Η Fiat ανακοίνωσε τις τιμές της συλλεκτικής έκδοσης la Prima του 500e, του πρώτου της ηλεκτροκίνητου μοντέλου, που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό και αυτονομία 320 χλμ. με μία φόρτιση.
Η νέα πρόταση της ιταλικής μάρκας για κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, hatchback και cabrio, και σε τρεις χρωματισμούς: το Ocean Green (πέρλα), με έμπνευση από τη θάλασσα, το Mineral Grey (μεταλλικό), με έμπνευση από τη γη και το Celestial Blue (τριών επιστρώσεων), με έμπνευση από τον ουρανό.
Το λιλιπούτειο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Fiat διατηρεί τη ρετρό σχεδιαστική του ταυτότητα, έχοντας ωστόσο μερικές πινελιές που το διαχωρίζουν από την υπόλοιπη γκάμα. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά του νέου ηλεκτρικού 500 στη συλλεκτική έκδοση la Prima hatchback αποτελούν η σταθερή, γυάλινη, πανοραμική οροφή, τα νέα LED φώτα εμπρός και πίσω, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με το «500» να δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας και οι πιο απλές, ντιζαϊνάτες γραμμές στο σύνολο του αμαξώματος. Έπειτα, μεγάλες διαφορές παρατηρούνται στην καμπίνα, εκεί που το flat-bottomed πολυλειτουργικό τιμόνι έχει πλέον δύο ακτίνες και ψηλά στο κέντρο του ταμπλό εδρεύει μία wide οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις βασικές ενδείξεις που απεικονίζονται μέσω της οθόνης 7 ιντσών του πίνακα οργάνων.
Στο τεχνικό κομμμάτι, ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 118 ίππους (87 kW) και αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 42 kWh που δίνουν αυτονομία έως 320 χλμ.(WLTP). Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυ-φόρτισης 85 kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στο hatchback η έκδοση «la Prima» του νέου ηλεκτρικού 500 προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας.Το σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου «Mode 3» που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW επιταχύοντας τη διαδικασία φόρτισης. Όσον αφορά στις επιδόσεις του ηλεκτρικού 500, προσφέρει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ..
Κλείνοντας, το μίνι ιταλικό ηλεκτρικό που θα κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο του Μιραφιόρι είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στην ελληνική αγορά (αρχικά στην έκδοση la prima) με τις τιμές να ξεκινούν κάτω από τις τριάντα χιλιάδες ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση και το όφελος απόσυρσης. Πιο συγκεκριμένα, το hatchback κοστίζει από 30.482 ευρώ με την κρατική επιδότηση (35.177 ευρώ χωρίς επιδότηση) και το cabrio από 33.026 ευρώ (38.177 ευρώ χωρίς επιδότηση). Στον στάνταρ εξοπλισμό προσφέρονται μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, γυάλινη οροφή, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, infotainment R1H με έγχρωμη οθόνης αφής 10,25 ιντσών και πλογήση (Apple CarPlay και Android Auto), ασύρματη φόρτιση smartphone, κάμερα οπισθοπορείας κ.ά.
Σύντομα, ωστόσο, θα ανακοινωθούν και οι τιμές των υπολοίπων εξοπλιστικών εκδόσεων του μοντέλου. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η ελληνική αντιπροσωπεία είναι σε διαπραγματεύσεις για μια πολύ δελεαστική τιμή, η οποία μετά τις επιδοτήσεις θα είναι κοντά στα 20.000 ευρώ (!). Μία τιμή πολύ καλή σε κάθε περίπτωση αφού πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοντέλο με αυτονομία στα 320 χιλιόμετρα.