Η νέα, 5η γενιά, της Mercedes C-Class είναι ήδη παρούσα στη χώρα μας, όντας ταυτόχρονα σε μεγάλο βαθμό πολύ πιο προηγμένη σε όλους τους τομείς από την προηγούμενη.
Ένα από τα πιο πετυχημένα διαχρονικά μοντέλα της Mercedes-Benz είναι η C-Class, κάτι που μαρτυρούν ξεκάθαρα οι πάνω από 10,5 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει σημειώσει από το 1982 το premium γερμανικό. Έχοντας πλέον διαθέσιμη τη νέα, 5η γενιά της C-Class, η Mercedes αποσκοπεί στο να συνεχιστεί η πετυχημένη πορεία του αυτοκινήτου.
Το γεγονός πως η νέα γενιά της Mercedes C-Class είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη, έχει πιο hi-tech εξοπλισμό, περισσότερες ανέσεις στην καμπίνα και εφοδιάζεται πλέον με ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, τη στιγμή που αναμένονται και Plug-In υβριδικές εκδόσεις, είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά, πάνω στα οποία βασίζονται οι άνθρωποι της μάρκας για να πετύχουν τους στόχους τους.
Παράλληλα όμως είναι και τα στοιχεία εκείνα που διαχωρίζουν την 5η από την 4η γενιά της Mercedes C-Class, τα οποία θα δούμε αναλυτικότερα στις παρακάτω λέξεις.
Σχεδίαση: Μεγαλύτερη σε διαστάσεις, κομψή και σπορ
Ξεκινώντας από το εξωτερικό μέρος και τις αλλαγές που υπάρχουν στις διαστάσεις ανάμεσα στην προηγούμενη και τη νέα C-Class έχουμε να παρατηρήσουμε πως το σεντάν μοντέλο έχει τώρα 65 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με πριν (+49 η Estate) στα 4.751 χιλιοστά, ενώ το πλάτος και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10 και 25 χιλιοστά και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος σε 1.820 χιλιοστά και 2.865 χιλιοστά. Ελαφρώς μικρότερο είναι το ύψος της νέας C-Class στα 1.438 χιλιοστά και τα 1.455 χιλιοστά αντίστοιχα. Παρά την αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου, ο συντελεστής οπισθέλκουσας διατηρήθηκε ίδιος σε Cd 0,24 για το σεντάν και Cd 0,27 για το wagon.
Μένοντας στο εξωτερικό και προχωρώντας στο σχεδιαστικό κομμάτι, εκτός των νέων χαρακτηριστικών που συναντούμε, όπως συμβαίνει άλλωστε για όλες τις νέες γενιές, όλων των αυτοκινήτων, για πρώτη φορά η 5η γενιά της C-Class σεντάν, το ένα μέρος των φωτιστικών σωμάτων βρίσκεται πάνω στο πορτ-μπαγκάζ και το άλλο πάνω στο αμάξωμα. Με αυτό τον τρόπο προστίθεται μία σχεδιαστική καινοτομία για χατίρι του νέου μοντέλου. Στο εμπρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο λεπτά και έχουν νέο σχήμα ενώ καινούριος είναι και ο προφυλακτήρας.
Αξίζει να σημειώσουμε πως το φινίρισμα και η συνολικά η σχεδίαση της γρίλιας, αλλά και του πίσω προφυλακτήρα διαφοροποιείται σε σημεία ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο του μοντέλου.
Μπαίνοντας στην καμπίνα της νέας C-Class ο εσωτερικός διάκοσμος δε θα μπορούσε να μην είναι πιο hi-tech σε σχέση με την C-Class της 4ης γενιάς, την ώρα που οι τεράστιες διαφορές ανάμεσά τους είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς με την πρώτη κιόλας ματιά! Για πρώτη φορά η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό, 6 μοίρες για την ακρίβεια. Όπως και στην S-Class υπάρχει η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη του MBUX συστήματος infotainment. Με τον τρόπο αυτό δεν διευκολύνεται απλώς η χρήση και η εργονομία αλλά πλησιάζοντας τον οδηγό προσδίδεται πιο σπορτίφ ύφος. Με μέγιστο μέγεθος 11,9 ίντσες είναι ελαφρώς μικρότερη από ό,τι στην S-Class, ωστόσο είναι ένα νέο στοιχείο που δεν υπήρχε στο προηγούμενη γενιά της C-Class.
Μένοντας στο δεύτερης γενιάς σύστημα infotainment MBUX, πρέπει να αφιερώσουμε μία δική του, σύντομη, παράγραφο για να αναφέρουμε τις δυνατότητές του οι οποίες είναι πολύ εντυπωσιακές. Ενεργοποιείται με είτε μέσω αφής είτε μέσω φωνητικού ελέγχου και ορισμένες υπηρεσίες μπορούν να ενεργοποιήσουν και συσκευές του σπιτιού, ρυθμίζοντας τα πατζούρια του σπιτιού, την θερμοκρασία του ψυγείο, ακόμη και τον φωτισμό. Μάλιστα, αν υπάρχουν αισθητήρες μπορεί να ενημερώσει τον χρήστη ακόμη και αν υπάρχει κίνηση εντός του σπιτιού!
Επιστρέφοντας στα πιο συνηθισμένα, αλλά εξίσου hi-tech στοιχεία στην καμπίνα της νέας C-Class ο οδηγός μπορεί συμβουλευτεί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ή 12,3 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη εμφάνισης, ενώ μπορεί να παρουσιάσει λεπτομέρειες για το σύστημα πλοήγησης, τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης καθώς και διάφορες πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος (στάθμη λαδιού, πίεση ελαστικών κλπ.). Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και δυνατότητα head-up display.
Καλή η τεχνολογία αλλά εσωτερικό σημαίνει και χώρος αποσκευών. Και σε αυτό το σημείο η νέα C-Class έρχεται πιο ευρύχωρη από την παλαιά καθώς, η πιο πρακτική Estate προσφέρει τώρα 30 λίτρα περισσότερο χώρο από ότι πριν και συγκεκριμένα από 490 έως 1.510 λίτρα (455 λίτρα προσφέρει το σεντάν).
Το εσωτερικό της νέας Mercedes C-Class
Το εσωτερικό της Mercedes C-Class 4ης γενιάς
Κινητήρες: Αποκλειστικά ήπια υβριδικά 4κύλινδρα μοτέρ και Plug-In εκδόσεις!
Στα μηχανικά σύνολα, η γκάμα κινητήρων της νέας C-Class αποτελείται αποκλειστικά από τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel που συνδυάζονται με το δεύτερης γενιάς ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε κλασική σειρά μοντέλων Mercedes-Benz υπάρχει η συγκεκριμένη ήπια υβριδική τεχνολογία.
Στην βενζίνη, υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις του ίδιου κινητήρα στα 1,5 και 2,0 λίτρα με ισχύ από 170 άλογα (επιπλέον 20 άλογα παρέχει το ηλεκτρικό σύστημα) έως 258 άλογα (επιπλέον 20 άλογα boost από το ηλεκτρικό σύστημα). Στο diesel, το καινούριο ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο αποδίδει 200 άλογα στην έκδοση 220 d και 265 στην έκδοση 300 d με το ηλεκτρικό σύστημα να προσφέρει και στις δύο περιπτώσεις 20 άλογα επιπλέον σε λειτουργία boost.
Ολοκληρώνοντας με τους κινητήρες, ένα ακόμα στοιχείο που βρίσκουμε στην 5η γενιά, ως συνέχεια της 4ης, είναι οι τεχνολογικά εξελιγμένες Plug-Ιn υβριδικές εκδόσεις που έχει ετοιμάσει η φίρμα με βάση τον τετρακύλνδρο Μ 254 κινητήρα στην δίλιτρη έκδοσή του. Το μοτέρ θα συνδυάζεται με μια μπαταρία 25,4 kWh που θα προσφέρει αυτονομία κοντά στα 100 χιλιόμετρα και θα δίνει ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ που θα προσφέρει από την πλευρά του 129 ίππους και 440 Nm ροπής. Στην συνέχεια θα γίνουν διαθέσιμες και Plug-Ιn υβριδικές εκδόσεις με βάση τους diesel κινητήρες της φίρμας.
Η νέα Mercedes C-Class κόντρα στην παλιά!
-Μεγαλύτερη σε διαστάσεις και χώρους.
-Τεχνολογία που δύσκολα την συγκρίνεις.
Πιστεύεις ότι υπερτερεί κάπου η 4η γενιά έναντι της 5ης;