιμή και πολύ δημοφιλή σε παγκόσμιο επίπεδο.
Εμφάνιση: Πιο «φρέσκο» το Captur
Βλέποντάς τα δίπλα-δίπλα σίγουρα η σύγκριση φαντάζει λίγο περίεργη, καθώς μιλάμε για διαφορετικά μεγέθη και σχήματα. Συνολικά το νέο Captur των 4.277 χλστ. σχεδιαστικά δείχνει πιο μοντέρνο και από τα τρία μοντέλα. Ενοποιεί όμορφα το εκλεπτυσμένο στοιχείο, που συναντάμε στα φώτα με το χαρακτηριστικό «δάκρυ» και τη λεπτή μάσκα, με το δυναμικό στοιχείο που εκφράζεται από το μυώδες καπό και τα πίσω φώτα.
Το Qashqai και το Golf από την άλλη κινούνται σε πιο κλασσικά μοτίβα. Το πρώτο συνδυάζει τις ακμές του αμαξώματος των 4.377 χλστ. με τις καμπύλες του επιφάνειες και δυναμικά στοιχεία, όπως το «V» της μάσκας, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και ενδιαφέρον, αισθητικά, προφίλ. Το δεύτερο επιμένει στις κλασσικές γραμμές της φίρμας, επενδύοντας σε μοντέρνες λεπτομέρειες, όπως το σχέδιο των LED σωμάτων και τις νευρώσεις του καπό, συνεχίζοντας την παράδοση που το θέλει με «σοβαρό» ύφος.
Value for Money: Πιο προσιτό, αλλά και πιο λιτό το Qashqai
Πιο προσιτό από τα τρία μοντέλα είναι το Qashqai, με τιμή από 20.450 ευρώ στη βασική έκδοση Energy. Παρόλο που δεν έχει κάποια έλλειψη στον εξοπλισμό, μειονεκτεί στο θέμα infotainment καθώς η Energy δε διαθέτει οθόνη αφής, αλλά και πακέτο συστημάτων ασφάλειας με στάνταρ αυτόνομο φρένο. To Captur κοστίζει από 20.800 ευρώ, στην μεσαία έκδοση Expression (με αυτόν τον κινητήρα δε πωλείται στη βασική Authentic), ενώ δίνεται με δώρο τη διχρωμία, αλλά και 5 χρόνια εγγύηση, 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν 6μηνη ασφάλιση. Πιο ακριβό είναι το Golf που κοστίζει από 21.800, το οποίο ωστόσο έρχεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, μεγάλη οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου, πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10΄΄, αλλά και 1 χρόνο δωρεάν Mobile Online Υπηρεσίες We Connect Plus για να είστε διασυνδεδεμένοι με το αυτοκίνητο σας μέσω κινητού.
Εννοείται θάπαιρνα μικρομεσαίο αυτό που θα μου γυαλίσει εκείνη τη στιγμή το μάτι δεν είμαι κολλημένος με κάποια μαρκα και φυσικά θα παίξει ρόλο και η τιμή. Τώρα για suv να το κάνω τι;Να δείξω στο γείτονα ότι έχω πιο ψηλό αμάξι από αυτόν;Αν θέλω χώρους παίρνω μια λιμουζίνα κι αν θέλω κάτι υπερυψωμένο τότε ναι θα ειναι τζιπ με τετρακινηση να μπορώ να αντιμετωπίσω και δύσκολες καιρικές συνθήκες Όχι μονο να κάθομαι ψηλά και να χαίρομαι χωρίς λόγο
Τίποτα από τα τρία.Συμφωω πως τα SUV χωρίς κάποιοι ο είδος τετρακίνησης ειναι μια χαζομάρα και μόδα της εποχής.Το απόλυτο οικογενειακό σήμερα με τιμή 21000€ είναι το HONDA CIVIC 1.4 182 PS στην έκδοση comfort και ας μην έχει αισθητήρες,κάμερες οπισθοπωρίας και άλλα καθρεφτάκια για ινδιάνους Εναλλακτικά για πιο χαμηλο πορτοφόλι η jiulletta είναι ευκαιρία στα 16000€,όσο για το captur στα ίδια λεφτά παίρνεις το megane στην έκδοση dynamic που είναι σαφώς καλύτερο.
Κατ αρχήν, για οικογενειακές ανάγκες αφήνουμε το Golf. Το Qashqai έχει πιο πολλούς χώρους αν δεν κάνω λάθος. Προσωπικά θα έπαιρνα το Captur και θα θυσίαζα λίγους χώρους γιατί έχει βαρεθεί το μάτι μου να βλέπει Qashqai και γιατί το Captur είναι κούκλα!
To Qashqai αυτή τη στιγμή στην έκδοση acenta κοστίζει 20.600! Με κάμερα οπισθοπορείας αλλά χωρίς αισθητήρες. Επίσης δεν διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα ούτε φώτα LED στη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα ούτε έχει αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες. Το Captur στα 22.800 έχει όλα τα παραπάνω μαζί με navigation χωρίς να χρειάζεται να συνδέεις το κινητό. Από την άλλη το Nissan έχει μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες αλλά χωρίς συρόμενα καθίσματα ώστε να μπορείς να αυξήσεις τον χώρο αποσκευών. Δύσκολη επιλογή.
Και δε με νοιάζει που έχει ταμπούρα πίσω το Renault. Δεν πρόκειται να κατεβαίνω το βουνό και να κάνω στροφιλίκια με ένα SUV και με τα παιδιά μέσα. επίσης θα μου έρχεται φθηνότερα η συντήρηση των ταμπούρων.
Εννοείται θάπαιρνα μικρομεσαίο αυτό που θα μου γυαλίσει εκείνη τη στιγμή το μάτι δεν είμαι κολλημένος με κάποια μαρκα και φυσικά θα παίξει ρόλο και η τιμή. Τώρα για suv να το κάνω τι;Να δείξω στο γείτονα ότι έχω πιο ψηλό αμάξι από αυτόν;Αν θέλω χώρους παίρνω μια λιμουζίνα κι αν θέλω κάτι υπερυψωμένο τότε ναι θα ειναι τζιπ με τετρακινηση να μπορώ να αντιμετωπίσω και δύσκολες καιρικές συνθήκες Όχι μονο να κάθομαι ψηλά και να χαίρομαι χωρίς λόγο
Τίποτα από τα τρία.Συμφωω πως τα SUV χωρίς κάποιοι ο είδος τετρακίνησης ειναι μια χαζομάρα και μόδα της εποχής.Το απόλυτο οικογενειακό σήμερα με τιμή 21000€ είναι το HONDA CIVIC 1.4 182 PS στην έκδοση comfort και ας μην έχει αισθητήρες,κάμερες οπισθοπωρίας και άλλα καθρεφτάκια για ινδιάνους Εναλλακτικά για πιο χαμηλο πορτοφόλι η jiulletta είναι ευκαιρία στα 16000€,όσο για το captur στα ίδια λεφτά παίρνεις το megane στην έκδοση dynamic που είναι σαφώς καλύτερο.
Κατ αρχήν, για οικογενειακές ανάγκες αφήνουμε το Golf. Το Qashqai έχει πιο πολλούς χώρους αν δεν κάνω λάθος. Προσωπικά θα έπαιρνα το Captur και θα θυσίαζα λίγους χώρους γιατί έχει βαρεθεί το μάτι μου να βλέπει Qashqai και γιατί το Captur είναι κούκλα!
To Qashqai αυτή τη στιγμή στην έκδοση acenta κοστίζει 20.600! Με κάμερα οπισθοπορείας αλλά χωρίς αισθητήρες. Επίσης δεν διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα ούτε φώτα LED στη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα ούτε έχει αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες. Το Captur στα 22.800 έχει όλα τα παραπάνω μαζί με navigation χωρίς να χρειάζεται να συνδέεις το κινητό. Από την άλλη το Nissan έχει μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες αλλά χωρίς συρόμενα καθίσματα ώστε να μπορείς να αυξήσεις τον χώρο αποσκευών. Δύσκολη επιλογή.
Και δε με νοιάζει που έχει ταμπούρα πίσω το Renault. Δεν πρόκειται να κατεβαίνω το βουνό και να κάνω στροφιλίκια με ένα SUV και με τα παιδιά μέσα. επίσης θα μου έρχεται φθηνότερα η συντήρηση των ταμπούρων.
Εννοώ HONDA CIVIC 1.5 182ps 4d