Οδηγούμε στη Μαγιόρκα το ανανεωμένο Ford C-MAX, το οποίο έρχεται τον Ιούνιο με νέα μοτέρ 1,5 λίτρων.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Ανανεωμένο Ford C-MAX
12.247 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2015)
Τον Ιούνιο θα λανσαριστεί στη χώρα μας η ανανεωμένη εκδοχή του Ford C-MAX, ένα μικρομεσαίο MPV με ραφιναρισμένη εμφάνιση και αναβαθμισμένο εσωτερικό, στο οποίο η μεγάλη είδηση είναι η προσθήκη στη γκάμα του των νέων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου των 1,5 λίτρων.
Με μια ματιά• Νέα εμφάνιση και πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό• Με νέους 1,5 λτ. κινητήρες βενζίνης και diesel• Πιο ήσυχο στο δρόμο• Στην Ελλάδα τον ΙούνιοΤο Ford C-MΑΧ παρουσιάστηκε το 2004 και έκτοτε έχει μια άκρως επιτυχημένη πορεία, έχοντας πουληθεί σε 1,2 εκατομμύρια κομμάτια και όντας το τρίτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Ford μετά τα Fiesta και Focus. Σε αυτήν του την ανανέωση δανείζεται πολλά στοιχεία από το τελευταίο, όπως την γκάμα των κινητήρων και τις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, ενώ το σημαντικότερο είναι πιο ολοκληρωμένο οδηγικά και με πρακτικές λύσεις που θα εκτιμήσει ο οικογενειάρχης ιδιοκτήτης του. Φυσικά, όλα τα παραπάνω αφορούν και την επταθέσια εκδοχή του, το Grand C-MAX, το οποίο ξεχωρίζει εμφανισιακά τόσο με το μεγαλύτερο μήκος του κατά 14 εκ., όσο κυρίως με τις συρόμενες πίσω πόρτες.Σχεδίαση One FordΑναφορικά με την εμφάνιση, το C-MAX ακολουθεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Ford όπου στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν η μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και το μυώδες καπό που τονίζουν τον δυναμισμό του μοντέλου, ενώ επανασχεδιασμένα επίσης είναι ο προφυλακτήρας και τα φανάρια εμπρός και πίσω.Εσωτερικό: Καλή ποιότητα και εργονομίαΤο εσωτερικό του ανανεωμένου C-MAX έχει πολλά κοινά στοιχεία με αυτό του Focus. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, η εργονομία στην κεντρική κονσόλα δεν έχει πια τίποτα να της προσάψεις, ο πίνακας οργάνων προέρχεται από το Focus και πέρα από ευανάγνωστος έχει την δυνατότητα να τον προσαρμόσεις ως ένα βαθμό, ενώ και εδώ συναντάται το SYNC 2, μέσω του οποίου μπορείς να ελέγξεις φωνητικά το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο ή τον κλιματισμό.Χώροι: Φορτώνεις ό,τι θέλεις, όπως θέλειςΠολλές, είναι οι επιλογές και για τα καθίσματα του C-MAX, αφού π.χ. το μεσαίο κάθισμα μπορεί να εκτελέσει χρέη υποβραχιόνιου, ή να βγει ώστε να αφήσει χώρο στα ακριανά να συρθούν προς τα μέσα για να έχουν οι επιβάτες περισσότερο αέρα για τους ώμους και το κεφάλι. Και αυτά πέφτουν με μια κίνηση, ενώ άξιο αναφοράς τέλος είναι πως το μοντέλο διαθέτει την έξυπνη πίσω πόρτα που μπορεί να ανοίξει περνώντας το πόδι σου κάτω από το προφυλακτήρα. Κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως οι μητέρες που έχουν στο ένα χέρι τα ψώνια, και στο άλλο το παιδί…Κινητήρες: Πλούσια γκάμα, όλοι Euro6Στην περίπτωση του C-MAΧ αποκλείεται να μην βρεις τον κινητήρα που ταιριάζει στις ανάγκες σου, αφού το μοντέλο έρχεται με 10 διαφορετικούς κινητήρες, όλοι μάλιστα είναι προδιαγραφών Euro6. Στη βάση συναντάται ο 1.000άρης EcoBoost των 100 και 125 PS, η είδηση όμως είναι από εκεί και πάνω αφού τοποθετούνται οι 1,5 EcoBoost των 150 και 182 PS και 1,5 TDCI των 95 και 120 PS, όπως δηλαδή και στο Focus. Αμφότεροι είναι 6% πιο οικονομικοί από αυτούς που αντικαθιστούν, ενώ 20% πιο οικονομικός είναι ο 2λιτρος diesel που βγαίνει με απόδοση 150 και 170 ίππους. Επίσης, μελλοντικά θα υπάρξει και μία έκδοση Econetic για τον 1,5 TDCI που θα αποδίδει 105 PS και θα εκπέμπει 99 γρ.CO2/ χλμ.Κατά την δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στην Μαγιόρκα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τον 1,5 EcoBoost των 150 PS, όσο και τον αντίστοιχης ιπποδύναμης 1,5 TDCI. Ο πρώτος σε κερδίζει με την γραμμικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα καταφέρνει και κινεί σβέλτα το αμάξωμα, ενώ ο 1,5 diesel, τραβάει επίσης εξαιρετικά, είναι ήσυχος, χωρίς κραδασμούς και οικονομικός ακόμη και μετά από πίεση.Οδική συμπεριφορά: Οικογενειακά μεν, απολαυστικά δεΑν κάτι διακρίνει τα αυτοκίνητα της Ford, αυτό είναι ο οδηγοκεντρικός τους χαρακτήρας. Και στην προκειμένη περίπτωση, αυτός έχει διατηρηθεί στο ακέραιο παρότι ουσιαστικά πρόκειται για δύο αμιγώς οικογενειακά μοντέλα.Στα ανανεωμένα C-MAX και Grand C-MAX, λοιπόν, οι τεχνικοί της Ford έκαναν αλλαγές σε αμορτισέρ και σινεμπλόκ και έτσι το μοντέλο εμφανίζεται πιο άνετο, αλλά και σταθερό στο δρόμο, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε μια κλειστή διαδρομή.
Επιπλέον, τοποθετήθηκαν καλύτερα μονωτικά υλικά στις πόρτες και τους μπροστινούς θόλους με αποτέλεσμα η ηχομόνωση στην καμπίνα να είναι καλύτερη. Κατά τα άλλα, η ανάρτηση του C-MAX στους -εξαιρετικούς υλικοτεχνικά- δρόμους της Μαγιόρκα απορροφά κάθε ανωμαλία, το ηλεκτρικό τιμόνι είναι άμεσο και προσφέρει πλούσια πληροφόρηση, ενώ αυξημένα είναι και τα όρια πλευρικής πρόσφυσης.
Στα σχεδιαστικά πρότυπα του Focus κινείται το εσωτερικό του C-MAX. Η κεντρική κονσόλα έχει λιγότερα κουμπιά, το παρών δίνει το σύστημα πολυμέσων SYNC2.