Πέρασε η εποχή που τα premium αυτοκίνητα ήταν προνόμιο συγκεκριμένων και λίγων κατασκευαστών. Κλασσικές μάρκες πέρασαν το κατώφλι των premium, ενώ ακόμα και οι mainstream κατασκευαστές λανσάρουν σήμερα τις δικές τους προτάσεις.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια όταν λέγαμε για ένα αυτοκίνητο πως είναι premium, αυτόματα το μυαλό όλων πήγαινε στις παραδοσιακές γερμανικές φίρμες Mercedes, ΒΜW και Audi, οι οποίες είναι και η πραγματικότητα πως κατασκεύαζαν αυτοκίνητα που τηρούσαν τα στάνταρ «πολυτελείας» για να χαρακτηριστούν premium.
Όμως χωρίς να αλλάξει το παραπάνω δεδομένο στην αγορά εμφανίστηκαν και νέες φίρμες που διεκδίκησαν και κατάφεραν να σπάσουν αυτό το γερμανικό μονοπώλιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Lexus που ανήκει στον όμιλο της Toyota. Όλα τα μοντέλα της είναι υπεράνω αμφισβήτησης σχετικά με το ποιοτικό τους επίπεδο και φυσικά θεωρούνται «premium».
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την DS, που ξεκίνησε ως η premium σειρά των μοντέλων της Citroen και έπειτα αυτονομήθηκε, λειτουργώντας ως ανεξάρτητη φίρμα κατασκευής πολυτελών μοντέλων. Υπάρχει κανείς να αμφισβητεί πως το DS7 που είδαμε να χρησιμοποιεί ο Γάλλος Πρωθυπουργός Μακρόν, δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα ανταγωνιστικά του premium μοντέλα;
Και μια που αναφερθήκαμε στον όμιλο PSA, η mainstream Peugeot στα τελευταία μοντέλα που παρουσίασε έχει κάνει άλματα στο κομμάτι της ποιότητας. Το 3008 και προσφάτως το 508 κάθε άλλο παρά mainstream καθημερινά αυτοκίνητα είναι. Πολύ προσεγμένα κατασκευαστικά στο εσωτερικό τους, με απτή αίσθηση πολυτέλειας που θυμίζει αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα και κύλιση εξαιρετική για τα δεδομένα του ανταγωνισμού.
Βλέπουμε λοιπόν πως οι αρκετές είναι οι φίρμες που κάνουν το step-up, κυρίως στα πιο μεγάλα μοντέλα τους στον τομέα της ποιότητας, καθώς κάτι αντίστοιχο με την Peugeot έχει κάνει η Honda με το CR-V, αλλά και η Nissan με το X-Trail.Τελευταία θα αφήσουμε την Mazda που προσφάτως εισήλθε εκ νέου στην ελληνική αγορά, με τις προτάσεις τις να είναι υψηλού επιπέδου ποιότητας και φυσικά άνω του μέσου όρου.
Παράλληλα όμως με την κατασκευή συγκεκριμένων μοντέλων, μία ακόμη τάση είναι η δημιουργία πολυτελών εκδόσεων «καθημερινών» μοντέλων. Η Ford έχει πετύχει υποδειγματικά την αναβάθμιση των μοντέλων της σε premium, μέσω των εκδόσεων «Vignale», τις οποίες συναντάμε ακόμα στην κατηγορία των μικρών μοντέλων με το Fiesta.
Η τελευταία «Vignale» δημιουργία της είναι το Focus, το οποίο προίκισε με πολλά καλούδια, όπως δερμάτινα καθίσματα και ποιοτικότερα υλικά, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι εφάμιλλο, αν όχι καλύτερο από το Audi Α3 για παράδειγμα.
Εσείς θεωρείτε πως οι «νέοι» μπορούν να κοντράρουν τους παλιούς; Θα επιλέγατε μια πολυτελή έκδοση μιας mainstream φίρμας, συγκριτικά με ένα μοντέλο παραδοσιακής premium; Έχουν οι «νέοι» να ζηλέψουν κάτι από τους «παλιούς»