Μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα έγινε στη Μεγάλη Βρετανία, η οποία αποτυπώνει ξεκάθαρα πως οι νέοι αγοραστές αποστρέφουν το ενδιαφέρον τους από το ντίζελ και κοιτούν προς τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εν λόγω έρευνα η οποία έγινε από τη εταιρεία έρευνας αγοράς Simpson Carpenter αναφέρει αρχικά πως πριν από δύο χρόνια σχεδόν τα μισά από τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν ντίζελ. Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει σήμερα. Δύο χρόνια μετά οι πωλήσεις ντίζελ καινούργιων αυτοκινήτων στο πρώτο τρίμηνο του 2019 πέφτουν μόλις στο 27%, με τις επιλογές των βενζινοκίνητων να έχουν την πρωτοκαθεδρία.
Παρόλα αυτά παρατηρήθηκε μία μεγάλη διάθεση από τους αγοραστές να επιλέξουν υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο η σχετική έλλειψη διαθέσιμων μοντέλων έχει περιορίσει τα εναλλακτικά τροφοδοτούμενα οχήματα σε μόλις 6% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων.
Από κει και πέρα μία πιο πρόσφατη έρευνα από την ίδια εταιρεία υποστηρίζει πως η απομάκρυνση από το ντίζελ θα συνεχιστεί, με μόλις το 18% των αγοραστών αυτοκινήτων (καινούργια και μεταχειρισμένα) να δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητο τους θα είναι ντίζελ. Η κύρια μεταστροφή από το ντίζελ αφορά τα καινούργια αυτοκίνητα με μόλις το 14% των ερωτηθέντων να προτίθεται να αγοράσει τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Στον αντίποδα ένας στους τρεις λέει πως θα αγοράσει υβριδικό ή ηλεκτρικό.
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα φαίνεται να μην αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, καθώς αν και ένας στους πέντε ιδιοκτήτες δηλώνει πως θα στραφεί σε υβριδικό ή ηλεκτρικό, το κενό θα καλυφθεί από τον ένα στους τρεις ιδιοκτήτες ντίζελ που σχεδιάζουν να στραφούν στη βενζίνη.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η μόνη περιοχή στην οποία το ντίζελ φαίνεται να διατηρείται είναι στους μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα τα οποία εξοπλίζονται από 2λιτρους κινητήρες και πάνω. Αντίθετα, φαίνεται πως στη Μεγάλη Βρετανία ότι δεν υπάρχει μέλλον για το ντίζελ στα αυτοκίνητα με μικρό κυβισμό.