Είναι 4κίνητη, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και χώρους τεράστιους για μια οικογένεια. Και όμως δεν είναι κάποιο οικογενειακό SUV, αλλά μια ιδιαίτερη έκδοση της C-Class. Την βλέπετε ως μια ψαγμένη εναλλακτική στα SUV όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη ή όχι;
Αν τα οικογενειακά SUV σου αρέσουν και τα γλυκοκοιτάζεις, ρίξε μια ματιά στις επόμενες γραμμές, γιατί το μοντέλο που δοκιμάζουμε δεν είναι ένα απλό station wagon, αλλά ένα υπερυψωμένο 4κίνητο που θα σε πάει στο 100% των εκτός δρόμου διαδρομών που θα πήγαινες ως μέσος χρήστης με ένα οικογενειακό SUV. Αν είσαι από τους ψαγμένους που ξέρεις τι εστί οι όροι Allroad, Scout, Country Tourer, Active, All Terain κτλ., τότε παρακάτω θα μάθεις όλα τα σημαντικά για την καινούρια Mercedes C-Class All-Terrain.
Ναι, το ξέρουμε, αυτού του είδους τα αμαξώματα δεν είναι δημοφιλή στην Ελλάδα (αντίθετα με το τι συμβαίνει στην Ευρώπη), όμως κατά την δική μας άποψη είναι από τα πιο ψαγμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν γιατί έχουν δυνατότητες που δεν μπορείς να φανταστείς. Δεν θέλουμε να σας κουράσουμε άλλο. Μπαίνουμε κατευθείαν στο ψητό όντας όσο πιο σύντομοι γίνεται.
Πως καταλαβαίνεις ότι είναι η έκδοση Cross της C-Class;
Δεν είναι δύσκολο. Πρώτα από όλα είναι τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Έπειτα είναι η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (σ.σ. συγκεκριμένα κατά 4 εκατοστά σε σχέση με τη σεντάν) και τέλος είναι κάποιες λεπτομέρειες όπως η ράγα στη μάσκα ή οι ματ ράγες οροφής. Να πούμε την αλήθεια νομίζουμε ότι αδικείται στη μπλε απόχρωση που οδηγήσαμε. Στο λευκό ή το μολυβί που την είδαμε επίσης από κοντά, μας κάνει πιο όμορφη, πιο δυναμική και με το πίσω μέρος πιο αρμονικά δεμένο με το υπόλοιπο αμάξωμα. Αν μάλιστα έβγαινε και σε shooting brake γραμμές, τότε η ομορφιά της ίσως να μπορούσε να συγκριθεί και με αυτήν της sedan. Εν κατακλείδι, δεν μας σαγήνεψε, πρόκειται όμως για ένα όμορφο και δυναμικό αμάξωμα.
Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση και η απάντηση που δίνουμε: «εξαιρετική, εφόσον ξέρεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητές της». Και λέμε «ξέρεις», γιατί κάποιοι αγοράζουν 4κίνητα SUV και δεν έχουν πατήσεις ποτέ τις ρόδες τους εκτός ασφάλτου, έχουν SUV και δεν μπορούν να περάσουν ένα εμπόδιο που το αυτοκίνητό τους το «έχει» για πλάκα…
Απότομες πλαγιές με γλιστερό οδόστρωμα δεν θα δυσκολέψουν την Mercedes C-Class All Terrain. Θα θέλαμε μια καλύτερη προστασία από κάτω στο αμάξωμα.
Στην προκειμένη περίπτωση τα έξτρα 4 εκατοστά διευκολύνουν για περάσεις τερέν με μεγάλες διάσπαρτες πέτρες ή έντονη βλάστηση, η κατανομή 45-55 μεταξύ μπροστά και πίσω άξονα ενισχύει τον περιπετειώδη χαρακτήρα, η ανάρτηση είναι πιο δουλεμένη με καλύτερη απόσβεση στο κατσαρό οδόστρωμα, ενώ υπάρχουν και δύο off-road οδηγικά προγράμματα, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του δρόμου. Συγκεκριμένα, η επιλογή OFF ROAD είναι κατάλληλη για light καταστάσεις, χαλίκι και άμμο, ενώ η επιλογή OFF ROAD+ με σύστημα ελέγχου κατάβασης (έως 18 χλμ./ώρα) είναι κατάλληλη για πιο δύσκολα πράγματα. Με λίγα λόγια, η C-Class All-Terrain δεν είναι αγρίμι εκτός δρόμου (σ.σ. άλλωστε δεν έχει τέτοιες γωνίες προσέγγισης, ράμπας ή διαφυγής) όμως ξεπερνάει λάσπες, νεροφαγώματα και ανηφοριές που δεν σου πάει ο νους. Αν κάτι θα θέλαμε, αυτό θα ήταν μια καλύτερη προστασία (μεγαλύτερες ποδιές) στο κάτω μέρος. Πάντως, η Mercedes-Benz ξέρει από την τετρακίνηση και η τελευταία γενιά της 4MATIC το αποδεικνύει έμπρακτα.
Η Mercedes C-Class All-Terrain βγαίνει με δύο κινητήρες, στα ίδια άλογα, αμφότεροι με το σύστημα υποβοήθησης EQ Boost των 15 kW της Mercedes-Benz. Ως βενζινοκίνητη (C 200 4MATIC) φορά ένα 1.500άρη turbo κινητήρα και αποδίδει 204 άλογα και 300 Nm ροπής, ενώ ως diesel (C 220 d 4MATIC) φορά τον 2λιτρο OM 654 M και αποδίδει 200 άλογα και 440 Nm ροπής. Ο πρώτος είναι πιο πολιτισμένος στη λειτουργία του, όμως ο δεύτερος ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ της έκδοσης αυτής, αφού με ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα κάνεις ένα μακρινό ταξίδι, θα τραβήξεις το σκάφος, θα έχεις εν πάση περιπτώσει μεγαλύτερες μεταφορικές και ελκτικές απαιτήσεις.
Πιο πολιτισμένος σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας των 204 ίππων. Για να πας σβέλτα πρέπει να έχεις τις στροφές σχετικά ψηλά. Καλύτερος σε ροπή ο 2λιτρος diesel.
Κορυφαία ποιότητα κατασκευής, κορυφαίες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, εξελιγμένοι κινητήρες, κορυφαίοι χώροι είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και αυτήν την έκδοση της C-Class, όπως δηλαδή και στις υπόλοιπες εκδόσεις. Η διαφορά βρίσκεται στο ότι η 4κίνητη All Terrain απευθύνεται σε χρήστες που ξέρουν τι ζητούν, αλλά και να εκμεταλλευτούν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός οχήματος.