Η Kia θα λανσάρει επίσημα την ηλεκτρική version του νέου Soul στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, εφοδιάζοντάς το με δύο εκδόσεις ισχύος 136 και 204 ίππων και αυτονομία έως 452 χλμ..
Η νέα, τρίτη γενιά του Kia Soul στην ηλεκτρική της εκδοχή θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της επί ευρωπαϊκού εδάφους, μετά την πρώτη γνωριμία με το κοινό τον περασμένο Νοέμβρη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες. Το ηλεκτροκίνητο Soul έχει αισθητές διαφοροποιήσεις στην εξωτερική σχεδίαση με την απουσία του μεγάλου αεραγωγού στη μάσκα, που αντικαθίσταται από το τμήμα του προφυλακτήρα στο οποίο βρίσκεται η πρίζα φόρτισης του μοντέλου, να ξεχωρίζει. Γενικότερα, οι οποιεσδήποτε νευρώσεις και αεραγωγοί έχουν θυσιαστεί στο βωμό της αεροδυναμικής. Από εκεί και πέρα, το δύο όγκων αμάξωμα διατηρεί την τετραγωνισμένη του λογική, με τα κάθετα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ να τραβούν την προσοχή.
Κάτω από τον σχεδιαστικό μανδύα, το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο εφοδιάζεται με ένα βελτιωμένο πακέτο μπαταριών το οποίο υπόσχεται έως και 30% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση σε σχέση με εκείνο της απερχόμενης γενιάς. Όσον αφορά στο μέγεθος, το νέο Soul διατηρεί το πλάτος και το ύψος του προκάτοχού του, ενώ παράλληλα κερδίζει σχεδόν 5,5 εκατοστά σε μήκος. Πλέον μετριέται σε 4.195 χλστ. μήκος, ενώ το μεταξόνιο υπολογίζεται στα 2,6 μέτρα, που αναλογεί σε 3 εκατοστά περισσότερο από το απερχόμενο.
Στο πεδίο του κινητήρα, το νέο e-Soul έχει στη φαρέτρα του ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος οι οποίες συσχετίζονται με την χωρητικότητα των μπαταριών. Το «μικρό» ηλεκτροκίνητο σύνολο διαθέτει 136 ίππους και 395 Nm ροπής αντλώντας ενέργεια από τις μπαταρίες των 39,2 kWh, ενώ το ισχυρότερο με 204 άλογα χρησιμοποιεί ένα πακέτο μπαταριών 64 kWh που του χαρίζει και μεγαλύτερα επίπεδα αυτονομίας. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στην αυτονομία της «64άρας» έκδοσης, αυτή ορίζεται στα 452 χλμ., ενώ η μικρότερη φτάνει έως και τα 277 χλμ.. Παράλληλα, για την επίδοσή του ισχυρότερου e-Soul στο 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 7,6 δλ. ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως, το εξελιγμένο πακέτο μπαταριών διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα κυψέλης της τάξεως των 250 Wh/κιλό. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης ότι το e-Soul διαθέτει σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας από τα φρένα του αυτοκινήτου, ενώ για μια φόρτιση από το 20% στο 80% χρειάζονται 42 λεπτά με ταχυφορτιστή 100 kW.
Κλείνοντας, να πούμε ότι το ηλεκτρικό Soul λανσάρει το καινοτόμο σύστημα τηλεματικής UVO Connect, οι λειτουργίες του οποίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσω της οθόνης αφής 10,25 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Μάλιστα, οι άνθρωποι της Kia έχουν δημιουργήσει την εφαρμογή UVO -συμβατή με συσκευές Android και iOS- για τη μέγιστη δυνατή διασυνδεσιμότητα του μοντέλου, που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη-οδηγό-επιβάτη να ενεργοποιήσει κάποιες λειτουργίες απομακρυσμένα (ενεργοποίηση κινητήρα, κλιματισμού κ.α.).
Το νέο Kia e-Soul θα κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο στην Ευρώπη μέσα στον ερχόμενο Μάιο, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη. Μείνετε συντονισμένοι στο autotriti.gr, το οποίο από τις 5 Μάρτη θα βρίσκεται στην πόλη της Ελβετίας, όπου μεταξύ άλλων θα σας μεταφέρει και με Live ανταποκρίσεις ότι συμβαίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου.