Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οι Γερμανοί παραπονιούνται ότι δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές 800 Volt

Οι Γερμανοί παραπονιούνται ότι δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές 800 Volt

2.081 Επισκέψεις στο άρθρο (11/1/2024)

- Η αρχιτεκτονική 800 Volt είναι πλέον διαθέσιμη σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα
- Μόνο το 30% των φορτιστών στην Γερμανία υποστηρίζουν φόρτιση με 800 Volt
- Οι εταιρίες βρίσκουν τρόπους να κάνουν τα 800 Volt οχήματά τους, να δουλεύουν και σε φορτιστές 400 Volt
- Μπαίνει και η ΕΕ στο κόλπο, ζητάει φορτιστές κάθε 60 χιλιόμετρα

Η αρχιτεκτονική 800 Volt είναι πλέον διαθέσιμη σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα

Όλο και περισσότερες εταιρίες αναβαθμίζουν την αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών τους οχημάτων στα 800 Volt. Κάποτε ήταν μια τεχνολογία που αφορούσε τις ακριβότερες μάρκες. Πλέον όμως έρχεται και σε φτηνότερα μοντέλα, ενώ μάρκες όπως η BYD, η Renault, η Ford, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ήδη ανακοινώσει νέα  ηλεκτρικά μοντέλα που θα έχουν αρχιτεκτονική 800 Volt. Η τεχνολογία αυτή είναι κομβικής σημασίας αφού κάνουν την φόρτιση των οχημάτων σημαντικά ταχύτερη καθώς έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν 300 χλμ. με μόλις 10 λεπτά στην πρίζα. Το πρόβλημα; Δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές στο οδικό δίκτυο που να υποστηρίζουν φόρτιση στα 800 Volt, και οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Γερμανία έχουν αρχίσει να δυσανασχετούν.

Μόνο το 30% των φορτιστών στην Γερμανία υποστηρίζουν φόρτιση με 800 Volt

Σε ολόκληρη την Γερμανία περίπου το 30% των σταθμών φόρτισης (περίπου 7.500) υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση με τεχνολογία 800 Volt. Η εταιρία Ionity, που στηρίζεται από την BMW, την Ford, την Hyundai, την Mercedes-Benz και τον όμιλο Volkswagen, έχει εγκαταστήσει περισσότερους από 2.500 σταθμούς ταχείας φόρτισης σε 24 ευρωπαϊκές χώρες. Ενώ η EnBW ετοιμάζεται να κατασκευάσει 3.500 σταθμούς ηλεκτροδότησης, 90% των οποίων θα στηρίζουν ταχεία φόρτιση 800 Volt. Οι αριθμοί είναι ενθαρρυντικοί, μα το κενό δεν φαίνεται να καλύπτεται όσο γρήγορα όσο οι εταιρίες κατασκευάζουν αυτοκίνητα με την εν λόγω αρχιτεκτονική. 

Οι εταιρίες βρίσκουν τρόπους να κάνουν τα 800 Volt οχήματά τους, να δουλεύουν και σε φορτιστές 400 Volt

Οι εταιρίες αυτοκινήτων παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Η Kia και η Hyundai εξοπλίζει τα νέα της μοντέλα με μετατροπέα από 400 Volt σε 800 Volt, ενώ η Porsche Taycan και το Audi E-tron GT έχει έναν «ενισχυτή υψηλής τάσης» ο οποίος αυξάνει την τάση στα απαιτούμενα 800 Volt από σταθμούς 400 Volt με ισχύ έως 150 kW. H Porsche δε, ετοιμάζει και ένα νέο τέχνασμα για την ηλεκτρική Macan που θα κυκλοφορήσει φέτος. Θα χωρίσει την μπαταρία του οχήματος  (χωρητικότητας 100kWh) σε δύο ξεχωριστές «τράπεζες» μπαταριών, κάθε μια από τις οποίες θα έχει τάση μόνο 400 Volt.

Μπαίνει και η ΕΕ στο κόλπο, ζητάει φορτιστές κάθε 60 χιλιόμετρα

H Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα δίκτυα ηλεκτροδότησης τους επόμενους 18 μήνες για να αντιμετωπίσει τις εν λόγω ελλείψεις. Με νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, η εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης επιβάλλεται για κάθε 60 χιλιόμετρα απόστασης για επιβατικά οχήματα και 100 χιλιόμετρα για βαρέα οχήματα. Οι εγκαταστάσεις αυτές πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι το 2030.

Toyota
Skoda