Η Hyundai θέλει το ρεκόρ στο Pikes Peak με το Ioniq 5 N και έχει ρίξει 4 αυτοκίνητα στη μάχη.
Αυτοκίνητα χωρίς ρύπους, αλλά ταυτόχρονα με αληθινά κι άγρια συναισθήματα. Υπάρχουν; Η απάντηση ακούει στο όνομα, Ηyundai Ioniq 5 N. Το δοκιμάσαμε και μεταφέρουμε τις πρώτες απολαυστικές εντυπώσεις μας.
Πώς είναι στο δρόμο το νέο Hyundai Ioniq 5 N των 650 ίππων;
Είναι ίσως η πιο δύσκολη πρόκληση στην αλλαγή της κινητικότητας που έρχεται. Πώς δηλαδή να κάνεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ελκυστικά σε όσους έχουν ένα συναισθηματικό δέσιμο με τα οχήματα τους. Πώς να τα κάνεις να μιλάνε στην «καρδιά» όσων δεν θέλουν να πηγαίνουν απλά από το σημείο «A» στο «Β», αλλά να νιώθουν κάθε μέτρο που διανύουν, με τις μικρές λεπτομέρειες, όπως ο ήχος της εξάτμισης ή οι κουμπωτές αλλαγές του κιβωτίου. Να υπάρχουν αυτό που σου δίνει χαρά και σε κάνει να μπαίνεις σε μια οδηγική νιρβάνα.
Εδώ ακριβώς έρχεται η Hyundai με το Ioniq 5 N, το οποίο καταφέρνει να βγάζει τις μικρές εκρήξεις χαράς που προσφέρει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, έστω κι αν ουσιαστικά είναι όλα τεχνητά. Αλλά το κάνει καλά, με την εταιρεία να έχει προσεγγίσει την όλη κατάσταση με τόση λεπτομέρεια, που ακόμα και οι πραγματικοί φετιχιστές του ήχου του βγάζουν το καπέλο.
Αλλάζει ταχύτητες κι ακούγεται σαν θερμικό
Μάλιστα στο σύστημα «N Active Sound», το Ioniq 5 N όχι μόνο ακούγεται, αλλά και οδηγιέται σαν i30 N. Υπεύθυνη για αυτό είναι η τεχνολογία Ν e-Shiftμε τα δύο paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία χρησιμοποιεί για να προσομοιώσει ένα σασμάν οκτώ ταχυτήτων. Μιλάμε για μια ολοκληρωμένη αίσθηση αφού το σύστημα προσφέρει στον οδηγό το τράντανταγμα της αλλαγής, την μεταβολή της ροπής και τη χροιά της εξάτμισης, έστω και ψηφιακά.
Το όλο concept δένει τόσο αρμονικά και είναι τόσο φυσικά συγχρονισμένο που χρειάστηκε να υπενθυμίσουμε αρκετές φορές στον εαυτό μας κατά τη διάρκεια της πρώτης δοκιμαστικής οδήγησης στην πίστα Castellolí στην Ισπανία ότι καθόμασταν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν έχει ούτε κιβώτιο ταχυτήτων, ούτε σύστημα εξάτμισης. Επιπλέον, η Hyundai προσφέρει ακόμα δύο φουτουριστικούς ήχους εκτός από τον βρυχηθμό του τετρακύλινδρου κινητήρα, με τον ένα να ακούγεται λίγο σαν το διαστημόπλοιο Enterprise και τον άλλο σαν συρμός του μετρό. Εμείς προτιμήσαμε να μείνουμε στη συγχορδία με την ονομασία «Ignition», η οποία μιμείται τον γνώριμο ήχο του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Mε μήκος 4,72 μέτρα και βάρος 2,2 τόνους, το Ioniq 5 N έχει το μέγεθος μιας Porsche Macan.
Φτάνει τα 650 άλογα και τα 770 Nm ροπής
Και τώρα που είπαμε αρκετά τις χροιές του Ioniq 5 N, ήρθε η στιγμή και για τα υπόλοιπα, τα οποία μόνο λιγότερο εντυπωσιακά δεν είναι! Δύο ηλεκτροκινητήρες κινούν το κορεατικό αυτοκίνητο, ο ένας στον μπροστινό άξονα και ο άλλος στον πίσω, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 609 ίππους και τα 740 Nm ροπής. Aν μάλιστα όλα αυτά δεν φτάνουν στο οδηγό, τότε αυτός μπορεί πατώντας το κουμπί «N Grin Boost» στο τιμόνι, να «ξεκλειδώσει» για δέκα δευτερόλεπτα επιπλέον 41 ίππους και 30 Νm ροπής.
Όλη αυτή η εντυπωσιακή ιπποδύναμη αποτυπώνεται και στις επιδόσεις, όπου το Ioniq 5 N χρειάζεται 3,4 δλ. για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα. Για να διασφαλίσει η Hyundai ότι ο οδηγός σε κάθε εκκίνηση από στάση θα «απολαμβάνει» την ίδια αίσθηση, έχει ενσωματώνει στο μοντέλο launch control, το οποίο σπρώχνει εμφατικά προς τα εμπρός το Ioniq 5 N, αλλά όχι με την ίδια σφοδρότητα μιας Porsche Taycan.
Η μπαταρία του μοντέλου έχει χωρητικότητα 84 kWh και, διαθέτει τεχνολογία φόρτισης 800 Volt, κάτι που του επιτρέπει (θεωρητικά) να φτάσει από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά όταν συνδεθεί με ταχυφορτιστή, ενώ μια αυτονομία 448 χιλιομέτρων μοιάζει να είναι εφικτή.
Πολύ δυναμικό και αγωνιστικό εσωτερικό
Εμφανισιακά το Hyundai Ioniq 5 N είναι σαφώς διαφορετικό από το συμβατικό αδερφό του. Το sport μοντέλο είναι 8 εκατοστά πιο μακρύ, 5 εκατοστά πιο φαρδύ και 2 εκατοστά πιο κοντά στην άσφαλτο, με το μπροστινό μέρος, να είναι πολύ πιο επιθετικά σχεδιασμένο, χωρίς όμως να χάνει τη συγγένεια με τη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας Ioniq. Συγκεκριμένα τα μεγάλα ανοίγματα στον προφυλακτήρα και κάτω από τη μάσκα διαθέτουν μεταβλητά πτερύγια ώστε η ροή αέρα να είναι πάντα όσο χρειάζεται το αυτοκίνητο, π.χ.: σε χαλαρές συνθήκες, τα πτερύγια κλείνουν εντελώς προς όφελος της αεροδυναμικής. Όμως δεν είναι το μοναδικό σημείο στο Ioniq που παίζει το δικό του ρόλο στο κομμάτι της αεροδυναμικής, αλλά και της οδικής συμπεριφοράς, μιας και οι αεροκουρτίνες μπροστά από τους θόλους και η αεροτομή στην οροφή μόνο για επίδειξη δεν είναι.
Από την άλλη, στο εσωτερικό, τα τέσσερα «ιδιαίτερα» κουμπιά στο τιμόνι τραβούν αμέσως τα βλέμματα, με τα δύο στρογγυλά στην κάτω μεριά να επιτρέπουν στον οδηγό να αποθηκεύσει τα δικά του προγράμματα, ώστε να έχει άμεση πρόσβαση όταν θελήσει. Το κουμπί πάνω αριστερά εναλλάσσει τα drive mode, ενώ από την δεξιά μεριά βρίσκεται το «NGB» που απελευθερώνει την επιπλέον ιπποδύναμη. Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η λειτουργία «N Road Sense» προτείνει αυτόματα στον οδηγό να επιλέξει κάποιο πιο «αγωνιστικό» mode όταν αντιληφθεί ότι ακολουθάει δρόμο με στροφές, ώστε να μην χαθεί καμία στιγμή η οδηγική απόλαυση. Στα παραπάνω δυναμικά στοιχεία έρχονται να προστεθούν και τα στάνταρ σπορ καθίσματα, τα οποία παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, παρά το γεγονός ότι τα ενσωματωμένα προσκέφαλα μπορεί να ενοχλήσουν τους πιο ψηλούς οδηγούς.