Τι είναι αυτό που θα σταματήσει τη μόδα της οθόνης παντού στην καμπίνα; Είναι η πρακτικότητα που ήδη αρχίζει να γίνεται πρόβλημα; Η ασφάλεια που χάνεται κοιτώντας τις; Ή μήπως η σύντομη εγγύηση που μας αφήνει εκτεθειμένους σε υψηλούς λογαριασμούς όταν χαλάσουν;
Το 2022, σε μόλις 2 χρόνια, μέχρι και οι βασικές εκδόσεις των δημοφιλών μοντέλων θα έχουν οθόνη στη θέση του πίνακα οργάνων. Ήδη το 2019 που κλείνει, το 80% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη έχουν τουλάχιστον μία οθόνη αφής στον εξοπλισμό τους. Οι οθόνες καλπάζουν. Καλπάζουν όμως και τα προβλήματα.
Ήδη ειδικοί στον τομέα της εργονομίας, εξηγούν πως ακόμη και με την έλευση της δόνησης, ως δείγμα ανταπόκρισης στην αφή, οι οθόνες δεν παρέχουν την σαφήνεια στο χειρισμό που παρέχουν τα φυσικά κουμπιά. Θες να ανάψεις την πίσω αντίσταση, για παράδειγμα. Ένα κουμπί έχει συγκεκριμένη θέση, διαστάσεις και σχήμα. Ξέρεις πότε το πατάς, το νοιώθεις. Όταν αυτό το κουμπί γίνει ένα μέρος της οθόνης, δεν ξέρεις τη θέση του, δεν έχει σχήμα διαφορετικό από το διπλανό μέρος της οθόνης, και ακόμη και μια σύντομη δόνηση, δεν ξέρεις αν το πάτησες να ανάψει ή να σβήσει.
Το θέμα είναι, λένε οι ειδικοί, ότι το πιθανότερο είναι να χρειαστεί να το κοιτάξεις. Και εδώ έρχονται οι άλλοι ειδικοί, αυτοί της ασφάλειας. Γιατί όταν πρέπει να κοιτάξεις για να ενεργοποιήσεις συστήματα που κανονικά τα αναβόσβηνες με «κλειστά τα μάτια», χάνεται η ασφάλεια. Και η ασφάλεια, αν δεν τη μετράμε εμείς, την μετράνε οι ασφαλιστικές που έρχονται να καλύψουν τα σπασμένα μιας σύγκρουσης. Και από εδώ περνάει η πίεση στις μάρκες, που όμως επιμένουν με τις οθόνες γιατί αρέσουν, κυρίως στους νέους. Και αυτό μετράει αφού οι νέοι δείχνουν απόμακροι από το αυτοκίνητο σε σχέση με προηγούμενες γενιές αγοραστών.
Οι ασφαλιστικές όμως, είναι και αυτές που παρέχουν τις εγγυήσεις. Και με τόση τεχνολογία το κόστος της εγγύησης αυξάνεται. Οι μάρκες που σέβονται τους αγοραστές τους, το καλύπτουν και προσφέρουν μεγάλο διάστημα εγγύησης, ώστε να μην φοβάσαι ότι ένα τόσο ακριβό εξάρτημα του αυτοκινήτου μπορεί να χαλάσει και να πρέπει να το πληρώσεις από την τσέπη σου. Aλλοι πάλι αφήνουν τον αγοραστή εκτεθειμένο.
Εσείς τι λέτε; Ρισκάρετε να αγοράσετε αυτοκίνητο με οθόνη και μόλις 2 χρόνια εγγύηση; Ή όταν η τεχνολογία αρχίζει να μαζεύεται αρκετή στην καμπίνα, είναι απόλυτη ανάγκη η εγγύηση να είναι σημαντικά μεγαλύτερη; Τι λέτε; Εσείς το ρισκάρετε;