Το σύστημα βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του ολοκαίνουργιου Golf της Volkswagen.
Ο Euro NCAP βράβευσε τεχνολογία της VW
2.266 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2020)
Το σύστημα επικοινωνίας car-to-x της Volkswagen, και πιο συγκεκριμένα η τεχνολογία Προειδοποίηση τοπικού κινδύνου (Local Hazard Warning), κατέκτησε το βραβείο του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ασφάλειας οχημάτων, Euro NCAP.
Το σύστημα που βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του ολοκαίνουργιου Golf της Volkswagen και μελλοντικά θα είναι μέρος των τεχνολογικών χαρακτηριστικών όλων των μοντέλων ID, επιτρέπει στα αυτοκίνητα να επικοινωνούν όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τα διάφορα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα μπορεί να επικοινωνήσει και με τις διάφορες πινακίδες που τοποθετούνται στους δρόμους αρκεί να είναι βεβαίως κατάλληλα εξοπλισμένες.
Χάρη στην τεχνολογία ITS-G5, τα αυτοκίνητα όπως το νέο Golf μπορούν να μεταδίδουν σήμα σε άλλα οχήματα εάν έχουν υποστεί βλάβη ή έχουν σταματήσει με τρόπο που να θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια. Με την πάροδο του χρόνου, οι οδηγοί ενδέχεται να λαμβάνουν προειδοποιήσεις για μοτοσυκλέτες και τρακτέρ.
«Πρόκειται για ένα συναρπαστικό χαρακτηριστικό ασφάλειας, που προσφέρει τη δυνατότητα να βοηθήσουμε τους χρήστες των δρόμων που μέχρι τώρα ήταν δύσκολο να προστατευθούν, όπως οι μοτοσικλετιστές», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Εκτός από τη μετάδοση προειδοποιήσεων, τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα, μπορούν επίσης να λαμβάνουν σήματα και να τα χρησιμοποιούν για να ειδοποιήσουν τον οδηγό εάν υπάρχει κίνδυνος. Εάν η κατάσταση δεν θεωρείται κρίσιμη, τα σήματα προς τον οδηγό ξεκινούν ως απλές πληροφορίες. Ωστόσο εάν αυτό αλλάξει προς το χειρότερο οι πληροφορίες μετατρέπονται σε προειδοποίηση έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή.
Αυτές οι προειδοποιήσεις εκδίδονται μόνο όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου υπερβαίνει τα 80 χλμ./ώρα, όπου συμβαίνουν τα σοβαρότερα ατυχήματα, σε αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι το σύστημα αυτό δεν ενεργοποιείται κατά την παράδοση του οχήματος, σύμφωνα με το GDPR, πράγμα που σημαίνει ότι ο πελάτης πρέπει να το ενεργοποιήσει αποδεχόμενος τη συμφωνία προστασίας προσωπικών δεδομένων. Εάν γίνει αυτό, τότε το σύστημα θα παραμείνει σε λειτουργία αυτόματα, μέχρι να επιλέξει ο οδηγός να το απενεργοποιήσει.