Η ιστορία του MINI, του θρυλικού λιλιπούτειου βρετανικού μοντέλου, περικλείεται σε 10 εικόνες αποκαλύπτοντας τις αλλαγές που έχει δεχτεί στο πέρασμα του χρόνου. Εσάς ποιο είναι το αγαπημένο σας μοντέλο;
Ένα από τα πιο ιστορικά και πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σίγουρα το ΜΙΝΙ.
Το δημοφιλές μοντέλο μετρά πλέον 10 γενιές, αν και η αλήθεια είναι πως από καταβολής του αυτοκινήτου μέχρι το 2000 και από τότε μέχρι σήμερα, οι αλλαγές στο σχεδιασμό είναι πολύ μικρές, διατηρώντας έτσι βασικά χαρακτηριστικά που έχουν παίξει το δικό τους ρόλο στο δημοφιλία του.
Το αρχικό ΜΙΝΙ εξελίχτηκε σε έναν σταρ τη δεκαετία του 1960 στη Μεγάλη Βρετανία, επωφελούμενο την κρίση που υπήρχε με τη διανομή βενζίνης, η οποία έπαιξε καταλυτικό ρόλο για να παραχθεί. Κατά την κυκλοφορία του το 1959 το μοντέλο ήταν διαθέσιμο μόνο με τετρακύλινδρο κινητήρα 848 κ.εκ, ωστόσο ο John Cooper πίστευε ότι το όχημα θα μπορούσε να λειτουργήσει στην πίστα.
Έτσι έπεισε την BMC να το εξοπλίσει με ένα κινητήρα 997 κ.εκ. το 1961 δημιουργώντας τον θρύλο του ΜΙΝΙ Cooper, ενώ λίγο αργότερα (1963) ήρθε το Cooper S με τον κινητήρα 1.071 λίτρων.
Από κει και μετά αρχίζει η περιπέτεια του μοντέλου στις αγορές, αλλά και η εξέλιξη του κυρίως όσον αφορά τα μηχανικά σύνολα, καθώς το εξωτερικό μέρος παρέμενε σχεδόν το ίδιο. Στην πρώτη γενιά το Cooper πουλάει σαν «τρελό», ενώ λίγο αργότερα αρχίζει να αυξάνει τα κυβικά των κινητήρων του τόσο στα βασικά μοντέλα, όσο και στο πιο ισχυρό S.
Αν και αρχικό ΜΙΝΙ πωλήθηκε υπό τα σήματα των Austin και Morris, το 1970 ονομάστηκε απλώς ΜΙΝΙ. Το 1976 στη νέα του γενιά μεταξύ άλλων λαμβάνει μια πιο αθόρυβη καμπίνα που ήταν ένα από τα βασικά ζητήματα που είχε, ενώ το 1984 πάτησε πάνω σε 12άρες ζάντες αφήνοντας πίσω του αυτές των 10 ιντσών. Το 1996 μεταξύ άλλων εξοπλίζεται για πρώτη φορά με αερόσακο οδηγού και το 2000 τελειώνει την παραγωγή του.
Η γενιά που ακολουθεί (2000), είναι αυτή που διατηρείται μέχρι και σήμερα σε ότι αφορά τον σχεδιασμό. Η BMW εισήγαγε την τεχνογνωσία της στο μοντέλο το οποίο πήρε τον τετρακύλινδρο 1.400άρη κινητήρα, ενώ το Cooper S τον 1,6 λίτρων. Το 2004 μία 3θυρη κάμπριο έκδοση προστέθηκε και το 2006 ήρθε η επόμενη γενιά με τους ίδιους κινητήρες να παραμένουν στη θέση τους.
Η τελευταία γενιά που μας απασχολεί μέχρι και σήμερα ήρθε το 2013, ξεκινώντας τις πωλήσεις της το 2014. Πλέον το ΜΙΝΙ αναμένεται να περάσει στην πιο σύγχρονη μορφή του αφού μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι προ των πυλών συνεχίζοντας να γράφει τη δική του ιστορία.
Θυμηθείτε το ιστορικό αυτοκίνητο κοιτώντας τις εικόνες στο πάνω μέρος.