ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Golf.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Golf.

Οδηγούμε το νέο VW e-Golf

12.976 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2014)

Το VW e-Golf αφορά τον πολίτη του μέλλοντος που επιθυμεί να συνδυάσει τη χρηστικότητα του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού best seller, με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μόνη προϋπόθεση είναι μια πρίζα εκεί κοντά που παρκάρει.

Η ιδέα είναι απλή. Παίρνουμε ένα από τα μεγαλύτερα best sellers όλων των εποχών και το βάζουμε στην πρίζα. Έτσι έχουμε καθημερινή ευκολία χρήσης και ηλεκτρικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους. Με 190 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία, το νέο VW e-Golf καλύπτει μια χαρά τις ανάγκες του μέσου Ευρωπαίου που, σύμφωνα και με τις αναλύσεις της VW στη Γερμανία, δε διανύει πάνω από 50 χλμ. τη μέρα για να κάνει τις δουλειές του. Το πακέτο συμπληρώνεται από την τελειοποιημένη αεροδυναμική του διαχρονικού σχήματος, τις «λειτουργικές» επιδόσεις, τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και τις hi tech εφαρμογές. Όλα αυτά στην τιμή των 34.900 στη Γερμανία. 
Εμφάνιση: «Σιδερωμένη» αεροδυναμικήΗ βάση είναι το διαχρονικό σχήμα του 5θυρου (αποκλειστικά) Golf. Οι αλλαγές στην εμφάνιση έχουν να κάνουν με τη μαύρη συμπαγή μάσκα, αλλά και τη μαύρη λακαριστή εισαγωγή αέρα από κάτω. Το μπροστινό τμήμα του μοντέλου διατρέχει μια χαρακτηριστική μπλε ρίγα (e-design line) που είναι ενδεικτική της γκάμας μοντέλων VW με «Blue Power» (αυτό είναι το logo για τα ηλεκτρικά της φίρμας). Ακόμα, ένα χαρακτηριστικό είναι η αλλαγή όλων των φωτιστικών με Led, από τα φώτα ημέρας σε σχήμα "C" (στη θέση των κλασικών φανών ομίχλης), μέχρι και τα πίσω φωτιστικά. Παράλληλα, οι 16άρες αεροδυναμικές ζάντες, που... συνεργάζονται με οικολογικά ελαστικά (με αντίσταση κύλισης περιορισμένη κατά 10% σε σχέση με ανάλογου μεγέθους συμβατικά), συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πολύ αεροδυναμικού πακέτου με συντελεστή λίγο πάνω από το 0,28. Μια βελτίωση της τάξης του 10% σε σχέση με τα απλά χάτσμπακ της γκάμας του μοντέλου (έκδοση 1,6 TDI). 
Εσωτερικό: Η γνωστή άνεση και ποιότητα σε μπλε φόντοΣτο e-Golf, αριστερά από το ταχύμετρο και αντί για το στροφόμετρο υπάρχει ένα αναλογικό όργανο που απεικονίζει τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, ενώ μέσα στο ταχύμετρο εδράζεται και το αναλογικό όργανο για το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία. Σημειώστε επίσης ότι υπάρχει ύφασμα (ή δέρμα προαιρετικά) σε ειδικό χρωματισμό, ενώ υπάρχουν και ραφές σε μπλε χρώμα σε τιμόνι, λεβιέ, πατάκια και καθίσματα. Ωστόσο, αυτό που τονίζει και η VW και έχει μεγαλύτερη σημασία, είναι ότι το εσωτερικό είναι πλήρες ανέσεων, που πλαισιώνονται από τα γνωστά, υψηλά, επίπεδα ποιότητας. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει το top of the range σύστημα Infotainment «Discover Pro», το μπροστινό παρμπρίζ είναι θερμαινόμενο, ενώ υπάρχει και αυτόματος κλιματισμός. Παράλληλα, η VW έχει εξελίξει ένα application για smartphone, το «Volkswagen Car-Net-e-Remote» που επιτρέπει την εξ αποστάσεως έναρξη φόρτισης της μπαταρίας, εφόσον το μοντέλο είναι στην πρίζα, την ενεργοποίηση του συστήματος ψύξης / θέρμανσης κατά το παρκάρισμα, ή την πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος. 
Σε επίπεδο χώρων, η μοναδική διαφορά που παρατηρείται σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Golf, ανάγεται στο υψηλότερο πάτωμα εντός της καμπίνας. Και αυτό γιατί, η συστοιχία των μπαταριών βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. 
Σύστημα κίνησης: Μέχρι 190 χλμ. αυτονομίας & 1,4 ευρώ/ 100 χλμ. κατανάλωσηΤο VW e-Golf εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, με την τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου να βρίσκεται σε ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από τις δύο σειρές καθισμάτων (& στη θέση του κεντρικού τούνελ) που θεωρείται ιδανικό σημείο τοποθέτησης δυναμικά και όσον αφορά στην ασφάλεια, χωρίς να κλέβει πολύ χώρο από το πορτ-μπαγκάζ (343 λίτρα, έναντι 380 του συμβατικού). Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών οδηγικών προφίλ, που διαφοροποιούν τη λειτουργία του συστήματος κίνησης. Στη λειτουργία Normal, ο κινητήρας διατηρεί τη μέγιστη απόδοσή του (115 PS ισχύος και 270 Nm ροπής). Ακολουθεί το Eco, στο οποίο η διαθέσιμη ισχύς μειώνεται στους 95 ίππους και η ροπή στα 220 Nm, ενώ διαφοροποιείται και η απόκριση του γκαζιού. Αντίστοιχα μειώνεται η τελική ταχύτητα στα 115 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα στο Normal) και το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 13,1 δλ. (10,4 δλ. στο Normal). Η τρίτη και πιο οικολογική επιλογή Eco+ μειώνει περαιτέρω την ισχύ στους 75 ίππους και τη ροπή στα 175 Nm, ενώ αλλάζει και πάλι η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και απενεργοποιεί το air condition. Η τελική ταχύτητα μειώνεται στα 90 χλμ./ώρα και οι επιδόσεις αρκούν μόνο για ήπια κίνηση εντός πόλεως. Η μέγιστη αυτονομία που μπορεί να επιτύχει το e-Golf (έως 190 χλμ.) είναι κάτι που εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, αλλά και από την εξωτερική θερμοκρασία (η VW ανακοινώνει ότι σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η αυτονομία μειώνεται). Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, η VW ανακοινώνει 13 ώρες μέσω του απλού καλωδίου και μιας απλής πρίζας ή 8 ώρες μέσω της χρήσης του έξτρα φορτιστή τοίχου, που μπορεί να τοποθετηθεί στο γκαράζ του ιδιοκτήτη. 
Θέμα επιλογής η αυτονομίαΗ αυτονομία του ηλεκτρικού Golf εξαρτάται και από το σύστημα πέδησης. Με το ηλεκτρονικό αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 5 επίπεδα λειτουργίας. Αυτά είναι από τη θέση D (όπου δεν παράγεται καθόλου ενέργεια κατά το φρενάρισμα) και διαδοχικά τις θέσεις D1, D2, D3, & B, οπότε και το μοτέρ φρενάρει σε μέγιστο βαθμό το αυτοκίνητο, ενώ παράγεται και η μέγιστη δυνατή ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών. Από την άλλη, αν οι μπαταρίες είναι γεμάτες τότε η διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ακυρώνεται. 
Οδική συμπεριφοράΌπως συμβαίνει με όλη τη γκάμα του νέου VW Golf, έτσι και το e-Golf βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα του ομίλου, MQB. Αυτή σχεδιάστηκε από την αρχή για να φιλοξενήσει την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, όπως και όλα τα διαθέσιμα συστήματα κίνησης (βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου, plug-in υβριδικό -όταν πρόκειται για την έκδοση GTE-, ηλεκτρικό). Και να σημειωθεί ότι όλες αυτές οι εκδόσεις του μοντέλου "βγαίνουν" από την ίδια γραμμή παραγωγής. 
Το e-Golf έχει "πάρει" πάνω από 300 κιλά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του, που οφείλονται κατά βάση στις μπαταρίες. Ωστόσο, ένα από τα πλεονεκτήματα είναι ότι η συγκεκριμένη τοποθέτηση των μπαταριών έχει κρατήσει χαμηλά το κέντρο βάρους του συνόλου, ευνοώντας τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Έτσι δυο πράγματα κάνουν εντύπωση στο ηλεκτρικό Golf. Το ένα είναι η αθόρυβη λειτουργία, που είναι απαλλαγμένη και από αεροδυναμικούς θορύβους, και το άλλο είναι η άνεση και η σταθερότητα. Επίσης, ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την αθόρυβη κύλιση του αυτοκινήτου
Αξίζει επίσης να υπογραμμιστεί ότι η VW δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους των ηλεκτρικών μοντέλων της (e-Golf & e-up!) να νοικιάσουν ένα συμβατικό μοντέλο της φίρμας για 30 μέρες το χρόνο. Αυτή η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν τα τρία πρώτα χρόνια από την απόκτηση του οχήματος χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν, για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης προγραμματίσει διακοπές και δε θέλει να είναι εξαρτημένος από την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Ωστόσο δε γνωρίζουμε αν θα ισχύσει κάτι ανάλογο και στην ελληνική αγορά, από το επόμενο έτος, οπότε και το νέο μοντέλο ενδέχεται να λανσαριστεί. 

Μέγιστη αυτονομία 190 χιλιόμετρα και κατανάλωση 1,4 ευρώ στα 100 χλμ.

Μέγιστη αυτονομία 190 χιλιόμετρα και κατανάλωση 1,4 ευρώ στα 100 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS