O CEO του ομίλου Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel κ.α) θεωρεί πως τα νέα πρότυπα Euro 7 που φέρνει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αντιπαραγωγικά και δεν προσφέρουν κάποιο όφελος.
Tavares: Άχρηστα και αντιπαραγωγικά τα νέα πρότυπα Euro 7
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, o Carlos Tavares, δήλωσε ότι τα αυστηρότερα όρια εκπομπών για ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου και το μονοξείδιο του άνθρακα που περιλαμβάνουν τα νέα προτεινόμενα πρότυπα Euro 7 είναι «άχρηστα» και αντιπαραγωγικά σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να παράγει οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα νέα πρότυπα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025, ένα χρονικό πλαίσιο για το οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι δεν τους δίνει αρκετό χρόνο για να αναπτύξουν συμβατά με τα νέα πρότυπα κινητήρια σύνολα. «(Τo Euro 7) Δεν είναι χρήσιμο, είναι δαπανηρό, δεν φέρνει οφέλη στους αγοραστές και δεν φέρνει περιβαλλοντικό όφελος», δήλωσε ο Tavares σε μερίδα μέσων ενημέρωσης την Τετάρτη.
Ο Tavares είχε προηγουμένως επικρίνει τα πρότυπα Euro 7 ως χάσιμο χρόνου και χρημάτων γιατί απαιτεί από τις εταιρείες να επενδύσουν σε καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων, καθώς και σε ηλεκτρονικούς ελέγχους για τη μείωση των εκπομπών σε μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, τα όποια, η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να απαγορεύσει από το 2035 έτσι και αλλιώς. Λόγω των παραπάνω, στόχος της Stellantis, είναι να εξηλεκτρίσει την γκάμα της όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
ΕΕ: 35% λιγότερες εκπομπές NOx από τα αυτοκίνητα το 2035
Οι ρυθμιστικές αρχές λένε ότι ο περιορισμός των ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές στο μέλλον. Το 2035, λέει η ΕΕ, οι κανονισμοί Euro 7 θα μειώσουν τις εκπομπές NOx επιβατικών αυτοκινήτων και van κατά 35 τοις εκατό και κατά 56 τοις εκατό για λεωφορεία και φορτηγά.