Ένας στους δύο Βρετανούς λέει ότι το επόμενο αυτοκίνητό του θέλει να είναι ηλεκτρικό. Σπουδαία είδηση που δείχνει το μέλλον της αγοράς. Όμως τι σχέση έχει αυτό με τους Έλληνες; Εσείς θα ήσασταν ο ένας που θέλει ηλεκτρικό ή ο άλλος, που μάλλον όχι;
Εκτός από το μάλλον σοκαριστικό ποσοστό του 50% που θέλουν ηλεκτρικά, το άλλο πιο ενδιαφέρον είναι γιατί, πιθανώς, δεν θα αγοράσουν, ή τι τους φοβίζει ακόμη. Τι; Το δίκτυο. Και η πλάκα είναι πως στη Μ. Βρετανία, το δίκτυο είναι ήδη σημαντικό, με σημεία φόρτισης σε κάθε χώρο πάρκινγκ (και είναι όλοι ελεγχόμενοι, ακόμη και στο δρόμο), πλατεία, σταθμό εθνικής οδού, πολυκατάστημα, εταιρικό πάρκινγκ και σιγά σιγά και σε πολλούς δρόμους.
Ακόμη πιο σημαντικά, μιλάμε για μια χώρα που έχει τους δρόμους έξω από τα σπίτια με απαγόρευση πάρκινγκ εκτός από τους κατοίκους, και έτσι είναι σχεδόν σίγουρο ότι αν δεν έχεις χώρο στάθμευσης στην αυλή σου, έχεις έξω από το σπίτι σου, ή λίγα μέτρα πιο κάτω.
Και τέλος, να θυμίσουμε πως μιλάμε για μια χώρα που πάνω από το 60% των κατοικιών είναι μονοκατοικίες, ενώ οι πολυκατοικίες έχουν τις περισσότερες φορές κλειστό πάρκινγκ για όλους τους ενοίκους.
Είναι δηλαδή εύκολο να δημιουργηθεί και άλλη υποδομή για φόρτιση. Στο σπίτι, στο γραφείο, στο μαγαζί, όπου είσαι τέλος πάντων. Τι σχέση έχει αυτό με την Ελλάδα; Καμία. Στις ελληνικές πόλεις το παρκάρισμα είναι άναρχο, τα κλειστά μεγάλα πάρκινγκ ελάχιστα, ζούμε σε πολυκατοικίες στις πόλεις, και για να παρκάρεις έξω από το σπίτι σου πρέπει να σου πέσει το τζόκερ.
Η υποδομή είναι προς το παρόν ελάχιστη, και η πιθανότητα να βελτιωθεί, και να μπορέσεις να παρκάρεις «στο σπίτι», είναι ακόμη όνειρο απατηλό. Αν ο Άγγλος έχει άγχος για το που θα φορτίσει, τι να πει τότε ο Έλληνας;
Εσείς τι λέτε λοιπόν; Πόσο πιθανό είναι το επόμενο αυτοκίνητό σας ηλεκτρικό; Και αν όχι, τι φταίει; Η τιμή ή η φόρτιση;
Όταν :
1) φουλαρει σε καύσιμο (ρεύμα) σε 30 δευτερα.
2) έχει τις ίδιες επιδώσεις φουλαρισμενο η με 1/3 ρεύματος στις μπαταρίες.
3) έχει αξιοπρεπή αυτονομία (800 περίπου χιλιόμετρα.
4) έχει τιμή ίδια με ένα βενζίνης
5) φόροι και άλλα τέτοια είναι ίδια.
7)υπάρχουν πολλά σημεία ανεφοδιασμού
Τότε...ίσως...ΙΣΩΣ να πάρω ηλεκτροκίνητο... Προς το παρόν το ντιζελακι μου που δεν το αλλάζω με τίποτα!!!!
α) Οι περισσότερες πολυκατοικίες δεν έχουν θέση στάθμευσης και εάν έχουν δεν υπάρχουν πρίζες και φορτιστές σε αυτές β) έχουμε τους λιγότερους φορτιστές στην Ευρώπη γ) έχουμε σουπερ μαρκετ με μηδέν θέσεις στάθμευσης πελατών δ) δεν έχουμε λεφτά ε) δεν κάνουμε πάνω από 12.000 χιλόμετρα το χρόνο, δεν πρόκειται να αποσβεστεί το κόστος αγοράς πριν λήξει η εγγύηση (μετά είναι μεγάλο ρίσκο).
Εγώ θα μπορούσα να αγοράσω ηλεκτρικό, αφού έχω δικό μου χώρο στάθμευσης, όπου θα μπορούσα να το φορτίζω κάθε βράδυ. Ο κύριος λόγος που δεν το αγοράζω είναι η εξωφρενικά υψηλή τιμή του. Πιθανό να αγοράσω κάποιο στο μέλλον, όταν θα το βρίσκω σε μια τιμή ανάλογη με αυτή που βρίσκουμε σήμερα κάθε αυτοκίνητο βενζίνης.
Όταν : 1) φουλαρει σε καύσιμο (ρεύμα) σε 30 δευτερα. 2) έχει τις ίδιες επιδώσεις φουλαρισμενο η με 1/3 ρεύματος στις μπαταρίες. 3) έχει αξιοπρεπή αυτονομία (800 περίπου χιλιόμετρα. 4) έχει τιμή ίδια με ένα βενζίνης 5) φόροι και άλλα τέτοια είναι ίδια. 7)υπάρχουν πολλά σημεία ανεφοδιασμού Τότε...ίσως...ΙΣΩΣ να πάρω ηλεκτροκίνητο... Προς το παρόν το ντιζελακι μου που δεν το αλλάζω με τίποτα!!!!
α) Οι περισσότερες πολυκατοικίες δεν έχουν θέση στάθμευσης και εάν έχουν δεν υπάρχουν πρίζες και φορτιστές σε αυτές β) έχουμε τους λιγότερους φορτιστές στην Ευρώπη γ) έχουμε σουπερ μαρκετ με μηδέν θέσεις στάθμευσης πελατών δ) δεν έχουμε λεφτά ε) δεν κάνουμε πάνω από 12.000 χιλόμετρα το χρόνο, δεν πρόκειται να αποσβεστεί το κόστος αγοράς πριν λήξει η εγγύηση (μετά είναι μεγάλο ρίσκο).
Εγώ θα μπορούσα να αγοράσω ηλεκτρικό, αφού έχω δικό μου χώρο στάθμευσης, όπου θα μπορούσα να το φορτίζω κάθε βράδυ. Ο κύριος λόγος που δεν το αγοράζω είναι η εξωφρενικά υψηλή τιμή του. Πιθανό να αγοράσω κάποιο στο μέλλον, όταν θα το βρίσκω σε μια τιμή ανάλογη με αυτή που βρίσκουμε σήμερα κάθε αυτοκίνητο βενζίνης.