Με την άφιξη του νέου Toyota Urban Cruiser η κατηγορία των SUV πόλης αποκτά ένα ακόμη δυνατό παίκτη. Η διαφορετική εμφάνιση, οι οικονομικοί κινητήρες και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά χάρη στην τετρακίνηση και όχι μόνο είναι τα πρώτα στοιχεία που ξεχωρίζουν
Ευχάριστη η οδική συμπεριφορά με αυξημένα όρια πρόσφυσης
Η περίπτωση του νέου Toyota Urban Cruiser αποτελεί μια «δύσκολη» περίπτωση. Δύσκολη για τον πολύ απλό λόγο ότι έρχεται να «παίξει» σε μια νέα κατηγορία, αυτή των SUV πόλης. Μια κατηγορία που δεν έχει ακόμη εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού (μικρός είναι ακόμη ο αριθμός των εκπροσώπων της) και κάνει τις πρώτες προσπάθειες να «κλέψει» πελάτες από τις «γειτονικές» κατηγορίες. Δεδομένου επίσης και της κρίσιμης εποχής που βιώνει ο κόσμος της αυτοκίνησης αυτήν την περίοδο, κάθε νέα προσπάθεια πρέπει να γίνεται με αργά και αποφασιστικά βήματα.
Αυτόν το δρόμο ακολουθεί η ελληνική αντιπροσωπία της Toyota για την περίπτωση του Urban Cruiser, αφού στα αρχικά της πλάνα δεν είναι η εισαγωγή του μοντέλου στην ελληνική αγορά. Κάθε βήμα πρέπει να γίνεται συνυπολογίζοντας όλους τους παράγοντες και πρώτα από όλα την τιμή. Αυτή λοιπόν είναι άγνωστη, ενδεικτικό όμως είναι πως στις ευρωπαϊκές αγορές, όπου το μοντέλο θα διατίθεται, αυτή θα ξεκινά από τα 18.500 περίπου ευρώ. Τσιμπημένη θα μπορούσε να πει κανείς. Από την άλλη, όμως, «όταν προηγείσαι, βάζεις εσύ τα όρια», μας ανέφερε υπεύθυνος marketing της Toyora Europe. Και εκτός αυτού; Το νέο μοντέλο, σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρείας, αποτελεί μια εναλλακτική, premium πρόταση, που προορίζεται για άτομα με νεανικό χαρακτήρα και active lifestyle. Ισχύουν όμως τα παραπάνω;
Συνέχεια του άρθρου >>>
Όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, αυτή αποτελεί κάτι το διαφορετικό συγκριτικά με τα υπάρχοντα δεδομένα, ακολουθεί τα τελευταία σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των μικρών SUV, αφού διαθέτει σχεδόν «τετράγωνη» σχεδίαση. Το μήκος του δεν υπερβαίνει τα τέσσερα μέτρα (3.930 χλστ.) και με τις έντονες νευρώσεις και τις μεγάλες επιφάνειες το Urban Cruiser αποτελεί περισσότερο ένα niche παρά ένα macho μοντέλο. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν ο μεγάλος προφυλακτήρας και η διαιρούμενη μάσκα με το σήμα της Toyota στο κέντρο, πλάι οι γραμμές διαμορφώνουν ένα τραπεζοειδές σχήμα (ξεχωρίζουν τα μαύρα πλαστικά μαρσπιέ των τετρακίνητων εκδόσεων και οι εξωτερικοί καθρέπτες με τα ενσωματωμένα φλας), ενώ πίσω η επίπεδη γυάλινη επιφάνεια σε συνδυασμό με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και την μεγάλη πόρτα βγάζουν ένα δυναμισμό, «ικανό» για όχημα του είδους. Σε κάποιους μάλιστα το πίσω μέρος ίσως θυμίσει λίγο από Dodge Caliber. Σε γενικές γραμμές, βλέποντας το μοντέλο από κοντά, παρατηρείς ένα όμορφο και νεανικό σύνολο, με τη δική του προσωπικότητα, που ξεφεύγει κάπως από τα κλασικά στερεότυπα.
Εσωτερικό
Αντίθετα με την εξωτερική σχεδίαση, η οποία έχει κάτι το φρέσκο και εναλλακτικό (ασχέτως αν σου αρέσει ή όχι) το εσωτερικό του μοντέλου δεν συμβαδίζει με τον premium χαρακτήρα τον οποίο θέλουν να δώσουν οι άνθρωποι της Toyota στο μοντέλο. Το ταμπλό καλύπτεται από σκληρά πλαστικά, τα οποία έχουν μεν καλή εφαρμογή, θυμίζουν όμως περισσότερο όχημα κατηγορίας «μικρά-πόλης», όπως δηλαδή το Toyota Yaris. Σε αυτό άλλωστε βασίζεται και το Urban Cruiser. Στην κεντρική κονσόλα για παράδειγμα χειριστήρια του κλιματισμού είναι ίδια με του Yaris. Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά ευδιάκριτος, περίεργη λίγο η θέση της βελόνας του στροφομέτρου (έχει το ίδιο κέντρο με αυτήν του ταχύμετρου, ανεβαίνει όμως αριστερόστροφα). Εργονομικά θέματα δεν υπάρχουν, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, μόνο η θέση οδήγησης είναι σχετικά υψηλή, θα ήθελες να κάθεσαι πιο χαμηλά.
Από πλευράς διαστάσεων και χώρων, ο χώρος αποσκευών των 314 λίτρων (388 εάν σύρεις τα καθίσματα) κρίνεται ικανοποιητικός δεδομένου των εξωτερικών διαστάσεων του μοντέλου, θα ήθελες όμως να είναι πιο επίπεδος όταν πέφτουν οι πλάτες της δεύτερης σειράς των καθισμάτων (δημιουργείται ένα μικρό σκαλοπατάκι). Στο πίσω μέρος οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και ικανοποιητικό για τα πόδια, πλάι όμως τρεις επιβάτες θα καθίσουν με αρκετές παραχωρήσεις. Το Urban Cruiser έχει πλάτος 1.725 χλστ., είναι στενό, κάτι που γίνεται αισθητό όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό.
Κινητήρες
Στην πρώτη μας επαφή με το Toyota Urban Cruiser στους δρόμους της Πορτογαλίας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων με απόδοση 101 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., όσο και τον 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα των 89 ίππων. Αφήνοντας κατά μέρος την κατάσταση που υπάρχει στην ελληνική αγορά όπου επικρατεί η «πετρελαιοαπαγόρευση» στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (έχουμε αναφερθεί άπειρες φορές), ο ντιζελοκινητήρας αποτελεί πιο ενδεικτική επιλογή για το μοντέλο. Παρά το μεγαλύτερο βάρος κινεί με μεγαλύτερη ευκολία το μοντέλο και χαρίζει καλύτερες επιδόσεις. Εκτός αυτού μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση (Active Torque Control AWD της Toyota), κάτι που δεν ισχύει για τον 1.33 βενζίνης. Αυτός αποδίδει μεν 101 ίππους, υιοθετεί τη φιλοσοφία Optimal Drive της Toyota (ξεχωρίζει το σύστημα Auto Start Stop), όμως όταν επιθυμείς να κινηθείς γρήγορα πρέπει να κρατάς τη βελόνα του στροφόμετρου πιο ψηλά. Μέσα στην πόλη ωστόσο, όπου οι επιδόσεις δεν αποτελούν αυτοσκοπό, η χαμηλή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου.
Στο δρόμο
Στους δρόμους της Πορτογαλίας οι οποίοι προσφέρουν καλύτερη ελκτική πρόσφυση συγκριτικά με τους ελληνικούς, το Urban Cruiser, τόσο το δικίνητο όσο και το τετρακίνητο μας ικανοποίησε με την οδική του συμπεριφορά. Πρώτα από όλα στον αυτοκινητόδρομο φάνηκε σταθερό, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν ήταν μεγάλοι, και στην καμπίνα περνούσε κυρίως ο ήχος από τον κινητήρα όταν αυτός πιεζόταν. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορρόφησε τις λιγοστές ανωμαλίες του οδοστρώματος, φάνηκε όμως να έχει σχετικά μικρές διαδρομές και άρα η αναγωγή στους ελληνικούς δρόμους είναι δυσκολότερη. Ευχάριστη ήταν η οδική συμπεριφορά και όταν πιέσαμε το μοντέλο περισσότερο. Τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν αυξημένα (σε αυτό συνέβαλε και ο καλός ασφαλτοτάπητας), ενώ οι πλευρικές κλίσεις περιορισμένες. Αισθητές όμως ένεκα της σχετικά υψηλής θέσης οδήγησης. Η μετάδοση της κίνησης στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που είχαμε στην κατοχή μας γινόταν και από τους τέσσερις τροχούς, όμως το βάρος στο εμπρός μέρος του οχήματος γινόταν περισσότερο αισθητό από ό,τι στο βενζινοκίνητο σύνολο. Σε γενικές πάντως γραμμές, το Urban Cruiser είναι ένα μοντέλο με ευχάριστη και σίγουρη οδική συμπεριφορά, που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού για το οποίο απευθύνεται.
Να Άρθει ή να μην έρθει;
Το παραπάνω είναι ένα ερώτημα που ταλανίζει αρκετά την ελληνική αντιπροσωπεία. Σίγουρα το μοντέλο αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, αφού συγκαταλέγεται στην κατηγορία των SUV πόλης. Ένα προϊόν που φέρει την σφραγίδα της Toyota (να σημειωθεί ότι κατασκευάζεται και στην Ιαπωνία) με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Απευθύνεται σε μια ακόρεστη ακόμη κατηγορία που βρίσκεται στη γέννηση της και της οποίας οι εκπρόσωποι είναι ακόμα λίγοι. Αν δεν έρθει λοιπόν ίσως να «χάσει έδαφος» απέναντι στους ανταγωνιστές του. Μπορεί όμως και όχι… Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να έρθει με χαμηλότερη βασική τιμή από ό,τι τα 18.500 ευρώ των άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Τότε σίγουρα θα αποτελεί μια γοητευτική πρόταση. Όπως και να έχει στην Ελλάδα δεν μπορεί να έρθει πριν το Σεπτέμβριο του 2009, αφού η γραμμή παραγωγής από το εργοστάσιο είναι συγκεκριμένη. Μέχρι τότε… θα δούμε.