Τα ηλεκτρικά αυξάνονται και πληθύνονται. Εκτός από ελάχιστο κόστος κίνησης υπόσχονται και ευκολία χάρη σε ένα νέο τρόπο οδήγησης, όπου για να φρενάρεις δεν πατάς το σχετικό πεντάλ, αλλά αφήνεις το γκάζι!
Το σύστημα που... αχρηστεύει το πεντάλ του φρένου
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών(αλλά και των υβριδικών) αυτοκινήτων είναι η ανάκτηση ενέργειας. Όταν πατάς φρένο ή όταν σηκώνεις το πόδι από το «γκάζι» τότε ενεργοποιούνται ειδικά ηλεκτρικά μοτεράκια στους άξονες (ή τα ημιαξόνια) τα οποία παράγουν ηλεκτρική ενέργεια ως γεννήτριες ανακτώντας τη στην μπαταρία. Όταν αφήνεις το γκάζι, η εν λόγω λειτουργία εξασφαλίζει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα συγκεκριμένο ρυθμό επιβράδυνσης. Όσο μεγαλύτερη η ανάκτηση, τόσο πιο έντονη η επιβράδυνση.
Έτσι προέκυψε η λειτουργία «one pedal», όπως το e-pedal του Nissan Leaf όπου και πρωτοεμφανίστηκε ή της Ford Mustang Mach-e αργότερα. Επιλέγοντας τη συγκεκριμένη λειτουργία μέσω κουμπιού, το αυτοκίνητο επιβραδύνει τόσο πολύ που δεν χρειάζεται να πατάς το φρένο στην καθημερινότητα.
Το εικονιζόμενο e-pedal του Nissan Leaf ενεργοποιεί την πιο δυνατή ανάκτηση ενέργειας, η οποία προσφέρει παράλληλα έντονη επιβράδυνση ώστε να είναι δυνατή με οδήγηση με ένα πεντάλ.
Πρακτικά, μέσα στην κίνηση της πόλης δε χρειάζεται να μετακινείς το πόδι από το δεξί πεντάλ. Απλά το ανασηκώνεις και το αυτοκίνητο επιβραδύνει μόνο του. Κόβεται απότομα η φόρα και συνήθως αυτό αρκεί για να σταματήσεις τελείως. Εννοείται πως για ακαριαίο φρενάρισμα ο οδηγός θα πρέπει να πατήσει το πεντάλ του φρένου, που φυσικά υφίσταται.
Η ουσία είναι όμως πως με λίγη εξοικείωση και πρακτική εξάσκηση μπορείς γρήγορα να βρεις το σημείο εκείνο που σου επιτρέπει να κινείσαι πιέζοντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού και να ισορροπείς μεταξύ επιτάχυνσης και επιβράδυνσης πετυχαίνοντας βέλτιστη κατανάλωση και ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας. Στην Digital Έκθεση του AutoΤρίτη μπορείτε να δείτε πολλούς τρόπους για να μειώσετε την κατανάλωση και τα χρήματα που ξοδεύετε σε καύσιμα ή ενέργεια!