- Εταιρεία μίλησε με 82.000 οδηγούς νέων αυτοκινήτων για τις τεχνολογίες.
- «Ενοχλητικοί οι προειδοποιητικοί ήχοι και οι οθόνες του infotainment».
- Δεν έχουν καμία αξία οι τρίτες οθόνες μπροστά από το συνοδηγό.
- Προβληματικά τα χειριστήρια με χειρονομίες.
Ενοχλητικοί οι προειδοποιητικοί ήχοι και οι οθόνες του infotainment
Οι εταιρείες αυτοκινήτων «φορτώνουν» τα μοντέλα τους με όσο το δυνατόν περισσότερες τεχνολογίες, σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί ή μία την άλλη. Ωστόσο όπως φαίνεται, η τακτική αυτή δεν βρίσκει απόλυτα σύμφωνους τους αγοραστές, πολλοί από τους οποίους δεν βλέπουν καμία αξία σε χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα είναι οι οθόνες που βρίσκονται μπροστά από τη θέση του συνοδηγού ή σε τεχνολογίες όπως η αναγνώριση προσώπου. Επίσης, υπάρχουν και αυτοί που ενοχλούνται από τις ηχητικές προειδοποιήσεις που εκπέμπουν διάφορα συστήματα ασφαλείας, όπως το διατήρησης λωρίδας, ενώ απογοητευμένο εμφανίζεται ένα κομμάτι των οδηγών αναφορικά με τις οθόνες των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που συνεχώς γεμίζουν με περισσότερα χαρακτηριστικά!
Δεν έχουν καμία αξία οι τρίτες οθόνες μπροστά από το συνοδηγό
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμα αναφέρει μία έρευνα της J.D. Power, η οποία μίλησε με περίπου 82.000 οδηγούς καινούργιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, τα οποία αποκτήθηκαν εντός του 2024. Σκοπός της J.D. Power ήταν να βρει τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που αρέσουν και αντιπαθούν οι οδηγοί. Ανάμεσα στα όσα αναφέρει η J.D. Power, υποστηρίζει πως οι οθόνες που βρίσκονται μπροστά από τον συνοδηγό δεν έχουν αξία για τους οδηγούς. Η εταιρεία σημειώνει ότι μόνο το 10% των οχημάτων μεταφέρει ένα άτομο στο μπροστινό κάθισμα σε καθημερινή βάση, γεγονός που κάνει την τοποθέτηση μιας οθόνης εκεί όχι και τόσο συναρπαστική. Βέβαια το χαρακτηριστικό αυτό δεν είναι πολύ κοινό, αφού μπορεί κάποιος να το βρει σε ακριβά αυτοκίνητα όπως η Porsche Taycan, το Jeep Grand Cherokee και άλλα.
Προβληματικά τα χειριστήρια με χειρονομίες
Τα χειριστήρια με χειρονομίες που επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει τα πράγματα σύροντας ή στριφογυρίζοντας το δάχτυλό του στον αέρα δεν έχουν επίσης απήχηση, με τους οδηγούς να αναφέρουν ότι στερούνται λειτουργικότητας. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις τεχνολογίες ανάγνωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων και για τα συστήματα αναγνώρισης προσώπου.
Οι οδηγοί όμως φαίνονται αρνητικοί και στα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης των μαρκών που επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να κινούνται μόνα τους στους αυτοκινητόδρομους, όπως το Super Cruise της General Motors και το BlueCruise της Ford. Η έρευνα υποστηρίζει πως πολλοί από τους οδηγούς που ερωτήθηκαν δεν τα βρίσκουν χρήσιμα, αφού προτιμούν να οδηγούν οι ίδιοι το αυτοκίνητο για να έχουν τον απόλυτο έλεγχο.
Οι οδηγοί αγαπούν το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου
Στον αντίποδα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της J.D. Power υπάρχουν τεχνολογίες, οι οποίες είναι εξαιρετικά αγαπητές στην πλειοψηφία των οδηγών. Ποιες είναι αυτές; Το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου. Επίσης, αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν τις αυτόματες λειτουργίες που αφορούν το σύστημα κλιματισμού.