Οι κακές συνήθειες που καταστρέφουν τον καταλύτη

 Σχολιάστε 
2.045 Επισκέψεις στο άρθρο
Οι κακές συνήθειες που καταστρέφουν τον καταλύτη

- Όχι στις απότομες αλλαγές θερμοκρασίας του καταλύτη για να μην έχουμε ανεπιθύμητες φθορές!
- Αν έχεις χαμηλό αμάξι, πρόσεχε λακκούβες και σαμαράκια
- Αναμμένο check engine, ή επίμονο μιζάρισμα του κάνουν κακό
- Ποτέ νεκρά στη κατηφόρα ή σπρώξιμο αν μείνει από μπαταρία

Όχι στις απότομες αλλαγές θερμοκρασίας του καταλύτη για να μην έχουμε ανεπιθύμητες φθορές!

Οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας είναι μία από τις βασικές αιτίες που φθείρουν πρόωρα τον καταλύτη. Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στον καταλύτη φτάνουν ακόμα και τους 800 βαθμούς Κελσίου. Ένας τέτοιος τρόπος είναι αν πέσεις σε πολλά νερά, με την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας να μην του κάνει καλό. Επίσης, μετά από μεγάλη διαδρομή, όπου ο καταλύτης έχει ανεβάσει φουλ θερμοκρασίες, μην σβήσεις αμέσως τον κινητήρα, καθώς έτσι η θερμοκρασία του θα πέσει απότομα.

Αν έχεις χαμηλό αμάξι, πρόσεχε λακκούβες και σαμαράκια

Ο καταλύτης αποτελεί τμήμα του συστήματος εξάτμισης και άρα βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος, κάτι που τον κάνει ευάλωτο σε χτυπήματα. Ακόμα και ένα χτύπημα στην εξάτμιση μπορεί λόγω κραδασμών να κάνει ζημιά στον καταλύτη, πόσο μάλλον αν συρθεί στο έδαφος ή χτυπήσει ο ίδιος ο καταλύτης. Οπότε οδήγα προσεκτικά.

Αναμμένο check engine, ή επίμονο μιζάρισμα του κάνουν κακό

Αν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου του αυτοκινήτου σου δε λειτουργεί σωστά (πχ. χαλασμένος αισθητήρας λ) ή το έχεις αναβαθμίσει, αυτό αλλάζει την αναλογία του μείγματος αέρα-καυσίμου σύμφωνα με την οποία έχει κατασκευαστεί ο καταλύτης, κάτι που μπορεί να τον «μπουκώσει». Αυτό μπορεί να συμβεί και αν προσπαθείς επίμονα, πάνω από 4-5 φορές, να βάλεις μπροστά τον κινητήρα, καθώς περνά άκαυτη βενζίνη στον καταλύτη και την εξάτμιση.

Ποτέ νεκρά στη κατηφόρα ή σπρώξιμο αν μείνει από μπαταρία

Πάμε τώρα στα πιο… σημαντικά. Και είναι σημαντικά καθώς οι περισσότεροι οδηγοί δεν τα γνωρίζουν και μπορεί να έχουν μια τέτοια κακή συνήθεια. Αρχικά, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφόρα διαρκείας, έχε πάντα ταχύτητα στο κιβώτιο, όχι νεκρά. Επίσης, όταν είναι κρύο, δε χρειάζεται να το ζορίζεις. Εκτός από το μοτέρ, κάνεις κακό και στον καταλύτη. 

Τέλος, δε βάζουμε μπροστά ποτέ καταλυτικό αυτοκίνητο σπρώχνοντάς το. Ναι καλά διαβάζεις. Αν μείνεις από μπαταρία ή μίζα, δε θα το βάλεις μπροστά σπρώχνοντας, καθώς περνά άκαυστες βενζίνες στον καταλύτη και τον καταστρέφει. Το ίδιο ισχύει και όταν προσπαθείς να το βάλεις μπροστά και πατάς ελαφρώς το γκάζι. Δεν είναι… σκαραβαίος με καρμπυρατέρ!

JEEP
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ