Η δεύτερη γενιά του Nissan Qashqai, φέρνει στο προσκήνιο ένα άκρως ικανό μοντέλο με ατράνταχτα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη μοντέρνα τεχνολογία και την αφομοίωση των καλύτερων στοιχείων από τις κατηγορίες των μικρών οικογενειακών και των crossover ανάμεσα στις οποίες και ακροβατεί.
Μόλις μπήκαμε στο δωμάτιό μας μετά την εκτενή συνέντευξη τύπου, που ακολούθησε την πολύωρη οδήγηση του νέου Nissan Qashqai σε διάφορες ορεινές και μη διαδρομές γύρω από την όμορφη Μαδρίτη. Οι άνθρωποι της Nissan δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για το μοντέλο, που κατασκεύασαν. Και καλά κάνουν. Αν το προηγούμενο Qashqai έκανε χρυσές πωλήσεις με περίπου 2.000.000 μονάδες (το 1,5 εκατ. από αυτές αφορούσαν μόνο την Ευρώπη), το νέο θα κάνει ακόμη περισσότερες γιατί είναι μια ολοκληρωμένη οικογενειακή πρόταση σε λογική τιμή.
Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί τον Μάρτιο με τιμές από 17.150 ευρώ για το 1,2 DIG-T των 115 ίππων.
Aλλωστε, το νέο Nissan Qashqai αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα (ή και το σημαντικότερο) μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της. Το Ιαπωνικό μοντέλο θα κατασκευάζεται και πάλι στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της φίρμας στο Σάντερλαντ στην Αγγλία. Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί τον Μάρτιο με τιμές από 17.150 ευρώ για τον 1,2 DIG-T των 115 ίππων.
Μεγαλύτερο, αλλά ελαφρύτερο
Το νέο Qashqai έχει βασιστεί πάνω στην καινούργια πλατφόρμα CMF, του ομίλου Renault-Nissan και από πλευράς διαστάσεων είναι μεγαλύτερο κατά 49 χλστ. (4.379 χλστ.), φαρδύτερο κατά 20 χλστ. (1.806 χλστ.), αλλά και χαμηλότερο κατά 15 χλστ. (1.590 χλστ.). Η μείωση του ύψους αφενός βοήθησε το δυναμισμό της εικόνας του, αφετέρου βελτίωσε δραματικά την αεροδυναμική, με το σχετικό συντελεστή να είναι πλέον στον 0,32. Η επιτυχία των μηχανικών είναι πως παρά την αύξηση των διαστάσεων το νέο Qashqai είναι 90 κιλά ελαφρύτερο.
Σχεδιαστικά η νέα γενιά του Qashqai εμπνέεται από αυτή του πρωτότυπου Hi-Cross της περσινής έκθεσης της Γενεύης για να μας φέρει ένα πιο δυναμικό σχήμα σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και χάρη στο V-Shape σχεδιασμό είναι δυναμικό, αλλά και κομψό ταυτόχρονα. Είναι σαφώς πιο ομοιογενές από το προηγούμενο, που μπροστά είχε ενδιαφέρον, αλλά πίσω έδειχνε να μην ακολουθεί.
Πλέον, μπροστά δεσπόζει η εμφατική μάσκα με τη νεότερη γρίλια των μοντέλων της Nissan, η οποία διαθέτει στις άκρες της επιθετικούς προβολείς και φώτα ημέρας LED. Στα πλάγια, διακρίνεται η αιχμηρή σχεδίαση του τρίτου πίσω πλαϊνού τζαμιού, αλλά και οι τονισμένοι «ώμοι» πάνω από τους θόλους των πίσω τροχών. Στο πίσω μέρος τέλος, ξεχωρίζουν τα νέα φώτα, που κλείνουν πάνω στην περισσότερο κεκλιμένη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Υψηλά στάνταρ ποιότητας έχει το εσωτερικό του νέου Qashqai, που αλλάζει εντελώς σε σχέση με το σημερινό. Έχει ένα εντελώς νέο ταμπλό, με μαλακό αφρώδες πλαστικό στο επάνω μέρος και το μεγαλύτερο μέρος της πρόσοψής του και αντίστοιχα νέα κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει στο κάτω τμήμα της τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα ταχυτήτων. Αλλαγμένα είναι και τα καθίσματα, τα οποία έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με τη NASA για να προσφέρουν περισσότερο άνετες μετακινήσεις, ενώ νέο και πιο σπορτίφ είναι το τριάκτινο τιμόνι.
Στο κομμάτι των χώρων, η ιαπωνική φίρμα υπόσχεται περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των εμπρός και πίσω επιβατών (+10 χλστ.), αλλά και τα πόδια τους, ενώ μεγαλώνει στα 430 λτ. και το πορτ-μπαγκάζ (+20 λτ.). Η πανοραμική θέση οδήγησης εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα. Η πρακτικότητα της καμπίνας τονίζεται από τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και την επίπεδη διαμόρφωση του χώρου, όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Μια έξυπνη λεπτομέρεια είναι η δυνατότητα αποθήκευσης της εταζέρας σε ειδική θέση, όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Η ευρυχωρία της καμπίνας προκαλεί εντύπωση. Υπάρχει χώρος για το κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια όλων των επιβατών, ακόμα και για εύσωμους. Τα πάντα είναι γερά συναρμολογημένα, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και υπάρχει προσοχή στη λεπτομέρεια. Η έξτρα οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και η στάνταρ οθόνη πολλαπλών ενδείξεων ανάμεσα στα αναλογικά όργανα, δίνει το hi-tech στίγμα της κατασκευής.
Νέοι κινητήρες
Στο κομμάτι των κινητήρων, έχουμε έναν (προς το παρόν) νέο turbo βενζινοκινητήρα (DIG-T) άμεσου ψεκασμού 1,2 με 115 ίππους. Προς το Σεπτέμβρη θα υπάρξει και ένας 1,6 DIG-T με και 150 ίππους. Ο άκρως ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά 1,2 έχει μέση κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ. Σε ό,τι αφορά τέλος στους diesel, θα υπάρχουν τα γνωστά μοτέρ dCi στα 1,5 και 1,6 λτ. με 110 και 130 ίππους αντίστοιχα, με τον πρώτο εξ αυτών να έχει δεχτεί βελτιώσεις για πιο ραφιναρισμένη λειτουργία και μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. Χάρη σε αυτόν το Qashqai απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 γρ./χλμ.
Οδηγώντας το νέο Qashqai
Η νέα πλατφόρμα φέρνει στο Qashqai δύο διαφορετικές αναρτήσεις στο πίσω τμήμα, ανάλογα με τη μετάδοση της κίνησης. Στα δικίνητα μοντέλα υπάρχει πίσω ημιάκαμπτος άξονας, ενώ στα τετρακίνητα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων.
Τα δικίνητα μάλιστα εφοδιάζονται και με ειδικά αμορτισέρ διπλού εμβόλου. Τα πρώτα 150 χλμ.χιλιόμετρα με το νέο Qashqai τα κάναμε με τη βενζινοκίνητη έκδοση 1,2, που τραβάει ικανοποιητικά, έχει ελαστικότητα και ροπή, αλλά κυρίως εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία. Αυτό ισχύει για την ανάρτηση, που καταπίνει εξαιρετικά τις ανωμαλίες. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και τα εξαιρετικά καθίσματα, ταξιδεύεις ατσαλάκωτος.
Το νέο Nissan Qashqai έχει εξαιρετικό πάτημα και σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι την απόσταση των 180 χλστ. από το έδαφος. Ταξιδεύει, στρίβει και φρενάρει σαν ένα κανονικό επιβατικό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το τιμόνι έχει σωστό βάρος (ακόμα και στην νορμάλ ρύθμιση γιατί υπάρχει και σπορ, που βαραίνει περισσότερο), ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου δεν προβληματίζει, τα φρένα είναι στο ύψος των καταστάσεων. Δεν είναι ιδιαίτερα σπορ, αλλά δε θέλει και να είναι.
Η ποιότητα κύλισης και η άνεση έχουν μια upper class νότα, που θυμίζει Γερμανούς ανταγωνιστές. Τα ηλεκτρονικά συστήματα δε σε αφήνουν να κάνεις λάθος, αλλά και δεν επεμβαίνουν νωρίς για να σου χαλάσουν τη διάθεση να πας πιο γρήγορα από ότι αρμόζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η γυάλινη οροφή γεμίζει με φως την καμπίνα και δεν μπορούμε να σκεφτούμε κάτι, που θα εμποδίζει το νέο Nissan Qashqai να γίνει η νέα εμπορική επιτυχία της ιαπωνικής φίρμας.
Αν το 1,2 στην ανηφόρα και με φορτίο είναι απλά επαρκές, δεν ισχύει το ίδιο και για το 1,5 dCi. Ο βελτιωμένος πετρελαιοκινητήρας παράγει ανεπαίσθητο θόρυβο και μηδενικούς κραδασμούς και στις μεσαίες στροφές είναι μεστός σε απόδοση και κινεί με άνεση Qashqai. Στις πολύ χαμηλές στροφές είναι κάπως νωθρός, αλλά είναι εξαιρετικά οικονομικός και σε πραγματικές συνθήκες.