ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
20 φωτογραφίες »

Οδηγούμε: Lexus UX 300e

24.043 Επισκέψεις στο άρθρο (20/1/2021)

Επιτέλους στην πρίζα! Η μάρκα συνώνυμο των υβριδικών οχημάτων παγκοσμίως μπαίνει στην πρίζα! Το νέο UX300e είναι το πρώτο ηλεκτρικό της Lexus και υπόσχεται πολυτέλεια στα υψηλά πρότυπα της Lexus, αυτονομία 315 χλμ., και εγγύηση μπαταρίας 1.000.000 χιλιομέτρων!


Ευχάριστο και απολαυστικό στο δρόμο, και με ποιοτική κύλιση είναι τo UX300e. Η ανάρτηση είναι πιο σφικτή για να αντιμετωπιστεί το extra βάρος των μπαταριών.

Ευχάριστο και απολαυστικό στο δρόμο, και με ποιοτική κύλιση είναι τo UX300e. Η ανάρτηση είναι πιο σφικτή για να αντιμετωπιστεί το extra βάρος των μπαταριών.


Αν ρωτήσεις 100 «πες μου μια μάρκα με υβριδικά αυτοκίνητα», οι 100 θα σου απαντήσουν «η Toyota». Η ιαπωνική εταιρεία έχει γίνει συνώνυμο των υβριδικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ το πολυτελές κομμάτι της, η Lexus, είναι η μόνη μάρκα που προσφέρει όλα τα μοντέλα της και ως υβριδικά. Και αυτό έχει αποτυπωθεί στις πωλήσεις καθώς την τελευταία 15ετία η Lexus έχει πουλήσει 1,8 εκατομμύρια υβριδικά.

Τι γίνεται λοιπόν με τα ηλεκτρικά που είναι και η νέα μόδα; Με τέτοια τεχνογνωσία πάνω στα υβριδικά και τις μπαταρίες, ο ιαπωνικός κολοσσός θα μπορούσε να είχε μπει εδώ και χρόνια στο παιχνίδι, όμως η φιλοσοφία των Ιαπώνων είναι να προχωρούν με γερά βήματα και όταν πρέπει. Μια φιλοσοφία που μας βρίσκει σύμφωνους, γιατί ναι τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον, αλλά δεν θα κατακλύσουν τους δρόμους το 2021.

Και ερχόμαστε έτσι στην πρώτη προσπάθεια της Lexus για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το νέο UX300e, το οποίο τοποθετείται στην hot κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, έχει μήκος σχεδόν 4,5 μέτρα, πατάει στην πλατφόρμα GA-C της Toyota, υπόσχεται αυτονομία 315 χλμ. και έχει εγγύηση μπαταρίας -κρατηθείτε- έως 1.000.000 χλμ.!

1.000.000 χλμ. εγγύηση μπαταρίας
Ναι, σωστά το διαβάσατε! Η Lexus δίνει για την μπαταρία των 54,3 kWh με τις 288 συνολικά κυψέλες εγγύηση 1.000.000 χιλιομέτρων ή 10 ετών. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε 274 χιλιόμετρα ημερησίως για να σπάσετε το φράγμα αυτό, ή διαφορετικά να αλλάξετε επάγγελμα και να βάψετε το εμπνευσμένο από το μπλε των ελληνικών θαλασσών χρώμα του αυτοκινήτου σε κάτι πιο… κίτρινο. Όσο τέλος για τις μπαταρίες, αυτές είναι τοποθετημένες κατά μήκος του πατώματος και κάτω από το πίσω κάθισμα και τον χώρο αποσκευών, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους του οχήματος να έχει κατέβει κατά 7 εκατοστά σε σχέση με την υβριδική έκδοση που σημαίνει καλύτερη ευθυβολία, αλλά και μεγαλύτερη αδράνεια παρά τη πιο σφιχτή ανάρτηση (σ.σ. το βάρος είναι στα 1.785 κιλά). Όμως πριν πούμε για την οδική συμπεριφορά, ας πούμε για το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Σήμα κατατεθέν η πολυτέλεια στην καμπίνα
Υπάρχει κάποιος που μπορεί να αμφιβάλλει για τον premium χαρακτήρα του εσωτερικού των Lexus; Από την στιγμή που συζητάμε για την συγκεκριμένη μάρκα, η πολυτέλεια είναι κερδισμένο στοίχημα, μας είχε πει κάποτε ένας φίλος της αυτοκίνησης. Εμείς, θα σχολιάσουμε πάντως πως οι σχεδιαστές της Lexus πρέπει να λάβουν τα εύσημα για τον τρόπο που έχουν συνδυάσει τα premium με high tech στοιχεία, ότι η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία (σ.σ. ενδεικτικό της είναι τα ραμμένα στο χέρι δερμάτινα καθίσματα) και τα σημεία στα οποία έχει γίνει έκπτωση στη συναρμογή είναι λίγα. Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να αξιολογήσουμε αρνητικά, αυτό είναι μόνο το touch pad του συστήματος πολυμέσων γιατί θέλει τρομερή εξοικείωση. Επίσης, θα θέλαμε και λίγο καλύτερες τις φωνητικές εντολές. Από την άλλη όμως το προαιρετικό Mark Levinson ηχοσύστημα είναι όλα τα λεφτά. Τέλος, όσον αφορά στους χώρους, η είσοδος στο πίσω κάθισμα είναι δύσκολη και δεν κάθεσαι άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μικρός (367 λτ.) για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ευχάριστο στο δρόμο
Βάση του Lexus UX300e αποτελεί η πλατφόρμα GA-C, η οποία έχει αποδείξει τον σπορτίφ χαρακτήρα της (π.χ. Toyota C-HR). Στην προκειμένη περίπτωση, το μοντέλο ζυγίζει λόγω μπαταριών σχεδόν 1,8 τόνους που είναι μεν σεβαστό ως νούμερο, όχι όμως μεγάλο για ηλεκτρικό όχημα και έτσι στην πράξη μπορείς να κινηθείς πίσω από το τιμόνι του σβέλτα και ευχάριστα. Ok, όταν το παρακάνεις στο γκάζι τα 300 Nm θα σπάσουν την πρόσφυση καθώς το μοντέλο είναι να υπενθυμίσουμε προσθιοκίνητο και όχι 4κίνητο. Αναφορικά με τον κινητήρα των 204 ίππων αυτός εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,5 δλ.), όμως η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Τέλος, ενδιαφέρον χαρακτηριστικό το Active Sound Control (ASC), σύστημα το οποίο μέσω ενός ηχείου μιμείται τον ήχο του κινητήρα καύσης.

Αυτονομία 315 χιλιόμετρα, και έξυπνες λύσεις για τις θερμοκρασίες
Η μπαταρία των 58,4 kWh του UX300e εξασφαλίζει αυτονομία 315 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, αρκεί φυσικά το στιλ οδήγησης να μην είναι ιδιαίτερα επιθετικό. Αν μάλιστα είστε προσεκτικοί στην χρήση, θα επιμηκύνετε και την διάρκεια ζωής της. Άλλωστε, αυτό είχε ως στόχο και η Lexus κατά τον σχεδιασμό της για αυτό και αποφάσισε η ψύξη να γίνεται με αέρα και όχι υγρό. Αερόψυκτη (!) λοιπόν για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και απόδοση, αλλά και με ένα αυτόνομο θερμαντικό στοιχείο σε κάθε modul της, ώστε στις χαμηλές θερμοκρασίες να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία.

Όσο τέλος για την φόρτιση, αν μπριζώσετε το μοντέλο σε οικιακή πρίζα, τότε για το 0 -100% χρειάζονται 24 ώρες, σε wall box των 6,6 kW ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί στο 1/3, ενώ σε ταχυφορτιστή των 50 kW η μπαταρία γεμίζει μέχρι το 80% μέσα σε 50 λεπτά. Άρα το ηλεκτρικό SUV της Lexus Lexus μπορεί υπό προϋποθέσεις να τα καταφέρει σε ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων. 

Συμπέρασμα
Το πείραμα των Ιαπώνων με το πρώτο ηλεκτρικό τους μοντέλο αξιολογείται θετικά. Το Lexus UX 300 ξεχωρίζει για το premium εσωτερικό του και την οδική του συμπεριφορά. Αναμένουμε πάντως βελτίωση όσον αφορά στο ηλεκτρικό εύρος και την ταχύτητα φόρτισης. Δεν ξέρουμε πότε θα έρθει στην Ελλάδα για να σας πούμε τιμές κάθε έκδοσης, στην Γερμανία, πάντως, ξεκινάει από τα 47.550 ευρώ. 

Autotriti.gr
CENNTRO AVANTIER