Το νέο SUVάκι της Jeep ονομάζεται Avenger, έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, είναι αμιγώς ηλεκτρικό και με την κρατική επιδότηση κοστίζει από 27.500 ευρώ. Το οδηγούμε στους δρόμους γύρω από τη Μάλαγα της Ισπανίας.
Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα (4,084 μ. για την ακρίβεια), ίσως κάποιοι πιστέψουν πως το νέο Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, θα είναι ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Renegade. Καμία σχέση. Τα δύο SUVάκια της Jeep, που κατασκευάζονται σε δύο εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες, θα παραμείνουν μαζί στη γκάμα της θρυλικής αμερικάνικης φίρμας. Το Avenger στηρίζεται στην πλατφόρμα CMP, που γνωρίζουμε από μοντέλα της PSA, όπως το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e για παράδειγμα και διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (στην Ισπανία και στην Ιταλιά θα διατεθεί και με 1,2 turbo βενζινοκινητήρα 100 ίππων), όχι όμως και τετρακίνηση (προς το παρόν τουλάχιστον).
Ωστόσο είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep. το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain, που προσαρμόζει την απόδοση του κινητήρα και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκρε πρόσφυσης, ενώ υπάρχει και Σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control.
Το εσωτερικό του Jeep Avenger είναι μοντέρνο και εργονομικό, ενώ χαρακτηρίζεται από τις «καθαρές» ευθείες γραμμές και την εξαιρετική ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας. Η ποιότητα των πλαστικών και το φινίρισμα είναι σε αποδεκτό επίπεδο, αλλά από τον εξοπλισμό δε λείπει τίποτα.
Το Jeep Avenger είναι διαθέσιμο στη χώρα μας μόνο στην ηλεκτρική του μορφή με τιμές 36.500, 38.000, 40.000 και 43.000 ευρώ για τις εκδόσεις Avenger, Longitude, Altitude και Summit αντίστοιχα. Αν αφαιρεθεί η κρατική επιδότηση και η απόσυρση τότε «η τιμή από» των 27.500 ευρώ είναι δελεαστική. Συγκριτικά το ηλεκτρικό Peugeot e-2008 των 136 ίππων είναι διαθέσιμο από 32.200 ευρώ και το «αδερφό» του Opel Mokka-e από 32.000 ευρώ (με επιδότηση και απόσυρση).
Σχεδίαση: New age Jeep το πιο compact Avenger
Το Avenger είναι ιδιαίτερα compact σε μήκος και σχεδιαστικά έχει χάσει το brutal, τετραγωνισμένο και τόσο ιδιαίτερο στυλ του αισθητά μακρύτερου και υψηλότερου Renegade, όπως και τα στρογγυλά μπροστινά φανάρια. Ωστόσο, παραμένει αναμφισβήτητα ένα Jeep με τις χαρακτηριστικές επτά σχισμές στη γρίλια και τις τετραγωνισμένες γραμμές.
Μας άρεσε με την πρώτη κιόλας ματιά και όντας πολύ compact και ευκίνητο, αλλά και… ηλεκτρικό, δείχνει ιδανικό για κίνηση στην πόλη, τη στιγμή που το μειωμένο ύψος το κάνει πιο «κανονικό» από τα άλλα Jeep. Είναι προσεγμένο στην κάθε στυλιστική λεπτομέρεια, ενώ σύμφωνα με τη Jeep το μπροστινό μέρος έχει σχεδιαστεί κατάλληλα ώστε να μειώσει το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ. Οι τροχοί είναι στις άκρες του αμαξώματος, έχει κοντούς προβόλους και χαρακτηρίζεται από τις κορυφαίες γωνίες αναρρίχησης (20ο προσέγγισης, 20ο ράμπας και 32ο διαφυγής) και την ανάλογη μεγάλη απόσταση από το έδαφος: 200 χλστ..